Pangaea Skrevet 20. mars 2014 Del Skrevet 20. mars 2014 Ved ny PC nylig har jeg tatt det tunge steget fra XP til 7, og jeg kan ikke fordra den knøttlille og tungbrukelige programmenyen i Windows 7. Dette var tusen ganger bedre i XP. Går det an å få til noe lignende i Windows 7? Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 20. mars 2014 Del Skrevet 20. mars 2014 Nei og ja. Du kan få selve "vinduet" større. http://www.sevenforums.com/tutorials/25776-start-menu-change-height.html Lenke til kommentar
Pangaea Skrevet 20. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2014 Takk for linken Det ble vertfall bedre, selv om jeg gjerne skulle hatt programmene direkte uten å måtte klikke på "Alle programmer" og at de kunne komme i flere kolonner, som i XP. Men nå får jeg i det minste plass til litt flere programmer før den hersens skrullinga begynner. Hvorfor må absolutt Windows bli dårligere for hver iterasjon? Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 20. mars 2014 Del Skrevet 20. mars 2014 For å få alt større går du på Control Panel --> Display og setter f.eks 150%. Du kan også laste ned third party windows xp theme. Det er ikke dårligere bare fordi det er uvant. Lenke til kommentar
SteinarN Skrevet 21. mars 2014 Del Skrevet 21. mars 2014 Akkurat dette har jeg også irritert meg grenseløst over. Var ikke klar over denne muligheten til å øke størrelsen, og det ble mye bedre. Jeg har en zillion programmer og må skrolle selv med største størrelse, men ikke så mye som før. Ønsker også at det skulle vært mulig å gå rett inn i alle programmer uten å klikke for å vise de. Men ellers så er jeg storfornøyd med W7 sammenlignet med XP, selv om det os'et også fungerer veldig greit til sitt bruk. W8 holder jeg meg unna foreløpig. Lenke til kommentar
covah Skrevet 21. mars 2014 Del Skrevet 21. mars 2014 Hvorfor bruker du ikke søkefeltet? Er jo ørti ganger raskere å bare skrive de 2-3 første bokstavene i programmet du skal starte, enn å lete seg ihjel i startmenyen. Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 21. mars 2014 Del Skrevet 21. mars 2014 Classic Shell blir ofte anbefalt for å få tilbake Start-menyen i Windows 8. Fungerer også for å få XP-lookalike i Windows 7. Lenke til kommentar
Pangaea Skrevet 21. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2014 Classic Shell blir ofte anbefalt for å få tilbake Start-menyen i Windows 8. Fungerer også for å få XP-lookalike i Windows 7. Herlig! Det så mye, mye bedre ut. Slipper også å klikke på Alle programmer for å få dem opp (mulig det går an å endre på denne timingen i Win 7 og, men pytt). Når listen fylles ut håper jeg det blir flere kolonner i stedet for scroll -- noen som vet hvordan dette funker med classicshell? Var også veldig fint å få tilbake infoen på statuslinjen i Explorer. Hvorfor de fjernet dette aner jeg ikke - men det var vel kanskje noen usability "eksperter" som villedet dem igjen. Så var det problemet med UAC som igjen da... argh. Greit, det øker nok sikkerheten, men hvorfor måtte de gjøre de så vilt analt? Når jeg har installert et program og dobbelklikker på dets snarvei, så vil jeg faktisk starte det programmet...... Lenke til kommentar
covah Skrevet 21. mars 2014 Del Skrevet 21. mars 2014 Dersom et program trigger UAC'en når det starter, er det kanskje på tide å oppdatere programmet? Det er IKKE normalt at dette skjer med nyere program. Lenke til kommentar
Pangaea Skrevet 21. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2014 (endret) Vel, det har skjedd med alle harddisk-programmene jeg kjører, og f.eks. CPU-Z og Hardware Monitor. Versjon 1.69 av CPU-Z kom ut 19. mars 2014, så det er ikke akkurat haug-gammelt Endret 21. mars 2014 av Pangaea Lenke til kommentar
covah Skrevet 21. mars 2014 Del Skrevet 21. mars 2014 Dette er programmer som krever utvidede rettigheter for å kunne utføre det de skal. At de derfor trigger UAC er ikke spesielt rart. Slike program krever utvidede rettigheter på de fleste moderne operativsystemer. Det finnes en rekke programmer skrevet for XP og tidligere som krever utvidede rettigheter for å starte, selv om de egentlig ikke behøver dette. Eksempler på dette kan være fordi de skriver til filer på områder utenfor brukerprofilen. I XP og tidligere spilte ikke dette noen rolle, iom. at de fleste hadde gitt brukeren sin fulle rettigheter til alt. I fra Vista har man bare full tilgang (selv om man er lokal administrator) til sin egen brukerprofil. Forøker man å skrive til filer utenfor dette, triggers UAC. Nyere programmer har denne typen filer lagret INNE i brukerprofilen, og krever derfor ikke utvidede rettigheter. Lenke til kommentar
Pangaea Skrevet 21. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2014 Okay, da får jeg håpe andre programmere jeg installere, med litt mer normale funksjoner (ikke HW overvåking) ikke trigger UAC. Men hvorfor trigger mange spill UAC? Har for eksempel installert Witcher 2, og hver gang jeg vil starte det, spretter den irriterende UAC-greia opp. Er det mulig å permanent ignorere UAC for enkelte programmer/spill, slik at jeg kan starte opp det jeg vil uten stress? Slik det fungerer nå, er det faktisk fristende å skru av hele greia, selv om det ikke er verdens beste idé sikkerhetsmessig. (For sikkerhets skyld, nei, dette spillet er ikke installert i Programfiler eller lignende) Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 21. mars 2014 Del Skrevet 21. mars 2014 Jeg installerte classic shell 4.0.4 og start8 på en Windows server 2012 (non R2) idag. Ikke noe tull . Begge program funket helt flott uten at jeg kunne finne noen bieffekter eller feil. Tenkte bare jeg skulle nevne det. Lenke til kommentar
Pangaea Skrevet 22. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2014 Uten noen endringer? Vel, her er UAC en seriøs plage, så jeg har akkurat skrudd av hele dritten. Lei av å måtte klikke OK for hver eneste fil jeg kjører, og hvert eneste spill eller program jeg vil starte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå