rottert Skrevet 20. mars 2014 Del Skrevet 20. mars 2014 Hei. Skal snart selge hus og da dukker det selvsagt opp en del før takstmann skal komme. Det største problemet er baderommet. En flis har nettopp fått en skade ved sluket i dusjhjørnet og en annen midt på gulvet på badet. Er det noe enkel fiks på dette som er bra nok, eller må hele flisene skiftes ut? Aldri lagt flis før, er det en grei jobb eller finn.no/anbud next? Skal sies at jeg ikke er langt unna 10 tommeltotter. Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 20. mars 2014 Del Skrevet 20. mars 2014 Synes dette så ut som småskader, er det nødvendig å utbedre? Er de veldig iøyenfallende? Hvis badet er noen år gammelt (?) så er det jo helt normalt med noen sår her og der.. 1 Lenke til kommentar
rottert Skrevet 20. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2014 Badet er 8-9 år gammelt. Den midt på gulvet er ikke så farlig, men frykter både takstmann og potensielle kjøpere blir skeptisk når de ser den flisen i dusjhjørnet... Lenke til kommentar
hean Skrevet 20. mars 2014 Del Skrevet 20. mars 2014 Tviler på takstmann er såpass nøye... de sjekker som oftest fukt å opplagte feil og tar en levetidsbetraktning på badet. Å skifte flis kan fort koste maaaasse hvis man er så uheldig å bryte membran så det smarte er bare å ligge unna... 1 Lenke til kommentar
rottert Skrevet 20. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2014 Takk for svar! Skifte flisen selv utgår. Da har jeg heller satt bort jobben. Hørt at det er få som er interessert i å ta jobben med å skifte bare en flis. Er vel en grunn til det.... Får vurdere å høre på hva takstmannen sier først. Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 20. mars 2014 Del Skrevet 20. mars 2014 Er dette et bad der det dusjes rett på flisene? Dette ser ikke ut til å være skader som gjør at badet lekker vann. Skadene går neppe ned til membranen. Derimot er forventet levetid på bad med membran der det dusjes rett på flis ikke (stort mer enn) 10 år. Da anbefaler fagfolk som lever av å pusse opp bad at det pusses opp på nytt. Eller at man installerer dusjkabinett. Derfor er det sannsynligvis greit å selge med bad som kjøper oppfordres til å pusse opp etter egen smak. 2 Lenke til kommentar
rottert Skrevet 21. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2014 (endret) Ja det dusjes direkte på flis. Derfor jeg var litt redd for at mange blir skeptiske på visning. Men noe kostbart storprosjekt blir uansett ikke iverksatt før salg. Endret 21. mars 2014 av rottert Lenke til kommentar
hean Skrevet 21. mars 2014 Del Skrevet 21. mars 2014 Ja det dusjes direkte på flis. Derfor jeg var litt redd for at mange blir skeptiske på visning. Men noe kostbart storprosjekt blir uansett ikke iverksatt før salg. Ingen fliser er vanntette... det er membran som er vanntett, tror de fleste forstår dette. De som ikke forstår vil nok spørre. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå