Gå til innhold

Get XL120, Cisco EPC3010: 1 eller flere kanaler US?

Anbefalte innlegg

Mitt Cisco EPC3010 modem viser følgende på "Upstream Channels";

Power Level:

Channel 1: 46.2 dBmV

Channel 2: 0.0 dBmV

Channel 3: 0.0 dBmV

Channel 4: 0.0 dBmV

Mener bestemt det var 4 kanaler aktive her for få måneder siden.

Hvordan ser det ut for andre her med XL120 og Cisco EPC3010-modem?

Regner med de fleste her er klar over at denne informasjonen er tilgjengelig på modemets web-GUI 192.168.100.1. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk - slik så det ut hos meg også for en tid tilbake. Kanskje det er støykilder i returområdet som gjør at de har begrenset det litt hos meg.

Er vel ikke rett frem å få Get til å endre på dette, men lurer på om "begrensningen" på 1 kanal US det kan gjøre det vanskelig for dem å realisere 20 Mbit oppstrøms 1.4. Mener dog at 1 kanal skal kunne støtte ca 30 Mbps. Så spørs det jo hvor mange andre jeg deler den kanalen med.

Er vel vanskelig å klage på en US-hastighet som ikke er lansert enda, så jeg får være tålmodig..... :0)

Lenke til kommentar

Merkelig nok så har jeg fått 150 ned allerede nå, men opphastigheten står på stedet hvil. Håper at den kommer 1.April, eller så er det en stygg aprilspøk må jeg si :p

Har også fått 150 ned, men noe positivt har skjedd med opphastighet, får nærmere 14 opp nå. Så shaping/limiting er tydeligvis justert, og jeg mistenker jeg nå stanger i "kanaltaket". Mulig de provisjonerer dette på forskjellig vis avhengig av lokale forhold. Blir spennende å se 1.4.

Lenke til kommentar

Jeg ville prøvd å reboote modemet om du kun har en oppstrøm.

Forøvrig er 51dBmV indikasjon på at signalet nærmer seg grenseland (tap i kabel).

Det betyr at modemet yter nesten det maksimale det greier av styrke ut.

Litt usikker på hvor grensen går, men tror det ligger et sted mellom 51 og 55dBmV.

Takk for innspill. Mitt modem ligger ikke på 51 dBmV men rundt 46. Det er Uderzos modem som ligger på 51 dBmV.

Reboot er forsøkt (også tidligere) uten endret resultat hos meg.

Get har aldri forklart hvorfor de har endret fra 4 til 1 kanal, dette selv om jeg har spurt et par ganger - de jeg har snakket med har ikke hatt informasjon om det selv.

Endret av inside_446486
Lenke til kommentar

Hos meg så går det ned til en datastrøm når modemet prøve å koble seg opp. Etter det er oppkoblet vil det normalt være fire opp og fire ned (har 50/10Mbit hos lokal ISP NEAS som samarbeider med GET).

Klar over at det var Uderzo som hadde 51dBmV :)

Takk. Slik var det ikke hos meg (tidligere) da var det 45-47 dBmV hele tiden på alle 4 kanaler.

Nå er det 46.x dBmV på kanal 1 og 0 dBmV på kanal 2-4 konstant, uansett hvor mye trafikk som går oppstrøms.

Så virker som dette kan være provisonert litt forskjellig fra region til region?

Lenke til kommentar

Jeg ville sendt en mail til ISP og hørt hva de mener, hvertfall om du ikke får hastigheten som de lover.

Det kommer :) Get lanserer ikke 150/20 offisielt før 1.4, så kundeservice registrerer neppe en klage om at jeg kun får opp til 14 Mbit oppstrøms nå. Nedstrøms er det 150 Mbit, jevnt og fint. Vil bare være litt føre var, for jeg tror ikke dette endrer seg etter 1.4 - og tror det skyldes at de har rotet til oppsettet mitt under feilsøking i fjor.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...