Kjemiingeniør Skrevet 20. mars 2014 Del Skrevet 20. mars 2014 Hei folkens. Jeg er utdannet som kjemi ingeniør og kan være interessert jobber innen for olje og gass. Kan dere tipse på stillinger som kan passe for min profil? Jeg har jobbet med support stillinger etter utdannelse. Lenke til kommentar
Kjemiingeniør Skrevet 20. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2014 Hva gjør en mudingeniør? Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 20. mars 2014 Del Skrevet 20. mars 2014 Analyserer mud'en/drillvæsken. Mud'en brukes til å frakte løsmasser opp fra borehullet, kjøle ned borehodet og noen ganger styre/rotere borehodet hvis de har montert en mudmotor på drillstrengen. De er vel også involvert i cement-analyser. Cement brukes til å ferdigstille et borehull for produksjon, samt støpe propper etc. Ganske mye kjemi-greier involvert i begge jobbene. Dessuten har de ofte offshoreturnus og tjener lett 700k. Lenke til kommentar
Kjemiingeniør Skrevet 20. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2014 Men hva m hvis Jg har lyst til å jobbe i Oslo?? Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 20. mars 2014 Del Skrevet 20. mars 2014 da får du finne deg en annen jobb? Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 20. mars 2014 Del Skrevet 20. mars 2014 (endret) Finnes vel knapt noe oljebransje i Oslo? Med mindre du har lyst å sitte på ræva på Norsk Hydro kontor ellernoe. Det meste er på sørlandet, Stavanger f.eks. Endret 20. mars 2014 av Bytex Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845 Skrevet 20. mars 2014 Del Skrevet 20. mars 2014 Vel, nå er Stavanger er faktisk en del av Vestlandet. Men jo, det er mange oljeselskap som har kontor i og rundt Oslo, så helt umulig burde det ikke være. Regner med en utdannet ingeniør finner Finn.no. Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 20. mars 2014 Del Skrevet 20. mars 2014 PS: Det er fullt mulig å bo i Oslo om du jobber offshore i fast turnus. Oljeselskapet betaler flybilletten din til nærmeste heliport. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845 Skrevet 21. mars 2014 Del Skrevet 21. mars 2014 Det finnes rekrutteringsbyrå som jobber direkte opp mot oljebransjen. De vet nok mer om dette, så jeg hadde hørt med de. Vet ikke navnet på noen i farten (har vært i kontakt med ett tidligere), men det finner du lett om du søker litt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå