Akira87 Skrevet 20. mars 2014 Del Skrevet 20. mars 2014 (endret) Hei Tror dere jeg må bytte hardisk på min acer 5745G laptop etter det kommer kun opp svart skjerm med en bindestrek opp i venstre hjørne på skjermen og ingenting skjer når jeg skal starte den opp ? Har prøvd forskjellige metoder på å fikse probleme , men er fortsatt det samme. Hvis hardisken er øddelag , vill jeg også ha ut datan fra den gammel hardisken, vill denne her fungere fint for dette, hvis det går ? https://www.komplett.no/icy-box-ib-116stu3-b-docking-station/765989 ? Hvis jeg må bytte til ny hardisk er jeg litt usikker på strl ( mm ) på hardisken, om hva som vill passe i maskinen og eventuelt hva som er best. ? . Derfor lurer jeg på om dere kan komme med noen annbeffaling ? Type hardisk som satt i var en WD 640gb scorpio blu ( WD6400bevt) Har også spørsmål ang ram til denne maskinen, hvordan type ram kan jeg sette inn og hva er best ? Takk for svar Endret 21. mars 2014 av Akira87 Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 21. mars 2014 Del Skrevet 21. mars 2014 En slik ICYBox skal fungere. Det finnes også enklere løsninger: https://www.komplett.no/sunswayst-lab-usb-20-til-idesata/344906 Hvis du har en stasjonær PC så kan du koble disken direkte, da slipper du slike USB adaptere. Lenke til kommentar
JonasPB Skrevet 21. mars 2014 Del Skrevet 21. mars 2014 Heisann Jeg har ett par spørsmål først, er maskinen eldre enn 5 år? og er den kjøpt av deg som privatperson av en forhandler? Hvis maskinen er yngre enn 5 år, og det er ett forbrukerkjøp ville jeg heller kontaktet butikken der den ble kjøpt og reklamert på feilen, så slipper du kanskje å betale noe som helst for å få det utbedret. Merk at du må hente ut filene fra harddisken før du eventuelt sender den inn, og da kan produktet du linker til være til god hjelp - såfremt harddisken ikke er helt defekt vel og merke. Blinkende strek i hjørnet av skjermen kan være defekt hdd, hovedkort, ram, gpu etc. Det betyr egentlig bare at maskinen ikke er i stand til å laste inn noe operativsystem. Her har du linken til de minnebrikkene som støttes av din maskin. Du har mulighet til å sette inn totalt 8GB, og har installert 4 gb idag. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå