Gå til innhold

Hjelp til bytte av krasjet hardisk ?

Anbefalte innlegg

Hei

Tror dere jeg må bytte hardisk på min acer 5745G laptop etter det kommer kun opp svart skjerm med en bindestrek opp i venstre hjørne på skjermen og ingenting skjer når jeg skal starte den opp ?

Har prøvd forskjellige metoder på å fikse probleme , men er fortsatt det samme.

Hvis hardisken er øddelag , vill jeg også ha ut datan fra den gammel hardisken, vill denne her fungere fint for dette, hvis det går ? https://www.komplett.no/icy-box-ib-116stu3-b-docking-station/765989 ?

Hvis jeg må bytte til ny hardisk er jeg litt usikker på strl ( mm ) på hardisken, om hva som vill passe i maskinen og eventuelt hva som er best. ? . Derfor lurer jeg på om dere kan komme med noen annbeffaling ?

Type hardisk som satt i var en WD 640gb scorpio blu ( WD6400bevt)

Har også spørsmål ang ram til denne maskinen, hvordan type ram kan jeg sette inn og hva er best ?

Takk for svar :D

Endret av Akira87
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann

Jeg har ett par spørsmål først, er maskinen eldre enn 5 år? og er den kjøpt av deg som privatperson av en forhandler?

Hvis maskinen er yngre enn 5 år, og det er ett forbrukerkjøp ville jeg heller kontaktet butikken der den ble kjøpt og reklamert på feilen, så slipper du kanskje å betale noe som helst for å få det utbedret.

Merk at du må hente ut filene fra harddisken før du eventuelt sender den inn, og da kan produktet du linker til være til god hjelp - såfremt harddisken ikke er helt defekt vel og merke.

Blinkende strek i hjørnet av skjermen kan være defekt hdd, hovedkort, ram, gpu etc. Det betyr egentlig bare at maskinen ikke er i stand til å laste inn noe operativsystem.

Her har du linken til de minnebrikkene som støttes av din maskin. Du har mulighet til å sette inn totalt 8GB, og har installert 4 gb idag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...