Gå til innhold

Best navigasjons app til Android. Offline

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvilken er best navigasjons app til Android når det gjelder Offline kart. Altså kart som man kan laste ned hjemme før man reiser.

Google maps er jo bra, du kan laste ned det området du ønsker deg og bruke det offline. Finn det området du ønsker og skriv ok maps ved søkefeltet og trykk på søk, da laster den ned området du ønsket. Men det er begrensinger på hvor stort område du ønsker.

Endret av CiscoX
Lenke til kommentar

Jeg siterer meg selv fra et innlegg om navigasjon i en annen tråd i juli i fjor:

Jeg har prøvd Sygic (ser fancy ut, men dårlig søkefunksjon og jeg likte den bare ikke), Route66 (gjennomført dårlig program), CoPilot (navigasjonen var for dårlig når sideveiene ligger tett og en bommer ofte), Navigon (forsåvidt bra, men dårlig på fotobokser) og TomTom (se under) og noen andre utenom som jeg ikke husker.

Den eneste jeg har vært noenlunde fornøyd med alt i alt er TomTom, hvor både fotoboksvarsling, søkefunksjon og navigering stort sett fungerer veldig bra, og er best på alle 3 tingene etter min erfaring/mening.

Men skal innrømme at etter jeg tok TomTom i bruk har jeg vært så fornøyd med den at jeg har ikke sjekket om noen av de andre har forbedret seg...

Lenke til kommentar

Google er en dårlig løsning for offline-navigering, i hvert fall hvis du skal på langtur. Tror man kan lagre noe sånn som 70 kvadratkilometer kart offline.

Ja, men du kan lagre flere kart. Jeg har lagret stort sett hele Akershus, Oslo, Østfold og veiene som fører til Karlstad (Sverige).

Lenke til kommentar

Sygic ville jeg absolutt anbefalt. Kan ikke velge områder å lage for offline(?) men kun hele kart eller land. Jeg har da for eksempel kjøpt kart over hele Europa, men lagret kun Nederland/Tyskland/Danmark/Sverige/Norge da det kun er der jeg er. Kartene oppdateres stadigvekk og det er kart fra TomTom. Har også abbonoment for 10$ /året der jeg for varsling om køer og lignende, og funker faktisk svært godt. Du kan se alt fra riksveier til europaveier hvor tett trafikken er og hvor lang forsinkelse det vil medføre. Du kan også prøve Sygic gratis i 7 dager.

Lenke til kommentar

Google maps.

Kan du navigere med google maps offline? Søke etter adresser, osv. Eller kan du bare lagre kartet og scrolle rundt i det?

Det er 2 vidt forskjellige ting iallfall.

Angående google maps så er jeg ganske sikker på at du må bruke internett for å starte en navigasjon og hvis maps må rekalkulere ruten.

Tror også at du ikke kan søke på adresser eller steder selv om du lagrer det offline.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Google er en dårlig løsning for offline-navigering, i hvert fall hvis du skal på langtur. Tror man kan lagre noe sånn som 70 kvadratkilometer kart offline.

100Mb data er grensen.

Uansett, om du skal bedrive bilnavigering er det bedre med noe som ikke bruker mobil i det hele tatt. Anbefaler da noe som benytter NavTeq kartene, Teleatlas er (fortsatt) dårligere i europa.

Som gående by/syden turist hadde jeg brukt google og lasta ned alt på forhånd. Google har et ganske bra forsprang der etterhvert. Det beste er seff. å skaffe seg tilgang til nett, så får en innendørskart & kollektivtransport også.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Har testet Sygic og Garmin på iOS, ikke fornøyd med noen. Sygic gjorde dårlige rutevalg og hadde bugs i GUI, Garmin hadde mange funksjoner som ikke fungerte og også bugs i GUI (og den var dyr, 600-700 kr). Mest fornøyd med TomTom så langt.

Lenke til kommentar

Jeg har brukt Navigon en stund nå, funker fint (manglende kartdata over veiendringer i indre østold -.- )

Sånn sett er jo Google maps genialt. Den har i hvert fall fått med seg den midlertidige stengingen av vammaveien ved Smaalenene hotell.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...