Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Anbefalte innlegg

Hallo. Jeg har en kamerat som for 1 år siden var utro mot dama si. Vi var på en fest, og han flørtet og tok ei jente på rumpa hele kvelden. De endte opp på rommet til hosten og hadde sex. Vi var flere kompiser som var vitne til dette, men vi valgte å holde kjeft. Nå ett år senere har jeg fått dame sjøl, og lurer på om jeg skal fortelle dama til kompisen min at han var utro. Kompisen min studerer i utlandet nå.

Anonymous poster hash: aa284...60d
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, det syntes jeg ikke. Du har faktisk ingen ting med dette å gjøre. Det kan godt være at han angrer, og bare vil at hele saken skal forsvinne. Å innrømme at man har vært med noen andre, er bare noe man gjør for å lette det for seg selv, ikke for å være ærlig med sin partner. Så dette er noe mellom de to det angår. Selv om din kjæreste sikkert har en mening om det.

Lenke til kommentar

Dette har du ingenting med. Det fører INGENTING godt med seg å gi jenta den sorgen. Tenk hvor jævlig hun vil få det om hun velger å fortsette forholdet, men må leve med tvilen når kjæresten er langt borte. I tillegg vil sladring om sånt være et svik som i min verden prinsipielt kvalifiserer til en grei omgang juling.

• Liker 1
Lenke til kommentar

du skal ikke si noen ting, folk må få leve livene sine som dem vil, finnes mange eksempler på folk som er utro, angrer og lever resten av livet lykkelig med samme person.

"men hun fortjener å vite at hun er sammen med en utro person, hva om hun ville gjort det slutt hvis hun fikk vite det da? hun lever en løgn" - det gjør vi alle, i større eller mindre grad. Vi vet ikke hva som hendte før The Big Bang og vi vet ikke alt som har hendt på fest i en kjeller for 2 år siden, let it go

Endret av Henrik2k
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

I tillegg vil sladring om sånt være et svik som i min verden prinsipielt kvalifiserer til en grei omgang juling.

Vel, utroskap kvalifiserer til en grei omgang juling. "Kamerater" som bedriver slikt hadde jeg kvitta meg med, kan ikke stole på denslags kryp. Ikke i noen forbindelse. Jeg hadde brydd meg katta om hva denne kroppen mente om noe som helst, så om jeg kjente dama hans godt hadde jeg fortalt henne nøyaktig hva jeg mente.

Bortsett fra det jeg er enig med de andre her, så lenge etterpå blir det meningsløst å si noe. Dritt må håndteres ferskt.

Lenke til kommentar

Jeg har vært i en liknende situasjon. En av mine beste venner var (etter vanlige normer) kontinuerlig utro mot kjæresten sin med et utall jenter i over ett år før han bestemte seg for å slå opp. Jeg synes ikke at han har den beste holdningen til forhold, men han hadde gjort som han vil uansett hva jeg hadde sagt eller gjort.

Jeg sa aldri noe til kjæresten hans. Jeg snakket knapt med henne et par ganger og hennes lykke har aldri vært i min interesse. Og hva hadde jeg oppnådd ved å ta kontakt med henne og fortalt hvilken utro dritt kompisen min var? Hun hadde helt sikkert blitt såret og hatt det vondt. På den andre siden ville hun fått sannheten og muligheten til å avslutte noe som ikke hadde noen fremtid og konfrontere kompisen min. Kanskje det sistnevnte er bedre for henne. Det vet jeg ikke. Men kompisen min ville i hvert fall ikke blitt glad for at jeg blander meg opp i forholdet hans og tilliten mellom oss ville fått en brist. Og han ville sikkert ikke fått noen bedre etikk eller moral.

Jeg vet heller ikke hva kjæresten hans visste eller trodde på tross av at de fortsatt var sammen eller hvilke grenser de eventuelt hadde satt seg imellom, selv om jeg så klart har en anelse.

Mitt råd er at du holder tett. Det gjorde jeg og jeg ville gjort det samme igjen. Så lenge kjæresten hans ikke er en god venninne av deg, vil det ikke slå tilbake på deg. Derimot kan folk bli såret unødvendig og du kan skade vennskapet med kompisen din hvis du forteller det. Du og jeg kan mene at holdningene deres er gale, men vi kan ikke gjøre dem til bedre personer.

Endret av Zarac
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hallo. Jeg har en kamerat som for 1 år siden var utro mot dama si. Vi var på en fest, og han flørtet og tok ei jente på rumpa hele kvelden. De endte opp på rommet til hosten og hadde sex. Vi var flere kompiser som var vitne til dette, men vi valgte å holde kjeft. Nå ett år senere har jeg fått dame sjøl, og lurer på om jeg skal fortelle dama til kompisen min at han var utro. Kompisen min studerer i utlandet nå.

Anonymous poster hash: aa284...60d

Hvorfor skal du fortelle det, er dere ikke kammerater?

• Liker 1
Lenke til kommentar

I tillegg vil sladring om sånt være et svik som i min verden prinsipielt kvalifiserer til en grei omgang juling.

Vel, utroskap kvalifiserer til en grei omgang juling. "Kamerater" som bedriver slikt hadde jeg kvitta meg med, kan ikke stole på denslags kryp. Ikke i noen forbindelse. Jeg hadde brydd meg katta om hva denne kroppen mente om noe som helst, så om jeg kjente dama hans godt hadde jeg fortalt henne nøyaktig hva jeg mente.

Bortsett fra det jeg er enig med de andre her, så lenge etterpå blir det meningsløst å si noe. Dritt må håndteres ferskt.

Han var ikke utro mot kameraten sin...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...