Gå til innhold

Problem med ytelse på Geforce 4 Ti 4200


FJERNET111

Anbefalte innlegg

Har problemer med ytelsen til et GF4 Ti 4200, kjører nyeste offisielle drivere fra Nvidia. Maskinen jeg har problemer med har samme HK og CPU som den som står i sig'en min.

 

Problemet er at jeg bare får 8000 og noe i 3dmark01SE, og såvidt jeg har sett rundt burde jeg få en ca. 12-14000 på den maskinen.

 

Har ikke testet i spill, men tar det som en indikator på at det er noe galt med ytelsen.

 

AA er av, AF er av og alt står på maks ytelse i driver innstillingene.

 

Kan det være et AGP problem? og hvordan sjekker jeg hva AGP'en står på? (har ikke funnet noe i detonator driverene) Det eneste jeg kan se om AGP er at det står AGP (PCI Mode) i dxdiag.. er dette feil? Jeg har heller ikke AGP texture acceleration i dxdiag... Er dette noe som skal være på ti4200 (har det på mitt radeon 9800Pro)?

 

Har sett at andre har hatt samme problemet, men kan ikke si jeg har sett noen løsning.

 

Håper på snarlige svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når Gf4 kortet mitt (sjekk nedenfor) funka som det skulle så kom eg så langt opp til 13500 med 2.3ghz og klokket skjermkort. Det VAR det meste eg kunne få ut av mitt Gf4 4200.

 

Nå får eg ikke mer en 11800 på 2.2ghz og klokket skjermkort. Eg skal sende in skjermkortet på garanti å så skal eg be om å fa R9600XT isteden + mellomlegg (først må eg finne ut kor eg kjøpte skjermkortet mitt :( )

Lenke til kommentar
Når Gf4 kortet mitt (sjekk nedenfor) funka som det skulle så kom eg så langt opp til 13500 med 2.3ghz og klokket skjermkort. Det VAR det meste eg kunne få ut av mitt Gf4 4200.

 

Nå får eg ikke mer en 11800 på 2.2ghz og klokket skjermkort. Eg skal sende in skjermkortet på garanti å så skal eg be om å fa R9600XT isteden + mellomlegg (først må eg finne ut kor eg kjøpte skjermkortet mitt :( )

At ytelsen har synket litt kan jo ha noe med at du har klokket et eller annet litt for mye, slik at konsekvensene for det viser seg.

Når jeg hadde TI4200 så hadde jeg 12000 med klokket maskin og uklokket skjermkort.. Fikk nærmere 15000 når jeg klokket skjermkortet og maskinen til det ytterste.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...