Monsaki Skrevet 20. mars 2014 Del Skrevet 20. mars 2014 (endret) Jeg sitter og prøver å lære meg Unity, og har laget ett lite spill der du kan rulle en ball frem og tilbake horisontalt. Kjører spillet på android, men problemet er at "null-punktet" er 90 grader feil, dvs at om jeg har spillet i portrettmodus, vil ballen ligge stille om jeg legger tlf horisontalt på venstresiden. Noen som har en forklaring, eller som har lyst til å hjelpe en stakkars nybegynner? Her er koden: #pragma strict var rotationS = 100; var jumpHeight = 8; private var isFalling = false; function Update () { //Ballrotasjon var rotationh : float = Input.acceleration.y * rotationS; rotationh *= Time.deltaTime; rigidbody.AddRelativeTorque (Vector3.left * rotationh); if (Input.GetKey(KeyCode.Space) && isFalling == false){ rigidbody.velocity.y = jumpHeight; } isFalling = true; } function OnCollisionStay(){ isFalling = false; } Endret 21. mars 2014 av Monsaki Lenke til kommentar
Monsaki Skrevet 21. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2014 Dumme meg, problemet er løst, byttet ut "z" med "x", så ble alt fint :U Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå