Gå til innhold

Universitet i Australia, få stipend?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har kjæreste i Australia, Sydney, og vil gjerne flytte inn med henne der. Jeg lurer bare på, fordi jeg har lyst til å gå på universitet der (noe som koster penger), vil jeg kunne få studielån/stipend fra lånekassen? Dette er ikke noe utveksling, bare rett og slett flytte dit for å studere.

Håper på svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-182691

Ja, du får stort studielån, men mye penger! :) Står mer på internett eller så er det en god idé å ta kontakt med lånekassen :) tlf eller mail.

Lenke til kommentar

Se her: http://lanekassen.no/nb-NO/Stipend-og-lan/Utland/krav-og-vilkar-for-a-fa-stotte/

Uten at det er relevant, ber jeg deg om å tenke deg veldig godt om med tanke på hvor du vil flytte for å være sammen med kjæresten din og hvor mye du vil studere. Om det er mest for henne, kan jeg fortelle deg av personlig erfaring at det å flytte utenlands for å studere pluss bo med kjæresten og så oppleve at det skulle skjære seg, kan være et helvete. Studiet må være viktigst. Jeg lærte akkurat det på den hardeste måten.

Endret av ahpadt
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Du kan få meir i støtte ved utdanning i utlandet, sidan du kan få støtte til skulepengar. Alt dette står på sidene til Lånekassen. Det er mykje informasjon, men du får fort oversikten om du klikkar deg rundt. Kor mykje du kan få avheng av kva du evt. vil studere. Masterstudie kan få meir støtte enn bachelorstøtte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...