Gå til innhold

Recovery av 2TB HDD med GetDataBack NTFS - problemer


Anbefalte innlegg

Jeg forsøker å hente frem tapt data på en 2TB hdd med GetDataBack for NTFS.

 

Her er historien,

 

jeg hadde 3 harddisker av mindre størrelse som jeg dumpet alt av innhold over til ny 2TB hdd.. Etter 2 uker, kræsjer harddisken og windows kjørte en såkalt CHKDSK på den, under oppstart, dette var windows 7.

 

Jeg antok at dette var sundt, (da jeg aldri har opplevd problemer med dette før). Det som tilsynelatende skjedde var at ALT innholdet på den (over 1,5 TB med data) forsvant.

 

"Tusen takk, Windows", tenkte jeg.

 

Jeg har forsøkt med Easy Recovery Pro, og nå GetDataBack NTFS. Harddisken sliter ikke mekanisk, det er kun software problemer som har vist seg hitills..

 

Jeg har forsøkt med diverse alternativer med GetDataBack, men de viser alle det samme.. bare 4-5 mapper med [023245] og lignende tall, med få filer ombord.. Den finner kun filer som utgjør opp til 16GB, og det meste av dette er ubrukelige filer (deler av backup-spill osv).

 

Gjør jeg noe galt her? Jeg benytter valgene som følger, og harddisken er tilkoblet en USB adapter (sånn top-slot sak med plass til 2 stk SATA 3,5" sata, med USB 3.0 tilkobling):

 

vSGfwvd.jpg

 

Og slik ser det ut med Systematic File system Damage utfall:

 

E50VFTG.jpg

 

 

Jeg er ikke sikkerpå hva de 3 alternativene der er, men jeg vil anta det er 3 forskjellige partisjoner den finner oppå hverandre? med dybdeforskjell i hver?

 

Anywho, jeg er ikke ekspert på bruk av GetDataBack, jeg har lenge kun brukt Easy Recovery som har fungert strålende..

 

Setter pris på enhver hjelp, 90% av innholdet er ikke så viktig, men jeg har en del private bilder og dokumenter som er viktig for meg å få ut.

 

Takk for enhver hjelp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...