Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC låser seg når ikke i bruk.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan holde på time etter time uten at noe skjer, men så fort jeg går fra den, er det bare kort tid før den fruser totalt og må resettes. Stasjonær PC med w 8.1. Noen ide og hjelp å få her...?

Hadde samme problem for en tid tilbake - Ved aktivt bruk var det overhode ikke noe problem selv etter mange timer, men ved inaktivitet frøs maskinen totalt.

Brukte lang tid på å finne ut av hva som var feil, alt fra 24 timers MemTest+, ut og inn med disker og SSD-er, av og på med diverse strømsparingsfunksjoner (alt av som standard), +++. :wallbash:

Til slutt formaterte jeg og installerte Windows på nytt. Null problem etter det :hrm:

Vet fortsatt ikke nøyaktig hvor problemet lå...

Lenke til kommentar

Den er kanskje 1 år gammel, ikke Haswell så vidt jeg husker. (Var vel heller ikke kommet på markedet da...) Har ingen strømsparing eller hvilemodus eller noe sånt. Men, for noen dager siden begynte den å "miste" en av de interne diskene. Mulig det har noen sammenheng med det.

Vet ikke hvor lang tid det tar før den låser seg, for det skjer når jeg ikke er her. Men ut fra hva klokka står på når jeg kommer tilbake, vil jeg anta ca 15 min.

Endret av nor50
Lenke til kommentar

Viktig og også sjekke at diskene ikke står til å gå i "dvalemodus" etter en tid. Det kan hende at det er årsaken.

Har du en Screensaver som slår til etter 15 min?

Men som Brede_Skapstroppen sier så kan det godt være en service/prosess som starter etter inaktivitet etter en stund. Sjekk Event Viewer og se om du finner noen spor her. Er du heldig så står det hva som startet opp og evt. låser PC.

At du "mister" disker kan være alt fra dårlig kontakt, problemer med kontroller etc. Gå over alle kontakter i i PC.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...