nor50 Skrevet 20. mars 2014 Del Skrevet 20. mars 2014 Kan holde på time etter time uten at noe skjer, men så fort jeg går fra den, er det bare kort tid før den fruser totalt og må resettes. Stasjonær PC med w 8.1. Noen ide og hjelp å få her...? Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 20. mars 2014 Del Skrevet 20. mars 2014 Fint om vi får litt mere informasjon, er det en maskin med haswell prosessor? I så fall kan det være strømforsyningen som ikke vil startes igjen. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 20. mars 2014 Del Skrevet 20. mars 2014 Hva er "kort tid"?Er det like lang tid hver gang? Sammenfaller denne tiden med tiden det skal ta før Windows igangsetter ulike strømsparingstiltak som vist i kontrollpanel? Lenke til kommentar
Tan28 Skrevet 20. mars 2014 Del Skrevet 20. mars 2014 Kan holde på time etter time uten at noe skjer, men så fort jeg går fra den, er det bare kort tid før den fruser totalt og må resettes. Stasjonær PC med w 8.1. Noen ide og hjelp å få her...? Hadde samme problem for en tid tilbake - Ved aktivt bruk var det overhode ikke noe problem selv etter mange timer, men ved inaktivitet frøs maskinen totalt. Brukte lang tid på å finne ut av hva som var feil, alt fra 24 timers MemTest+, ut og inn med disker og SSD-er, av og på med diverse strømsparingsfunksjoner (alt av som standard), +++. Til slutt formaterte jeg og installerte Windows på nytt. Null problem etter det Vet fortsatt ikke nøyaktig hvor problemet lå... Lenke til kommentar
nor50 Skrevet 20. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2014 (endret) Den er kanskje 1 år gammel, ikke Haswell så vidt jeg husker. (Var vel heller ikke kommet på markedet da...) Har ingen strømsparing eller hvilemodus eller noe sånt. Men, for noen dager siden begynte den å "miste" en av de interne diskene. Mulig det har noen sammenheng med det. Vet ikke hvor lang tid det tar før den låser seg, for det skjer når jeg ikke er her. Men ut fra hva klokka står på når jeg kommer tilbake, vil jeg anta ca 15 min. Endret 20. mars 2014 av nor50 Lenke til kommentar
nor50 Skrevet 20. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2014 Skal prøve å la den stå å loope musikk for å se om det forhindrer at den låser seg mens jeg bruker en annen pc... Lenke til kommentar
BioNor Skrevet 20. mars 2014 Del Skrevet 20. mars 2014 En workaround er Mouse Mover eller tilsvarende. Da bevegerer muspekeren seg en pixel hvert 30.sek når du er borte. Ingen fix akkurat, men fungerer fint:-) Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 20. mars 2014 Del Skrevet 20. mars 2014 Skal prøve å la den stå å loope musikk for å se om det forhindrer at den låser seg mens jeg bruker en annen pc...Hvordan gikk dette? Lenke til kommentar
nor50 Skrevet 20. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2014 Har stått og loopet med en film på VLC i flere timer nå. Lenke til kommentar
Brede_Skapstroppen Skrevet 23. mars 2014 Del Skrevet 23. mars 2014 Og du har INGEN form for dvalemodus-aktivert? Så i prinsippet så står maskinen i en og samme status konstant? Da ville jeg begynt å se på hva det er for slags bakgrunnsprogrammer som starter opp ved evt inaktivitet. Er det scans, oppdateringer eller liknende som blir aktivert? Lenke til kommentar
oynes Skrevet 25. mars 2014 Del Skrevet 25. mars 2014 Viktig og også sjekke at diskene ikke står til å gå i "dvalemodus" etter en tid. Det kan hende at det er årsaken. Har du en Screensaver som slår til etter 15 min? Men som Brede_Skapstroppen sier så kan det godt være en service/prosess som starter etter inaktivitet etter en stund. Sjekk Event Viewer og se om du finner noen spor her. Er du heldig så står det hva som startet opp og evt. låser PC. At du "mister" disker kan være alt fra dårlig kontakt, problemer med kontroller etc. Gå over alle kontakter i i PC. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå