Gå til innhold

[Løst] Canon EOS 5D mk III klart det "umulige" error 20

Anbefalte innlegg

Hei. Idag har jeg klart det jeg trodde var "umulig"... Error 20 woho

Klarte å falle på isen idag og det gikk ikke kjempehardt eller halvveis kanskje. Slaget gikk i siden på huset / merkene er ved det høyre feste til stroppen på kroppen til huset. Kan ta noen bilder, av og til lange serier uten problemer, men da det kommer til eneltbilder så klikker den ganske fort. Kommer en rar lyd så kommer meldingen.

Virkelig!!! er skikkelig forbauset eller overasket hvis det er det riktige ordet. Til idag har jeg vært overbevist om at dette huset var laget for å tåle så godt som alt. Men der tok jeg rimelig feil.

Noen tips til hva jeg burde gjøre? hahah ingen forsikring så får vell ta en telefon til Canon og Serviceproffen imorgen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Error 20 er en mekanisk feil, kan være noe i lukkermekanismen som har poppet ut.

Err 20: Mechanical malfunction
Within the mirror, shutter or aperture mechanism (most likely), some sort of disturbance, error or lock-up has been detected. This error code doesn’t specify where the exact problem is, but points to the cause being mechanical rather than an electronic gremlin.

Endret av Nautica
  • Liker 1
Lenke til kommentar
....

Noen tips til hva jeg burde gjøre? hahah ingen forsikring så får vell ta en telefon til Canon og Serviceproffen imorgen.

Ingen forsikring som i hverken innboforsikring eller reiseforsikring? Det er utrolig hva de dekker. Innbo må ikke være inne, og de beste reiseforsikringen krever ikke mange meterne før de dekker.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Overbevist at ett kamera skal tåle alt ?

Det er faktisk rimelig hightech mekanikk inkludert en lukker som er på tykkelse med ett barberblad og som skal kunne fyre av 100000 ganger +++ på inntil 1/4000 sekund samt speil m.m. og når en gjenstand treffer en hard overflate fra en viss avstand i en viss fart så er det ikke lite krefter det treffer, så sannsynligvis så har kreftene fra smellen enten slått noe løst, forflyttet noe eller ødelagt en mekanisk del eller tre.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...