d1cte Skrevet 20. mars 2014 Del Skrevet 20. mars 2014 Noen som har erfaringer med nettstudiet til HIN? Er det å annbefale? Er det veldig tungt i forhold til å være i en klasse (tenker da at når du er i en klasse så er det lettere å få hjelp av klassekamerater hvis man står fast)? Vurderer selv å gå dataingeniør, men er usikker på om jeg vil gjøre det over nett eller flytte. Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 20. mars 2014 Del Skrevet 20. mars 2014 Tviler på at nettbasert er noe værre enn sånn som jeg går skole, sitter man fast. Så er det helt klart bedre å kunne spørre klassekamerater om hjelp, men som regel. Så har man lærere som står klare til å hjelpe deg innenfor relativt kort tid hvis du skulle sitte fast. Hvis du er disiplinert så går det bra å gå nettstudier, skoletiden kan jo også være mer morro med klassekamerater og studieting (turer, quizkvelder etc.) så det ville jeg ha tenkt på. Men kan trygt anbefale nettstudier, selv går jeg desentralisert og har mulighet til å dra på skolen hvis jeg har behov for det. Lenke til kommentar
d1cte Skrevet 4. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2015 Hei! Lenge siden jeg skrev dette, så har planlagt en stund nå, og ser ut som om det blir nettstudie på meg (blir i tillegg å ha mulighet til å følge undervisningen på skole i noen fag). Så da lurer jeg på om det er noen andre som planlegger nettstudie ved HIN til høsten? Lenke til kommentar
CasioCFX Skrevet 7. februar 2015 Del Skrevet 7. februar 2015 (endret) Hei! Jeg studerer dataingeniør ved HiN over nett. Nettstudie ved HiN er absolutt til å anbefale. Hvis du sliter med noe så er det bare å sende en melding/mail til faglærer og svarene bruker å komme ganske kjapt. I tillegg er det mange flinke medstudenter som bruker forumene på itsLearning aktivt. Der er det mulig å få hjelp eller diskutere faget ellers. I enkelte fag er det også en ekstra lærer dedikert til nettstudente. Det er nok ikke den store forskjellen på om du studerer på nett eller på campus, hvis den eneste bekymringen din er tilgang til hjelp. Men nettstudie krever at du er mer disiplinert og klarer å jobbe selvstendig. Det å faktisk stå opp å lese og se forelesninger hjemme kan være utfordrende enkelte dager. Men det er bare å stå på! Jeg har enda ikke hatt noen større gruppeoppgaver. Så det blir spennende å se hvordan det fungerer å jobbe i grupper når man er nettstudent. Dersom du starter til høsten så vil jeg anbefale deg å dra på oppstartssamlingen (dersom de fortsatt arrangerer den). Der vil du få møte medstudenter og lærere, bli kjent med Høgskolen, og få mye nyttig informasjon. Endret 7. februar 2015 av CasioCFX 1 Lenke til kommentar
d1cte Skrevet 8. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2015 Hei! Høres jo ut som et bra opplegg da, og det er jo fint. Jeg er jo heldig på den måten at de tilbyr første år her jeg bor (dvs. alle realfagene som er felles for ingeniørlinjene, + et linjefag), og har pratet med dem og det skal være mulig å gå nettstudie, men samtidig følge den klassen i de fagene jeg tar det semesteret. Hvor langt er du kommet da, hvilket år? Ja, krever nok en del selvdisiplin å gå nettstudie..Oppstartssamling skal jeg klare å få med meg om det er en Lenke til kommentar
CasioCFX Skrevet 8. februar 2015 Del Skrevet 8. februar 2015 Jeg blir ferdig med 1. året til våren :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå