Gå til innhold

Oppsett av GridEngine over NFS, er det noe lurt 'a?

Anbefalte innlegg

Hepp!

Har da en liten burk av en 200MHz 32Mb som jeg ikke takler å la stå i fred.

"Den må yte noe for fellesskapet", som fasistene sier.

Og jeg har i den anledning tenkt å sette den opp som en "submit host", altså slik jeg har forstått det, en node som tar imot data for å prosessere dem (fra en "administration host").

Tenker da å bruke GridEngine fra http://gridengine.sunsource.net , da dette ser ut til å være en grei sak å sette opp på ClarkConnect boksen.

Men spørsmålet er:

CC har veldig liten harddisk, bør jeg sette den opp til å prosessere data fra en partisjon mountet med NFS, tilhørende "administration host", eller først kopiere data fra denne partisjonen over til CC-boksen, _så_ prosessere det lokalt der, for dernest å sende det tilbake igjen.

Er vel antagelig ikke så mye en 200MHz kan yte, men "idle hands do the work of the devil".

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
CC har veldig liten harddisk, bør jeg sette den opp til å prosessere data fra en partisjon mountet med NFS, tilhørende "administration host", eller først kopiere data fra denne partisjonen over til CC-boksen, _så_ prosessere det lokalt der, for dernest å sende det tilbake igjen.

Tja. Har du ei veldig rask maskin i andre enden av kabelen, kansje tilogmed med scsi-disker, kan det kansje gå fortere å kjøre rett via nfs. Gamle, små harddisker er rimelig treige!

...Kansje teste begge oppsett og måle?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...