thermo123 Skrevet 21. mars 2014 Del Skrevet 21. mars 2014 Hei, med åra nå så har hifi interessen min våknet igjen, så har startet på et stort prosjekt egentlig. Lurer nesten på om jeg har tatt meg litt vann over hodet, jeg gikk til innkjøp av psb image T6 og en Marantz 5008reciver. Bruker supra classic kabler, lagt det opp slik at minst mulig kabler kommer i direkte kontakt med andre kabler. Nå er det mulig jeg ikke får med alt her, men jeg er ikke fornøyd med hvordan det låter. Hva burde jeg tenke på nå, hva kan jeg evt. Bytte ut, for helt ærlig føler jeg at jeg har kasta bort penger på noe her, sikter vel først og fremst til reciver? Jeg har ikke Dac, er det noe jeg burde ha? Kanskje et litt rotet innlegg men er desperat på hjelp her! mvh Rune. Lenke til kommentar
Mato Skrevet 23. mars 2014 Del Skrevet 23. mars 2014 så lenge lydkildene dine sender ut analoge signaler eller reciveren din kan mota digetale signaler så burde det jo ikke være noe behov for en dac . nå er det jo litt feil og kjøpe en avanser souround reciver om du kun skal spille i stereo , kjører du den i rett modus , må ha den i stereo for og få rett lyd , vill og tippe den har innebygged kalibrering og denne bør kjøres for best resutat . ellers så sier du ikke hva du synes er feil med lyden , jeg kan se for meg at en sub kan heve basstrykket hvist du savner noe der . Lenke til kommentar
Munty Skrevet 23. mars 2014 Del Skrevet 23. mars 2014 Jeg vil ikke si det er feil å kjøpe en surroundreciever for et stereooppsett. Det er mange som gjør det; meg inkludert. Grunnen til det er at på mange recievere får man med avansert lydkalibreringssystem. På Marantz-forsterkeren din får du Audyssey MultiEQ XT. Anbefaler på det aller sterkeste at du kjører lydkalibrering. Lydbildet kommer til å bli helt annerledes. Som også nevnt, så hjelper det alltid å supplere med en subwoofer som står plassert i et hjørne. Lenke til kommentar
magb Skrevet 23. mars 2014 Del Skrevet 23. mars 2014 Dobbeltsjekk at du ikke har koblet i motfase =) Ellers kan det godt være instillingene på receiveren som Munty er inne på. Lenke til kommentar
thermo123 Skrevet 30. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2014 Grunnen til at jeg kjøpte en surround reciver er jo for at jeg etter vært skal ha 7.2 lyd med tiden. Men litt tilbake til nåværende problem, jeg flyttet litt på høyttalera så de fikk mer avstand til værandre, dette hjalp betraklig. Fikk mer fylde i lyden, og diskant/mellom tone området ble mer riktig. Så nå er det center og bak høytallere som skal til innkjøp. Burde vel da kjøpe samme merke og innenfor samme serie? Skal også bygge et rent stereo anlegg med tiden, titter på rørforsterkere, noen som har hørt om yaquin? Eller har erfaring med merket? Ja det er china vare men, første gangs bruk dugger det vel til? Lenke til kommentar
Mr Pepe Skrevet 30. mars 2014 Del Skrevet 30. mars 2014 Kan du ta bilde av oppsettet ditt sånt at vi kan se ? Plassering spiller mye rolle, og ikke minst rommet. Lenke til kommentar
thermo123 Skrevet 1. april 2014 Forfatter Del Skrevet 1. april 2014 Må bare beklage får så seine svar her, setter utrolig pris på hjelpen herfra:) Så er det nevnt. Bilde kommer i løpet av dagen, men det rommet her skal ikke brukes til kino rom med 7.2, det er det altfor lite til. Men snakker om for lite, lurer egentlig på om rommet allerede er for lite i forhold til høytallere. Kommer også bilde av prosjekt kino loft;) Lenke til kommentar
thermo123 Skrevet 3. april 2014 Forfatter Del Skrevet 3. april 2014 Jeg vil ikke si det er feil å kjøpe en surroundreciever for et stereooppsett. Det er mange som gjør det; meg inkludert. Grunnen til det er at på mange recievere får man med avansert lydkalibreringssystem. På Marantz-forsterkeren din får du Audyssey MultiEQ XT. Anbefaler på det aller sterkeste at du kjører lydkalibrering. Lydbildet kommer til å bli helt annerledes. Som også nevnt, så hjelper det alltid å supplere med en subwoofer som står plassert i et hjørne. Fikk endelig kjørt audyssey, og damn da hehe, da skjedde det jo utrolig forvandling av lyden. Takk for et godt tips:) , nå kommer det bilder. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå