Gå til innhold

Garantireparasjon, med "tilbud" om rens

Anbefalte innlegg

Det som evt. taler for å spandere litt penger på rens er at jeg ser at delene de bestiller til den er dyre, nærmere 2-3000 kr. :eek:

Så du vil betale InfoCare 400kr om de bytter deler til 2000-3000kr på den? Makes sense.

InfoCare har flere tusen kunder. De har et kundesenter som ringer rundt og tilbyr rens, enten takker du ja eller så takker du nei.

Kundesenteret hos InfoCare får ikke full oversikt over absolutt alle produktene som er inne til reparasjon.

Deal with it :)

Edit: De er jo faktisk ærlige når dem sier at de ikke vet om PCen din faktisk har behov for det eller ikke. De kunne enkelt sagt "Ja det trenger den", uten at de faktisk er sikker på det. Det hadde isåfall vært sleipt.

Makes sense, ja fordi det er dyre deler som får forlenget levetid. Med andre ord, PCen bli påkostet, eller delvis fornyet.

Jeg syns ikke jeg har store forventninger, når jeg mener at når de tilbyr meg rengjøring, mens den likevel er inne hos dem, at de samtidig også vurderer om det faktisk er behov for det de tilbyr!

(Jeg hadde forventet at hele saken skulle være kostnadsfri for meg som garantisak, bortsett med alle ulempene med å få den levert inn.)

Jeg syns det snarere er en selvfølge at de ikke prøver å selge meg noe jeg ikke har behov for.

Da mener jeg heller at du må ha uvanlig lave forventninger. Kanskje du jobber for dem? :)

Endret av Well
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg syns kritikken din er urimelig her TS, at du må ta backup av alt og må sende den av gårde skulle bare mangle.
Dog, noen serviceavtaler er bedre en andre, hvilken avtale og merke du har avgjør hvordan PC-en blir fikset, hadde du hatt et annet merke hadde du kanskje fått teknikker på døra et par dager senere.
Men det her kommer ann på avtale mellom pc produsent og servicefirma.

Det å tilby en rensk i samme slengen er ikke sleipt, det er rett og slett god kundeservice.
Hadde du vært like kritisk om bilverkstedet tilba deg å bytte bremseklosser på eukontroll for en ekstra kostnad?

Har selv jobbet i nevnte selskap tidligere som datateknikker og kan trygt si at dette er en serriøs aktør.
Har dog aldri jobbet med Samsung PC-er.

Endret av Evelen!
Lenke til kommentar

Jeg hadde forventet at hele saken skulle være kostnadsfri for meg som garantisak,

Så du mener at Samsung skal bruke penger på rengjøring av din PC?

Dette er jo strengt tatt noe du må selv ta deg av, uansett hvor lat du er. - Eller betale noen som kan gjøre det for deg.

Da mener jeg heller at du må ha uvanlig lave forventninger. Kanskje du jobber for dem? :)

Vel om jeg har uvanlige lave forventninger kan kanskje diskuteres, men jeg jobber ikke gratis. Det tror jeg heller ikke de inne hos InfoCare gjør.

Men for all del, om dette noe du vanligvis gjør så må du gjerne fortsette med det så lenge du har nok til livets opphold :)

Nei, jeg jobber ikke for eller hos InfoCare. :)

Endret av Merko.
Lenke til kommentar

Jeg hadde forventet at hele saken skulle være kostnadsfri for meg som garantisak,

Dette er jo strengt tatt noe du må selv ta deg av, uansett hvor lat du er. - Eller betale noen som kan gjøre det for deg.

Nei. JEG har ikke ønsket at de skal regjøre den! Det er det DE som foreslår. Det jeg reagerer på er at de benytter anledningen i forbindelse med at de har PCen, å tilby meg denne tjenesten, - spille på kunders usikkerhet og frykt for at noe skal inntreffe, og si at det lønner seg.

Det er akkurat som Elkjøp og deres like, som tilbyr ekstra forsikringer som koster flesk, og treffer kunder i et usikkert øyeblikk, og gjør store penger på å selge dem unødvendige og dyre forsikringsprodukter.

Lenke til kommentar

Nei. JEG har ikke ønsket at de skal regjøre den! Det er det DE som foreslår. Det jeg reagerer på er at de benytter anledningen i forbindelse med at de har PCen, å tilby meg denne tjenesten

Er jo bra at de ringer deg mens de har PCen. Ville det ha blitt bedre for din del om de ringte deg opp noen dager etter at du hadde mottatt PCen og spurt om du ønsket en rens av maskinen?

Altså. De gir deg et valg. Du er utakknemlig. Om du er i tvil, så sier du bare nei. Om du mener de er sleipe, så sier du bare nei og glemmer den saken..

Det er akkurat som Elkjøp og deres like, som tilbyr ekstra forsikringer som koster flesk, og treffer kunder i et usikkert øyeblikk, og gjør store penger på å selge dem unødvendige og dyre forsikringsprodukter.

Det er jo din mening. Selv synes jeg forsikringer fungerer bra.

Selv skal jeg snart kjøpe meg dette kameraet til 15.000

http://www.japanphoto.no/panasonic-lumix-gh4-hus#.UytpDIVF3eI

Hvor det koster 1200,- for 4 års uhellforsikring.

Skulle jeg være uheldig, så blir det reparert \ erstattet, uten egenandel!

Røverkjøp spør du meg.. :-)

Du virker som en som er vrang og vrien på absolutt alt.

Endret av Merko.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei. JEG har ikke ønsket at de skal regjøre den! Det er det DE som foreslår. Det jeg reagerer på er at de benytter anledningen i forbindelse med at de har PCen, å tilby meg denne tjenesten, - spille på kunders usikkerhet og frykt for at noe skal inntreffe, og si at det lønner seg.

Ja, de foreslår det. Fordi det er en fordel å rense PC'en innimellom. Om Gunda fra Indre Gudbrandsdalen ikke vet om PC'en hennes trenger å renses eller ikke, så trenger den mest sannsynlig det. De som selv renser PC'en, vet at de ikke trenger det, å svarer nei takk. Det bør ikke være så vanskelig.

Elkjøp sine forsikringer er en annen sak. Man ødelegger ikke PC'en fordi man ikke kjøper forsikring. Det kan man gjøre om man ikke renser den (eller får den renset). Ikke alle disse forsikringene er så dumme heller, om man bare ser litt utenom hva Forbrukerrådet har bestemt seg for å mene om disse.

For å ta et lite sidespor. Den tiden jeg jobbet i butikk, og glemte å forsøke å "prakke på" kunder minnekort, vesker, filtre, solblendere, forsikring eller annet tilbehør, så fikk jeg ofte kjeft av kunden fordi jeg ikke hadde foreslått dette tilbehøret for han/henne, og de kom hjem og fant ut at de hadde lyst på det. Prøver man å "prakke på" kundene for mye, så får man kjeft for det. Det er vanskelig å vite hva man skal gjøre når det finnes så mange vanskelige kunder som leter etter ting å klage på... slik som Well.

Lenke til kommentar

Nei. JEG har ikke ønsket at de skal regjøre den! Det er det DE som foreslår. Det jeg reagerer på er at de benytter anledningen i forbindelse med at de har PCen, å tilby meg denne tjenesten

Er jo bra at de ringer deg mens de har PCen. Ville det ha blitt bedre for din del om de ringte deg opp noen dager etter at du hadde mottatt PCen og spurt om du ønsket en rens av maskinen?

Altså. De gir deg et valg. Du er utakknemlig. Om du er i tvil, så sier du bare nei. Om du mener de er sleipe, så sier du bare nei og glemmer den saken..

Det er jo din mening. Selv synes jeg forsikringer fungerer bra.

Selv skal jeg snart kjøpe meg dette kameraet til 15.000

http://www.japanphoto.no/panasonic-lumix-gh4-hus#.UytpDIVF3eI

Hvor det koster 1200,- for 4 års uhellforsikring.

Skulle jeg være uheldig, så blir det reparert \ erstattet, uten egenandel!

Røverkjøp spør du meg.. :-)

Du virker som en som er vrang og vrien på absolutt alt.

Det er selvfølgelig et helt usannsynlig scenario at de skulle ha ringt meg etter å ha levert tilbake PCen! Hvorfor forslå det?

I tilfellet kamera til 15 k som du tar med deg overalt, kan jeg faktisk forstå ønske om egen forsikring, -men ikke når det gjelder TVer, hjemmePCer osv.

Jeg vet ærlig talt ikke hvem som er vrang, her, jeg! Vrangvilje til å forstå, iallefall!

Men, takk for ditt synspunkt, uansett, på spørsmålet om at det er greit å akseptere rensetilbudet, og at du mener deres praksis er bare ren omtanke for kunden.

Lenke til kommentar
Men, takk for ditt synspunkt, uansett, på spørsmålet om at det er greit å akseptere rensetilbudet, og at du mener deres praksis er bare ren omtanke for kunden.

De tjener selvsagt penger på det. Det er jo derfor man starter opp og driver et firma.

Men å foreslå en relativt rimelig rens av PC'en er en fordel både for kunden, og for firmaet som renser.

Jeg synes det hadde vært verre å ikke foreslå rens, slik at kunden kan ende opp med en overopphetet PC en stund senere, med det til følge at komponenter i PC'en er ødelagt. Selv om død PC er worst case scenario, så vil en renset PC også oppføre seg raskere og mer stillegående. En rens av PC'en er en win-win situasjon for både firma og kunde.

Lenke til kommentar

I tilfellet kamera til 15 k som du tar med deg overalt, kan jeg faktisk forstå ønske om egen forsikring, -men ikke når det gjelder TVer, hjemmePCer osv.

Nå blir det jo litt off-topic her, men jeg kjøpte forsikring på min telefon også.

Skal jeg kjøpe meg en ny laptop som jeg sannsynligvis skal gjøre i nærmeste fremtid, så skal jeg også kjøpe med forsikring på denne.

Veldig kjipt om man skulle være uheldig og feks søle et eller annet over PCen, komme borti ledningen slik at den faller ned på gulvet, knuser skjermen osv..

Men ja, ganske selvforklarende at man ikke behøver forsikring på alle ting man kjøper.. :)

Synes det er god kundebehandling når man blir tilbudt forsikring \ tilbehør eller andre tjenester.. Hvordan skal man ellers få vite om det om man ikke er fult klar over det selv.. :)

Lenke til kommentar

De tjener selvsagt penger på det. Det er jo derfor man starter opp og driver et firma.

Men å foreslå en relativt rimelig rens av PC'en er en fordel både for kunden, og for firmaet som renser.

Jeg synes det hadde vært verre å ikke foreslå rens, slik at kunden kan ende opp med en overopphetet PC en stund senere, med det til følge at komponenter i PC'en er ødelagt. Selv om død PC er worst case scenario, så vil en renset PC også oppføre seg raskere og mer stillegående. En rens av PC'en er en win-win situasjon for både firma og kunde.

Det er vel ingen forutsetning å rense PCer som en regelmessig vedlikeholdsoppgave for at PCen skal oppnå en normal levetid?

Tror neppe andre enn de på Data-delen av Diskusjon.no, vil noen sinne tenke tanken.

En vanlig laptop bør være konstruert og tåle vanlig bruk, av en ikke-teknisk bruker.

Jeg har for vane å lese gjennom dokumentasjon og manualer, og jeg har aldri sett at det i noen PC-dokumentasjon står anbefalt å få laptop'en renset innvendig. Hvis det skulle være en forutsetning, burde det stå der, etter min mening.

Lenke til kommentar

Det er vel ingen forutsetning å rense PCer som en regelmessig vedlikeholdsoppgave for at PCen skal oppnå en normal levetid?

Tror neppe andre enn de på Data-delen av Diskusjon.no, vil noen sinne tenke tanken.

En vanlig laptop bør være konstruert og tåle vanlig bruk, av en ikke-teknisk bruker.

Jeg har for vane å lese gjennom dokumentasjon og manualer, og jeg har aldri sett at det i noen PC-dokumentasjon står anbefalt å få laptop'en renset innvendig. Hvis det skulle være en forutsetning, burde det stå der, etter min mening.

Men det står hva du skal holde maskinen unna, for å unngå oppbygging av støv.

Slår det deg ikke, at når de fleste andre synest dette er en god service. Så er det ikke usannsynlig at det er deg det er noe feil med?

Lenke til kommentar

Men det står hva du skal holde maskinen unna, for å unngå oppbygging av støv.

Slår det deg ikke, at når de fleste andre synest dette er en god service. Så er det ikke usannsynlig at det er deg det er noe feil med?

Det er iallefall åpenbart for meg at det er noe du ikke helt har forstått, når du ikke innser at jeg postet denne tråden nettopp for å høre andres synspunkter!

Lenke til kommentar

Såklart må man vedlikeholde tingene sine om man vil oppnå lengre levetid.

Støv varierer fra hjem til hjem. Det skal ikke veldig mye støv til før PCen blir "ekstrem" varm. Er kjøleribbene dekket med støv eller andre ting, så kommer ikke den varme lufta ut av PCen, da koker den veldig fort.. :)

Så en vanlig bil bør være konstruert og tåle vanlig bruk, av en ikke-(hobby)mekaniker?

Jaja. Vel, reality check. Bil trenger vedlikehold. Oljeskift, div filter-bytte osv osv. Samme med PC. Den må også vedlikeholdes (Dog på en litt anderledes måte).

I alle (mer eller mindre) manualer for laptoper står det at man ikke skal dekke til luft-inn\uttaket. Det gjør man om det samler seg mye støv i PCen.

Lenke til kommentar

Nå må jeg også oppdatere tråden med å fortelle enden på visa:

Jeg etterspurte teknikers uttalelse om hvorvidt det var behov for å rense min PC, og fikk svar i dag om at tekniker mente det var unødvendig.

Så da er jeg veldig fornøyd med InfoCares ekstraservice denne gang, og håper de innfører dette som en fast rutine for alle kunder, slik at ingen takker ja til å rense allerede rene PCer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...