AMD-guru #1 Skrevet 11. oktober 2003 Del Skrevet 11. oktober 2003 En bør jo også ta i betraktning at de nyeste brukerne har retningslinjene ferskest i minnet. Feilposting osv er bare sløvt. tviler på at så mange av brukerne faktisk leser rettningslinjene (jeg gjorde ikke det..) det er vel bare å oppføre seg med normal høflighet her.. jeg regner ikke med at det er noe annet som står i rettningslinjene.. Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 12. oktober 2003 Del Skrevet 12. oktober 2003 Gidder de ikke lese retningslinjene bør de ta konsekvensene av det selv. Nye som gamle. Lenke til kommentar
Raggi Skrevet 13. oktober 2003 Del Skrevet 13. oktober 2003 håper ikke det vil bli skiftet på layouten.... jeg synnes dette forumet er mest behagelig og genialt! Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 13. oktober 2003 Del Skrevet 13. oktober 2003 Jeg også. Uavhengig av "motor" så bør jo brukerdelen av forumet gjenspeile sidedesignet, slik gjeldende løsning er. Lenke til kommentar
albe Skrevet 13. oktober 2003 Del Skrevet 13. oktober 2003 Det høres bra ut å satse på Invision Power Board Det er noen veldig fine og brukervennlige forumer basert på Invision , bla favoritten min: http://www.nmwl.no/forum/ Albe Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 13. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2003 håper ikke det vil bli skiftet på layouten....jeg synnes dette forumet er mest behagelig og genialt! Layouten bli veldig lik dagens Ang nedetid så rekner vi med at dette vil ta alt fra 5 til 12 timer, dette vil skje på et tidspunkt der det er velig lite folk online så vi håper at ting skal gå så smertefritt og raskt som mulig. :-) Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 13. oktober 2003 Del Skrevet 13. oktober 2003 Finnes det tidspunktet der det er veldig få brukere online på Hardware.no? :o Lenke til kommentar
MDCCLXXVI Skrevet 13. oktober 2003 Del Skrevet 13. oktober 2003 03.00 til 09.00 på en osndag? Ville ikke vært han som skulle ha ansvaret for å bytte forumet Lenke til kommentar
Leshrac Skrevet 13. oktober 2003 Del Skrevet 13. oktober 2003 jeg er her alltid kl 8 på onsdager :s jaja, håper ikke designet blir mye annerledes i dag, og lykke til..for all del Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 13. oktober 2003 Del Skrevet 13. oktober 2003 Det er vel ikke noe problem å implementere den nye løsningen i "bakgrunnen", det største problemet er vel å unngå endringer mens dette skjer slik at disse blir tapt (hvis det skulle ha noe å si, da). Trenger vi noe nedetid i det hele tatt? Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 13. oktober 2003 Del Skrevet 13. oktober 2003 Hvis det ike blir nedetid vil jo databasen forandre seg fortløpende mens flyttingen pågår, og da vil jo samtlige nye poster gå tapt, på samme måte som de aldri ville eksistert om det ble nedetid. Lenke til kommentar
knatten Skrevet 13. oktober 2003 Del Skrevet 13. oktober 2003 Det er vel ikke noe problem å implementere den nye løsningen i "bakgrunnen", det største problemet er vel å unngå endringer mens dette skjer slik at disse blir tapt (hvis det skulle ha noe å si, da). Trenger vi noe nedetid i det hele tatt? Det er noen problemer. For det første tar det lang tid å konvertere databasen. Mens dette pågår kan vi ikke endre den, da det vil skape inkonsistens. Vi kunne latt forumet vært oppe for lesing i perioden, men vi velger høyst sansynlig å reinstallere alt som er på serveren når vi likevel tar ned forumet. Det har blitt litt rotete etterhvert med alle mulige hacks og patcher for å rette opp for feil i phpbb. Vi har ikke nok server-kapasistet til samtidig å kjøre forumet på en annen server. Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 Bare et kjapt spørsmål; Hvor stor er forumdatabasen egentlig? Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 kan ikke si annet enn at dette virker kjempe bra, men .. litt nede tid får vi vel regne med, ser jo bare på de gangene BB har blitt oppdatert. Har selv bare hatt erfaring med BB og.. ja, syntes det var litt tungvindt å administrere. Lykke til gutta, og ja som han over spør om.. hvor stor er egentlig db'n nå? Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 14. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2003 Nå er den på ca 1.2 GB, og etter konverteringen vil den nok legge seg på 600 MB. Lenke til kommentar
flodhest Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 Vil postcounten bli øverført eller? Lenke til kommentar
DrDoogie Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 Vil postcounten bli øverført eller? Ja, det er jo det viktigste av alt. Lenke til kommentar
flodhest Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 Vil postcounten bli øverført eller? Ja, det er jo det viktigste av alt. Nei, jeg synes ikke det er det viktigste av alt, men det var det første spørsmålet som dukket opp da jeg leste at vi skulle ha et forum bytte. Så bare la meg stille spørsmålet du, så skal nok alt gå bra! Lenke til kommentar
JonV Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 Vil bare si lykke til Og så litt offtopic Noen som veit om det går an å Porte InvisionBoard til PhpNuke ? Og hvis det går hvordan konverterer jeg Databasen. Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 Vil postcounten bli øverført eller? Postcounten søker jo bare etter hvor mange posts en bruker har, så selve counten blir jo med. Om den skal vises i threads er jo en annen ting. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå