Niklasp Skrevet 20. mars 2014 Del Skrevet 20. mars 2014 Nøyer seg ikke med bare én krangel.Samsung gjør narr av iPad, Surface og Kindle i ny reklame Lenke til kommentar
mathiash98 Skrevet 20. mars 2014 Del Skrevet 20. mars 2014 Veldig artig reklame Likte veldig godt den biten hvor hun sier at Galaxy Tab har flere pixler, også sier damen "But I have the Retina display" Det er ganske villedene markedføring vil jeg si, for alle som har Retina Display tror de har best skjerm i verden 4 Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 20. mars 2014 Del Skrevet 20. mars 2014 Samsung vil ikke bare ha de beste produktene, de vil også ha de beste erte-reklamene You go girl? 3 Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 20. mars 2014 Del Skrevet 20. mars 2014 Altså er dette snakk om Kindle Fire eller e-paper kindle? Er ikke liksom e-paper kindle en helt annet produkt? Lenke til kommentar
Munty Skrevet 20. mars 2014 Del Skrevet 20. mars 2014 Jeg er veldig glad for at vi har en annen reklamestandard her i Norge. Slike reklamer synes jeg er veldig usmakelige, og får de store firmaene til å stå fram som småunger som krangler om hvem som får skli i sklia først. Det å sammenlikne produkter er derimot veldig viktig og bra, men måten det gjøres på her er ikke sammenlikning, det er erting som avler fanboys. Og det er like villedende av Samsung å påstå at video ser bedre ut på Galaxy Tab fordi den har høyere oppløsning, som det er av Apple å bruke begrepet "retina" om skjermene sine. Selvsagt med unntaket om man spiller av materiale i for eksempel 4k. 1 Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 20. mars 2014 Del Skrevet 20. mars 2014 Plæstikk med lissom lær og lissom søm ? Ikke engang ett kinesisk bakgårdsfirma hadde klart å lansert noe så stakkarlig. Lenke til kommentar
pettaroni Skrevet 20. mars 2014 Del Skrevet 20. mars 2014 Plæstikk med lissom lær og lissom søm ? Ikke engang ett kinesisk bakgårdsfirma hadde klart å lansert noe så stakkarlig. Sant, men lissomskinnet er bedre enn den blanke plastikken Lenke til kommentar
dmbardal Skrevet 20. mars 2014 Del Skrevet 20. mars 2014 Slike reklamer synes jeg er morsomme. Både fordi de reflekterer fakta, og de klarer å disse diverse fanboys. Synes det er like morsomt hver gang krigen fortsetter. Da ser man fort hvem som hisser seg mest opp, og det er som oftest ikke de som bruker android-baserte enheter 1 Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 20. mars 2014 Del Skrevet 20. mars 2014 Veldig artig reklame Likte veldig godt den biten hvor hun sier at Galaxy Tab har flere pixler, også sier damen "But I have the Retina display" Det er ganske villedene markedføring vil jeg si, for alle som har Retina Display tror de har best skjerm i verden Prøver du å påstå at det er utelukkende oppløsning som avgjør skjermkvaliteten? Det er vel minst like viktig med godt skjermpanel med god fargegjengivelse og korrekte farger, eller? Forskjellen i oppløsning fra en iPad Air og en Samsung Galaxy Tab / Note Pro er såpass liten at det skal veldig godt gjøres å faktisk merke noen reell forskjell. Antallet piksler per tomme er jo mer eller mindre på samme nivå, men ettersom skjermoverflaten til Tab / Note Pro er større og skjermforholdet annerledes så har den naturligvis også en litt annen oppløsning. Men om det er rett som du sier at folk tenker automatisk Apple Retina = best skjerm så har jo Apple lykkes noe voldsomt med sin markedsføring av begrepet retinaskjerm. Altså er dette snakk om Kindle Fire eller e-paper kindle? Er ikke liksom e-paper kindle en helt annet produkt? Ut ifra det jeg kan se og forstå så er det snakk om Kindle Fire. Jeg er veldig glad for at vi har en annen reklamestandard her i Norge. Slike reklamer synes jeg er veldig usmakelige, og får de store firmaene til å stå fram som småunger som krangler om hvem som får skli i sklia først. Det å sammenlikne produkter er derimot veldig viktig og bra, men måten det gjøres på her er ikke sammenlikning, det er erting som avler fanboys. Og det er like villedende av Samsung å påstå at video ser bedre ut på Galaxy Tab fordi den har høyere oppløsning, som det er av Apple å bruke begrepet "retina" om skjermene sine. Selvsagt med unntaket om man spiller av materiale i for eksempel 4k. Det er sant som du sier, den Netflixvideoen eller hva det nå enn er hun spiller av har jo ikke på magiskvis noe bedre kildemateriale med høyere oppløsning på Galaxy Tab / Note Pro nettbrettet kontra iPad Air. Ikke at vanlig dødelige vil merke forskjell ved videoavspilling på disse skjermene når begge har så høy PPI. Slike reklamer synes jeg er morsomme. Både fordi de reflekterer fakta, og de klarer å disse diverse fanboys. Synes det er like morsomt hver gang krigen fortsetter. Da ser man fort hvem som hisser seg mest opp, og det er som oftest ikke de som bruker android-baserte enheter Nå representerer den vel ikke fakta, og det er vel det som er mye av problemet? For det første så er jo hele eksemplet med Microsoft Surface 2 (Pro?) helt meningsløst. For det første så eksisterer det ikke noe klumpete "batteridock" til produktet i utgangspunktet så her har Samsung altså fabrikkert og oppdiktet tilbehør som faktisk ikke eksisterer for å få produktet til å fremstå mer idiotisk enn hva det. Samtidig så forsøker de å få det til å se ut som Microsoft Surface krever bruk av mus og tastatur, noe som naturligvis ikke stemmer og gjør jo hele scenen helt latterlig dårlig. De skryter jo kontinuerlig av "multitaskingmulighetene" til Tab / Note Pro når de faktisk har et Microsoft Surface 2 nettbrett ved siden av som er overlegent Tab / Note Pro når det gjelder alle former for multitasking og muligheten til å kjøre flere vinduer og flere applikasjoner om hverandre. For meg blir det for dumt når de skal sitte å skryte av noe som produktet ved siden av faktisk er mye bedre på dette området. Hele avslutningen med stikket mot retinaskjermen er jo smått artig, men hele poenget bak og hvordan de legger opp til at Tab / Note Pro sin marginalt høyere oppløsning skal ha noe som helst å si i praksis og hvordan disse damene liksom skal merke denne forskjellen ved avspilling av video er jo helt på jordet. Jeg misliker også reklamer som skal gjøre navn av forbrukere, det er greit når man skal komme med stikk og fornærmelser til konkurrerende produkter og selskaper, men her gjør Samsung et aktivt forsøk på å drite ut forbrukere og menneskene som benytter de produktene de benytter i reklamen og det syntes jeg er veldig smålig og er vel ellers en dårlig taktikk om de ønsker å kapre noen av disse kundegruppene. 1 Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 20. mars 2014 Del Skrevet 20. mars 2014 Altså er dette snakk om Kindle Fire eller e-paper kindle? Er ikke liksom e-paper kindle en helt annet produkt? Ut ifra det jeg kan se og forstå så er det snakk om Kindle Fire. Kindle Fire er da i fullstendig stand til å bruke Youtube? 1 Lenke til kommentar
Chief Skrevet 20. mars 2014 Del Skrevet 20. mars 2014 Veldig artig reklame Likte veldig godt den biten hvor hun sier at Galaxy Tab har flere pixler, også sier damen "But I have the Retina display" Det er ganske villedene markedføring vil jeg si, for alle som har Retina Display tror de har best skjerm i verden Nå sier hun vel strengt tatt, "but mine's got the retina thingy", som igrunn gjør det enda morsomere. Legger forøvrig til at de mobber Surface for å ha tastatur og mus, som igrunn blir litt latterlig, ettersom dette er tilbehør man ikke nødvendigvis må ha tilkoblet, men kan ha tilkoblet, og som dermed gjør den til en fullverdig laptop, om man skulle få behov for det. Akkurat der kommer Samsung til kort, men artig at de sparker alle retninger. Er vel for å ikke bare mobbe Apple de gjør det, kan jeg se for meg. Lenke til kommentar
Newton Skrevet 20. mars 2014 Del Skrevet 20. mars 2014 (endret) Veldig artig reklame Likte veldig godt den biten hvor hun sier at Galaxy Tab har flere pixler, også sier damen "But I have the Retina display" Det er ganske villedene markedføring vil jeg si, for alle som har Retina Display tror de har best skjerm i verden Nå sier hun vel strengt tatt, "but mine's got the retina thingy", som igrunn gjør det enda morsomere. Det morsomme er jo at iPad AIr har en bedre skjerm, med mer korrekt fargegjengivelse, høyere lysstyrke og bedre kontrast. Samsung "glemte" visst også å nevne at Tab Pro har PenTile-display, en billigløsning som gir dårligere reell skarphet. Men det føyer seg jo fint inn i resten av de villedende og manipulerende påstandene som framkommer i videoen... Endret 20. mars 2014 av Newton 1 Lenke til kommentar
Lennik Skrevet 21. mars 2014 Del Skrevet 21. mars 2014 Gjøre to ting på en gang er software ikke hardware, så iPad kan gjøre det når apple sitt opperativsystem tillater det. Apple har som regel raskere produkter pga rett hardware til softwaren de lager. Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 21. mars 2014 Del Skrevet 21. mars 2014 Denne reklamevidoen fikk meg til å minnes Power to Crush-videoen, laget på slutten av 80-tallet, omtrent da Windows var i sin spede barndom og de fleste fortsatt brukte DOS. "My computer can't do that." Lenke til kommentar
Joachimmen Skrevet 25. mars 2014 Del Skrevet 25. mars 2014 Synes det er latterlig å gjøre narr av konkurrentene sine. Det er akkurat som om de ikke gidder å dra fram noe positivt om seg selv uten å dra frem noe som de synes er negativt med konkurrentene, som om de skal være så mye bedre enn alle andre. Det irriterer meg. I bunn og grunn kommer det ned til personlige preferanser. De som kjøper iPad er nok fornøyd med det, samt Surface og Kindle. Selv har jeg aldri likt Samsung mer enn jeg har likt konkurrentene, og har ikke bruk for nettbrett. Tror nok jeg holder meg til pc og smarttelefon i noen år fremover. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg