Gå til innhold

[Løst] Samsung EVO SSD ytelse

JGR

Anbefalte innlegg

Fikk endelig skaffet meg en SSD for å revitalisere den gamle laptopen min. Valget falt på Samsung EVO 840 250GB som ble solgt som demoprodukt. Lurte litt på om det var lurt å kjøpe demo, men bestemte meg for å prøve. Når jeg nå har installert disken og kjørt et par tester, så samsvarer ikke resultatene jeg får med de jeg finner i diverse tester på nett.

Det jeg lurer på er rett og slett om resultatene er korrekte, om det er noe galt med disken, eller om det er andre årsaker til at ytelsen er såpass mye lavere enn det jeg forventer. Spiller det en stor rolle at laptopen er gammel, eller kan jeg ha gjort noe feil i testingen?

Eksempelvis får jeg nesten halvert totalscore i Anvil-testen i forhold til HW.no sin egen test (4177 mot 2399).

Mulig dette er dumme spørsmål, men håper noen kan hjelpe en stakkar, eller eventuelt peke i riktig retning.

post-73500-0-66517600-1395337906_thumb.png

post-73500-0-58754200-1395338657_thumb.png

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fikk endelig skaffet meg en SSD for å revitalisere den gamle laptopen min.

Du "svarer" egentlig på ditt eget spørsmål med første setning :)

Selv om du er på en sata2 kontroller vil en SSD være et fint løft for laptopen uansett. Ikke tenkt så mye på tallene, men kos deg med raskere boot og hurtigere programåpning :)

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

Vet saken er løst, men la oss løse en ting til.

Ikke SSd-disk

Ingen disk inni.

Gamle ord og uttrykk henger ofte igjen som vi gir ny mening. SSD selv er jo eksempel på det, drive=drev selv om det ikke er mekaniske bevegelige deler på innsiden. Egentlig burde det heller hete noe som Solid State Storage e.l.

Lenke til kommentar

Før hadde vi floppydisk.

Så fikk alle harddisk, da var det ingen som skrev at de hadde fått seg ny floppydisk på 30Mb :dremel:

Bare troller jeg, det blir en tung ting å snu.

Selve navnet de ga den kan vi neppe endre ^^

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...