Gå til innhold

Hvorfor er folk negative på denne religiøse filmen?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fordi det er en av de mange propaganda filmene kristne i USA i dag står bak... Med helt latterlige "argumenter" der de først og fremst bruker ateisme som noe stygt og vondt for så å "bevise" hvor prektige kristne er... Skjønner hvorfor de har dette behovet da, for ateismen er i ferd med å bre seg som en brann der borte... Folk er lei av at kristne sekter og whatnot som i jesus navn bedriver en oppførsel som ville vært taliban verdig og flere og flere forlater kristendommen, så jeg anser hele film proskjektet som en gedigen reklame film for kristendom, som vanlig med løgner, anekdoter og påstander, prøver å komme på banen igjen... Er redd vi kommer til å få se flere slike filmer fra USA... Flere og flere har fokus på hvor god denne innbilte guden er og hvor mye i live den guden er...

Gud er ikke død, hvordan kan han det når han aldri har vært i live`?

• Liker 5
Lenke til kommentar

De (kristne) har innført en heksejakt som faktisk ville vært taliban verdig der borte, der de som er ærlige og innrømmer at de ikke lenger tror på påstandene i bibelen er fritt vilt for de "gode" og "nestekjære" kristne, som gjør sitt aller ytterste for å forfølge, plage og fryse ut de som skulle være så uheldig å si at de er ateister, gjerne ved å få de sparket fra jobben, fryst ut fra nærmiljøet, ekskludert fra fellesskapet, you name it. Absolutt alt og alle er i mot deg, fr politiet til dam bak disken på supermarket...(ateister er omtrent like vel amsette som mordere og voldtekst overgripere der borte)... Som ateist der borte må du ikke regne med at loven gjelder for deg engang, for hjelp får du ikke noen steder der den som møter deg er kristen ihvertfall... Alt selvfølgelig i jesu navn og i ren skjær nesten kjærlighet må vite, for den som er ateist er jo fortapt uten denne "hjelpen" for å få vedkommende tilbake igjen... Kristen-taliban kalles disse hjerteløse hyklerne som kaller seg kristne der borte... Fy pokker for en gjeng...

Se videoen i linken under så ser du problmet... Det ble ramaskrik der borte når ei dame sa hun var ateist på CNN... Ingen ville hjelpe henne såklart, hun er jo djevelens sendebud fordi hun ikke tror på bronsealder mytene, så ateistene med komikeren Doug Stanhope i spissen samlet inn penger til henne....

http://youtu.be/JshpudGeRfQ

Artig video. like Stanhope jeg... :)

Lenke til kommentar

Det er sant som RWS sier, Ateisme er på full vei inn i USA og de religiøse republikanerene er desperate.

Det stemmer vel ikke helt. Det som er/har vært på full vei inn i USA er kreasjonismen. Den utgjør grovt sett 50% av landet, mens ateismen ligger vel på ca 16%.

Lenke til kommentar

Finner litt vanskelig å skille mellom fullstendig fakta og halvsannheter, siden nettet er fylt av den :/

Har det ikke fra nettet, men fra virkelige mennesker... :) Amerikanere...

Det stemmer vel ikke helt. Det som er/har vært på full vei inn i USA er kreasjonismen. Den utgjør grovt sett 50% av landet, mens ateismen ligger vel på ca 16%.

Det er hva de kjemper i mot med ja... Kreasjonisme... Snakket med en amerikansk marine soldat på høsten i fjor og han var oppriktig bekymret over dette, for i følge ham så sank antallet forskere i USA (Man kan ikke lage forskere av kreasjoister som er fordummet av religion..) og antallet utenlanske studenter hadde gått ned nettopp fordi USA ikke har det miljøet de engng hadde, før dette kristne bullshitet overtok og fordummet det hele.

Men ateismen er på vei opp, folk er lei kristen taliban--- Og godt er det, kanskje USA en dag igjen blir en stormakt i høyer utdanning og banebrytende forskning... I dag ligger de på 23 plass eller noe slikt, de fleste europeiske land har gått forbi dem....

EDIT: Hva skjer a? Nå klarte jeg å få dobbelt av sitat... ???

Endret av LiamH
Lenke til kommentar

Det er hva de kjemper i mot med ja... Kreasjonisme... Snakket med en amerikansk marine soldat på høsten i fjor og han var oppriktig bekymret over dette, for i følge ham så sank antallet forskere i USA (Man kan ikke lage forskere av kreasjoister som er fordummet av religion..) og antallet utenlanske studenter hadde gått ned nettopp fordi USA ikke har det miljøet de engng hadde, før dette kristne bullshitet overtok og fordummet det hele.

Men ateismen er på vei opp, folk er lei kristen taliban--- Og godt er det, kanskje USA en dag igjen blir en stormakt i høyer utdanning og banebrytende forskning... I dag ligger de på 23 plass eller noe slikt, de fleste europeiske land har gått forbi dem....

Ateismen skal være på vei opp, ja. En undersøkelse fra 2012 viser at omfanget skal ha steget fra 15% til tett under 20% fra 2007 til 2012.

http://www.pewforum.org/2012/10/09/nones-on-the-rise/

Tiden vil likevel vise hva utviklingen videre måtte bli. Det er en lang vei fra det ene ytterpunktet (ateisme) til det andre (kreasjonisme). :)

Endret av LiamH
Lenke til kommentar

Ateismen skal være på vei opp, ja. En undersøkelse fra 2012 viser at omfanget skal ha steget fra 15% til tett under 20% fra 2007 til 2012.

http://www.pewforum.org/2012/10/09/nones-on-the-rise/

Tiden vil likevel vise hva utviklingen videre måtte bli. Det er en lang vei fra det ene ytterpunktet (ateisme) til det andre (kreasjonisme). :)

dette er en økning på 33,3 prosent, som igjen tilsier at Ateisme er den DESIDERT raskest voksende fraksjonen.

Lenke til kommentar

Hovedsaken er at flere og flere er villige til å la viten og kunnskap styre deres liv og levenet isteden for to tusen år gamle dogmer og påstander og det fordrer for en bedre og mer rettferdig verden...

Gud er en påstand og har vært det i tusenvis av år. Hvorfor skal vi tro på en påstand som ikke evner å bevise seg selv etter så lang tid? Jada, det kan være at det står en gud bak TBB (Som foresten nå er bevist, bevisett ble lagt frem i går.. :) ), men er det ikke bedre å vente å se hvem eller hva gud som eventuelt står bak da enn å slenge seg på den gjettekonkuransen som nå foregår, der geografi og hva foreldrene dine tror på er det som styrer "valget" av gud og ikke disse påståtte gudene selv... Ikke engang det valget klarer disse gudene å påvirke, så det er vel liten tvil om at de gude forestillingene vi i dag tilber, og de vi har tilbedt, er en høyst menneskelig oppfinnelse....

Finnes det en gud så er det bare så alt for tydelig at vi aldri har hørt om den guden... (hvorfor skulle den guden, som da er skaperen bak 10 000 000 000 000 000 000 000 000 planeter (som vi vet om i dag...), ha noen interesse av å vise seg for en gjeng ignorante ørken nomader for X antall år siden, og til overmål kun til den ene halvparten av den lille gruppen....(kun den mannelige delen)? Henger jo overhodet ikke på greip allerede der...) Men inntil den dagen en gud dukker opp så er det ingen som helst grunn til å klamre seg til ubesvarte og ubekreftede myter slik vi gjør i dag... Påstander og myter som helt klart er skrevet av menn med en agenda...

Så kan desperate amerikanere lage fordekte jesus reklamer så mye de vil for meg... Det de overhodet ikke tenker på er at man MÅ se slike filmer med jesus briller for å tro på innholdet, så jeg tipper de jager flere vekk fra enn inn i religionen ved å lage disse filmene,så det er bare å kjøre på.. :)

Endret av RWS
Lenke til kommentar

dette er en økning på 33,3 prosent, som igjen tilsier at Ateisme er den DESIDERT raskest voksende fraksjonen.

Vel, det er nå litt sketchy...

fastest_growing.png

Når 1 av 5 personer i landet er Ateister er dette faktisk reelt. Kreasjonismen ble jo laget som et motangrep på Ateismen, dem innså at de måtte lage en hybrid-løsning for å hindre tapet til Ateismen. Noe som i seg selv får religiøse til å betvile det hele, for hvordan kan dem tro på noe som blir endret hele tiden? dem er ikke dumme folk

Dessuten er ikke ateisme noen religion

Endret av Henrik2k
Lenke til kommentar
Dette er en økning på 33,3 prosent, som igjen tilsier at Ateisme er den DESIDERT raskest voksende fraksjonen.

Det er en økning der, i følge den undersøkelsen jeg viste til. Jeg har likevel mest sett tallet 16 % i de ulike kilder jeg har kommet over, så om 20% er riktig kan jeg ikke garantere.

Kreasjonismen derimot har eksplodert de siste årene og er vel nå oppe i nesten 50% i USA, så det å si at ateismen er på "full vei" i et land overstyrt av fundamentalisme er vel en liten overdrivelse.

Jeg skjønner likevel hva du mener, så vi trenger ikke å kverulere videre på dette. :)

Sett fra en annen vinkel; er egentlig ateisme levedyktig i det lange løp? (:

Er religion? Målet til nesten enhver religion er at menneskeheten skal møte sin "endetid". Skremmende mange ekstreme troende prøver også å bidra til å framskynde denne prosessen. Det fremstår ikke spesielt levedyktig i mine øyne.

Hvorfor skulle ikke ateisme være levedyktig?

Endret av LiamH
Lenke til kommentar

Dette er en økning på 33,3 prosent, som igjen tilsier at Ateisme er den DESIDERT raskest voksende fraksjonen.

Det er en økning der, i følge den undersøkelsen jeg viste til. Jeg har likevel mest sett tallet 16 % i de ulike kilder jeg har kommet over, så om 20% er riktig kan jeg ikke garantere.

Kreasjonismen derimot har eksplodert de siste årene og er vel nå oppe i nesten 50% i USA, så det å si at ateismen er på "full vei" i et land overstyrt av fundamentalisme er vel en liten overdrivelse.

Jeg skjønner likevel hva du mener, så vi trenger ikke å kverulere videre på dette. :)

Sett fra en annen vinkel; er egentlig ateisme levedyktig i det lange løp? (:

Er religion? Målet til nesten enhver religion er at menneskeheten skal møte sin "endetid". Skremmende mange ekstreme troende prøver også å bidra til å framskynde denne prosessen. Det fremstår ikke spesielt levedyktig i mine øyne.

jo greit sant men jeg mener troende vs ikke troende jeg da :) Antallet troende har ikke økt med 50%, antallet ikke-troende har økt. MEn greit, tallene er usikre og alt sånt :p

Lenke til kommentar

Rent demografisk så føder jo ateister kanskje for få barn til at man kan overleve i lengden.

Så spørs det også hvorvidt samfunnet er i stand til å overleve i et "åndelig" vakuum. Ser man på det rent historisk, har trenden vært at man mer typ har skiftet favoritter. Det samme ser man også tendenser til her i Europa. Sekulæriseringen medfører kanskje ikke et steg i direkte retning av ateisme per se, men kanskje et steg i en alternativ retning. Alternativmesser, nyreligiøsitet og get-in-touch-with-your-spiritual-self er jo mer populært enn noensinne.

Selv blandt noen av verdens kanskje mest beryktede gudløse og sekulære land; Estland, Tsjekkia og Sverige, så tror jo halvparten av befolkningen på en slags spirituell høyere makt av ymse slag.

Lenke til kommentar

Rent demografisk så føder jo ateister kanskje for få barn til at man kan overleve i lengden.

Det visste jeg ikke. Har du kilder på dette?

Så spørs det også hvorvidt samfunnet er i stand til å overleve i et "åndelig" vakuum. Ser man på det rent historisk, har trenden vært at man mer typ har skiftet favoritter. Det samme ser man også tendenser til her i Europa. Sekulæriseringen medfører kanskje ikke et steg i direkte retning av ateisme per se, men kanskje et steg i en alternativ retning. Alternativmesser, nyreligiøsitet og get-in-touch-with-your-spiritual-self er jo mer populært enn noensinne.

Selv blandt noen av verdens kanskje mest beryktede gudløse og sekulære land; Estland, Tsjekkia og Sverige, så tror jo halvparten av befolkningen på en slags spirituell høyere makt av ymse slag.

Det du beskriver er jo ikke et "åndelig vakuum", så her blir jeg litt forvirret. Motsier du ikke deg selv her?

For det andre, så er ikke ateister "åndelig død". Vi tilnærmer oss nok heller "det åndelige" med et mer kritisk blikk og bruker andre forklarings-begreper. En ting du heller ikke bør la være å se nytten av, er at ateister faktisk er ekstremt mye bedre på å si "det vet vi ikke....enda" og dermed fortsetter sin søken på et svar, fremfor å fylle eksestensielle tomrom med alskens forklaringer slik at vår uvitenhet kan "elimineres" og vår angst kan dempes.

Det ateister ønsker er å komme nærmest mulig sannheten, fremfor å akseptere den forklaringen som er mest behagelig. Jeg tør også påstå at ateister bruker mer tid på å både sette seg inn i og utforske det "åndelige" enn det teister gjør. Vi kaller det bare ikke "åndelig" eller "Gud", og vi forsøker heller ikke å dytte konklusjonen i den retningen. Vi er åpen for andre forklaringer. :)

Endret av LiamH
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...