Gå til innhold

Vannvittig prisoverslag fra InfoCare?


Anbefalte innlegg

Hei, det dreier seg om en ASUS ZENBOOK UX32A 13,3" HD som ble sendt inn til InfoCare for reparasjon.

 

"Prisoverslag på byte av hovedkort och adapter, DC-IN pinnen sitter fast i adaptern och den har blitt knucket
av DC-IN i pcn. Detta kör inte ASUS på garanti tyvärr utan vi måste senda PO på nya delar"

 

Reservedelskostnad: 4655.00 inkl mva !!

 

Hvorfor må hovedkortet byttes ut når DC-IN pinnen sitter fast i adapteren?

 

Eller er det slik at det er en annen feil på hovedkortet som dekkes av garantien, men så mister jeg garantien pga dette med DC-IN?

 

Har prøvd å få klarhet i dette med InfoCare, men det var litt vanskelig. Håper noen her på forumet kan kaste lys over saken.

 

Mvh,

Eigil

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Strømkontakten på PCen din er ødelagt. Den sitter fastmontert på hovedkortet, derfor må de bytte hele hovedkortet for at de skal få utført reparasjonen.

Noe som koster, 4655,-

 

Ta kontakt med evt egen forsikring, så spør om de dekker det.

Lenke til kommentar

Tror ikke dem bytter KUN dc-inn på sånne steder, da må det isåfall være en som har kabel mellom selve pluggen og hovedkortet, men dette er det vel få modeller som har.

Så vil derfor tro at den er loddet fast i hovedkortet på din modell.

 

Men har du litt peiling på å skru, og lodding, så er det en enkel jobb å lodde på en ny plugg :)

 

*edit*

Selve DC pinnen bør jo være mulig å få ut av laderen igjen? bare koble ut strømmen og prøve å pirke den ut med ei nål eller lignende?

Endret av J@9
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...