Eoiser Skrevet 20. mars 2014 Del Skrevet 20. mars 2014 Hei Jeg har en stasjonær med Ubuntu 12.04 Desktop hjemme. Lurer på hvordan jeg ska får remote access til den via Windows på jobben? Må ha tilgang med GUI, så ikke PuTTY. Lenke til kommentar
cronbach alpha Skrevet 20. mars 2014 Del Skrevet 20. mars 2014 http://www.teamviewer.com/no/download/linux.aspx Lenke til kommentar
Occi Skrevet 20. mars 2014 Del Skrevet 20. mars 2014 VNC. Ubuntu har forøvrig en innebygd VNC-server kalt Vino, du trenger bare å enable den. Se linken. Merk at VNC i seg selv ikke er veldig sikkert, så kan være interessant å tunnelere via SSH. Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 20. mars 2014 Del Skrevet 20. mars 2014 Jeg vil vel nevne xrdp eller nx. VNC fungerer fryktelig dårlig over WAN. Lenke til kommentar
quantum Skrevet 21. mars 2014 Del Skrevet 21. mars 2014 (endret) Siden X11 er distribuert er vel det opplagte valget å kjøre en X11-server på Windowsen. Fins flere alternativer, blant annet kan du installere Cygwin, eller Moba Xterm (mobaxtern.mobatek.net). Sistnevnte har jeg ikke prøvd, så den anbefalt et eller annet sted. Den er nok et enklere alternativ enn Cygwin hvis du ikke ønsker at Windows-en din skal kunne oppføre seg som en komplett Gnu. Endret 21. mars 2014 av quantum Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 22. mars 2014 Del Skrevet 22. mars 2014 mobaxterm bruker cygwin, men hele greia kommer ferdig pakket i en "portable" exe fil. Igjen, X11 fungerer fint over LAN, ikke fult så fint over WAN(værre enn VNC). Lenke til kommentar
oj88 Skrevet 23. mars 2014 Del Skrevet 23. mars 2014 NX er fint over WAN (kryptert med SSH). Du kan både bruke shadow, altså at du ser gjeldende desktop, eller starte en ny sesjon. Lenke til kommentar
quantum Skrevet 30. mars 2014 Del Skrevet 30. mars 2014 X11 fungerer fint over LAN, ikke fult så fint over WAN(værre enn VNC). Sant nok, komprimering hjelper dog noe, og så avhenger det selvsagt av hva man skal gjøre, og båndbredden man har til rådighet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå