dracula Skrevet 21. mars 2014 Del Skrevet 21. mars 2014 (endret) Det er enkelte spill som har forlatt sin sfære og blitt til store kulturelle fenomener, altså spill som har nytt stor mainstream popularitet. Dette behøver ikke å være de beste spillene, eller de mest selgende, men bare spill hvis popularitet har nådd utenfor spillverdenen, og da på en måte som har gjort de til en del av dagligtalen. De jeg kan komme på i farta, Pong Pac man Donkey Kong Super Mario Bros Tomb Raider Grand theft Auto 3 Wii Sports Angry Birds Andre spill som har markert seg på den måten? Sikkert en god del jeg har glemt. Endret 21. mars 2014 av dracula Lenke til kommentar
Houdini Skrevet 21. mars 2014 Del Skrevet 21. mars 2014 Tetris er det første (og største) spillet jeg tenker på når jeg tenker ikoniske spillfenomener. Andre jeg kommer på er: Asteroids (Atari) Space invaders (Atari) Breakout (Atari) Doom (evt. Wolfenstein 3D)(PC) Duke 3D (PC) Metal gear solid1 (PS1) Sonic 1 (Sega) King's quest (PC) Lenke til kommentar
Tor Rasmussen Skrevet 21. mars 2014 Del Skrevet 21. mars 2014 (endret) Singstar Guitar Hero Endret 21. mars 2014 av Tor Rasmussen Lenke til kommentar
Bruker-104685 Skrevet 25. mars 2014 Del Skrevet 25. mars 2014 World Of Warcraft Call Of Duty Halo Metriod Prime Metal Gear Solid Half Life Wolfenstein Counter Strike Doom Quake Unreal Tournament Final Fantasy Legend Of Zelda Mario Gran Turismo Diablo Lista er enda større men dette får holde synes jeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå