Lurifaksen Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 WTF!? Jeg har vel mast endel om at dere burde bytte til invision :oops: - men det virket ikke særlig aktuelt med tanke på tilbakemeldingene fra dere... Men, glimrende! Invisionboard har så sinnsykt mange geniale funksjoner som phpbb ikke har! Størrelsen og traffikken er intet problem for invision heller, noe www.neowin.net/forum er et bevis på. Størrelsemessig er det ganske likt med hw.no, men traffikken er en del større. Vbulletin er også et bra forum, men jeg synes det er bare rot. Altfor masse funksjoner som ikke er nyttig - og gjør layoutet uoversiktlig og rotete. Lenke til kommentar
MDCCLXXVI Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 Håper dere tar med smiley'ene til invision board også De er helt geniale! Quick reply funksjonen er også genial! Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 14. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2003 Litt flere svar. 1)Vi lar designet være ganske likt dagens forum løsning, med diverse endringer 2)Og med nr 1 menser vi og smiliene, jeg skal se over Inv smiliene og se hva de har av utvalg 3)postcount vil bli kopiert ja 4)Invision viser ikke kategorier på samme måte så her vil man og se litt endring. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 Vel, at vi forumbrukere vil ha så veldig mye mere nytte av å bytte har jeg mine tvil på. Da har du ikke prøvd invision noe særlig. En liten oppsummering av nye funksjoner: For brukere (oss): - "My assistant" - Meget bra måte å få oversikt over nye innlegg, hvor du har skrevet og slikt. - Bra og avansert søkefunksjon - Stort kontrollpanel. Hver enkelt bruker kan f.eks velge om de vil se avatarer, bilder, smilies og signaturer. - Litt mer avansert "Privat melding" opplegg. Hvis du har fullt med meldinger kan du laste ned en backup av meldingene til PC-en din, slik at du kan slette de som ligger i forumet og opptar plassen (bug i forumet nå, gjør at jeg har 126% full PM boks. Ingen begrensninger.. ). - Bedre profiler til medlemmene. Egne felt kan legges til, med for eksempel PC-specs (hint-hint admin). Personlig foto kan også legges til. - Alle emner kan: vises i utskriftsvennlig versjon (nyttig funksjon på et "support-forum"), eller lagres i MS word format. - I "emnevisningen" er alle emner du har deltat i markert med en prikk. - Kalender. Ikke sikkert hw.no vil bruke denne, men de kan i hvertfall legge til planlagte ting i kalender - som f.eks nedetid og slikt. - Vedlegg av filer. Ikke sikkert hw.no vil bruke denne heller, men håper det. Vedlegg av bilder er nyttig. Er en funksjon som automatisk lager thumbnail av vedlagte bilder. - To emnefelt, slik at det er enklere å beskrive problemer, og lettere å se hvilke emner som er interessante. - Enklere bbcodes. Noen andre enn meg som savner url=kjkdjf funksjonen? Er tungvint å skrive det selv... - Fetere smilies... - Masse andre ting... For Admin: En hel haug av instillinger i admin kontrollpanelet. Kan også se detaljert logg av alle handlingene til moderatører For moderatører: - Denne faller sikkert i smak for hw.no moddiser: I en moderator "emnevisning", kan moderatoren klikke på alle trådene som f.eks har dårlig emne felt, og stenge alle samtidig, med en forhåndsskrevet melding. Dvs, stenge alle tråder med dårlig topic og legge igjen svaret "Bruk emnefeltet bedre! Tråden Stenges", kan gjøres med få museklikk. - Rapporter innlegg til moderator knapp - Warning system. Moderatorer kan gi brukere advarsler, og se hvor mange advarsler brukere har fått tidligere (under brukernavn og postcount). Er ikke mulig for andre å vite om noen har fått advarsler. Enkelt å banne folk, med stor fleksibilitet - i timer/dager/alltid, eller de kan kreve manuell godkjenning av alle innlegg fra brukeren i fremtiden. En annen ting som er verdt å nevne, er at invision har enormt bra support, og at Invision Powerboard er kodet av én person alene. Det er en stor fordel siden han kan forumet inn og ut. www.neowin.net/forum bruker invision board hvis noen lurer på hvordan det er. Det gjør forsåvidt jeg også. Angående skin: Dere har vel ikke tenkt å lage et phpbb skin til invision? Regner med dere mener et like "clean" layout? Synes egentlig standard skinnet er veldig bra... Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 14. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2003 - Litt mer avansert "Privat melding" opplegg. Hvis du har fullt med meldinger kan du laste ned en backup av meldingene til PC-en din, slik at du kan slette de som ligger i forumet og opptar plassen (bug i forumet nå, gjør at jeg har 126% full PM boks. Ingen begrensninger.. ). - Bedre profiler til medlemmene. Egne felt kan legges til, med for eksempel PC-specs (hint-hint admin). Personlig foto kan også legges til. Samt at man har muligheter for å sende en PM til flere på en gang Og ja, pc-specs blir vurdert lagt inn i profilen :-) - Kalender. Ikke sikkert hw.no vil bruke denne, men de kan i hvertfall legge til planlagte ting i kalender - som f.eks nedetid og slikt. Det og er oppe til vurdering, er greit å ha et sted hvor man raskt kan få vite om for eks nedetid, aktiviteter, lanseringer etc Angående skin: Dere har vel ikke tenkt å lage et phpbb skin til invision? Regner med dere mener et like "clean" layout? Vi har laget et phpbb-lookalike som vi vil bruke ja, men standard themen vil og være tilgjengelig. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 Hva med vedlegg da? I hvertfall i kategorier hvor dette er spesielt aktuelt. F.eks programmeringsdelen (php, webdesign etc.). Glemte å nevne over at invision har en funksjon som automatisk endrer topics med "STORE BOKSTAVER" til "Små bokstaver" og "MASSE UTROPSTEGN OG SLIKT!!!!!!!!!!!!??????" til "Masse utropstegn og slikt!?". Veldig simpel funksjon, men vi liker den ikke sant? :wink: Lenke til kommentar
flodhest Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 Hvis det nye forumet virkelig er så bra, blir det spennende å se hvordan det blir Forandring fryder alltid! Lenke til kommentar
JonV Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 Sikkert noen som skriker.....vi vil ha tilbake frames Lenke til kommentar
b-real Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 Sikkert noen som skriker.....vi vil ha tilbake frames Jeg ville ha gitt mye for det gammle frames-forumet tilbake. Lenke til kommentar
MDCCLXXVI Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 Sikkert noen som skriker.....vi vil ha tilbake frames Jeg ville ha gitt mye for det gammle frames-forumet tilbake. Survival of the fittest gutta Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 kan jo ikke annet enn å si jeg å vil ha frames forumet tilbake men men, gleder meg til oppgradering til invision blir spennende. Lenke til kommentar
flodhest Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 Igjen, hva i huleste er frames? Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 Igjen, hva i huleste er frames? http://forums.delphiforums.com/pcgonline/m...+Reading+%3E%3E sånn var forumet før Lenke til kommentar
BrokenTomato Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 Blir sikkert kult med nytt da Men det burde jo være mulig og gjemme post counten! Tror det blir mindre "diskriminering" da... Men det kan jo også bli misbruk da.. men bedre og luke ut diskrimineringen! Det blir vel da også mindre "korte" og "ting uten mening" poster! Lenke til kommentar
flodhest Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 Igjen, hva i huleste er frames? http://forums.delphiforums.com/pcgonline/m...+Reading+%3E%3E sånn var forumet før Haha, det der var jo dritstygt da, ekkelt og uoversiktlig. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 Haha, det der var jo dritstygt da, ekkelt og uoversiktlig. Vel, det gammle frames-forumet så ikke slik ut. Kategoriene var på venstre side, mens postene var på høyre side. Og det beste med det hele var at det ikke var NOE farge eller noe annet, bare smilies. Gud, det var tider. SO1, ISDN og frames forumet. *Drømme* :wink: Lenke til kommentar
flodhest Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 "nuttin' but tha old schools" Hehe, livet må gå videre vettu, blir sikkert bra med det nye forumet og. Lenke til kommentar
Weezel Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 Hei Kunne jeg fått lov til å spørre hvordan dere konverterer databasene? HAr selv hatt problemer med å konvertere fra phpBB til inversion, og jeg får samme poblemet som beskrevet på inversions board: 1) Install InvisionBoard 1.1.2 somewhere2) Run the InvisionBoard converter script 3) Upgrade to 1.2 4) Change all the permissions to the way they were (who can post where) 5) Manually edit each user (the upgrade turns each one into an admin, you'll have to remove their admin access) Even after all of that, it's still not perfect. Like this board for instance. It was originally phpbb. I had to go through all of that. Some Invision features still don't work. No matter how many times I reupload files, they just will not work. The best thing to do is to just stick with one from the get-go. If you have phpbb, fine, keep it. If you have Invision, good for you . Today for instance, the forums were down for a few hours because the one mysql table got corrupted because of something that happened during the conversion. Such a pain.... sigh. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 15. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2003 Har kjørt en clean install av den nyeste versjonen for så å kjøre en convertertering, alt har virket bra fra mitt synssted. Servern vi har testet dette på har ikke vært helt stabil og konverteringen har stoppet rundt 850 000 poster, vi har så skippet en del poster men ting virker til å gå bra. Og vi rekner med at dette vil gå skikkelig når vi kjører konverteringen fra en server som faktisk er satt opp for å klare det Alle muligheter som Invision har har funket fint for oss. :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå