Gå til innhold

Best på dekning i Bergen med iphone 5?


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har en iphone 5 og er bosatt i Bergensområdet. Har for øyeblikket netcom, men sliter med ekstremt dårlig dekning. Dette gjelder både midt i sentrum og i distriktene. Mitt mobilbruk er stort sett databruk, samt en del tale, og lite sms. Uten å ha noe som helst ide i "mobilverden" gikk jeg inn på en side som viste hvordan man kunne måle dekningen. Når jeg sitter hjemme i stuen har jeg mellom -100 og -88dBm i signal. Trenger sårt hjelp av noen som har litt mer kunnskap om dette en jeg selv har. Hvilket abonnement er til å anbefale? Eller kanskje mer viktig, hvilke teleselskap bør jeg ha i forhold til bosted og iphone 5? Ønsker gjerne å holde med under 400 i mnd.
På forhånd takk. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vanligvis har Telenor bedre dekning enn Netcom. Særlig på 3G og 4G.

Men det kan selvsagt være lokale forskjeller.

 

Begge aktørene har dekningskart på sine hjemmesider, så du kan sammenlikne de stedene du anser som viktige for deg.

Netcom er særlig dårlige på bygda, men omtrent likeverdige midt i byen.

Men dette varierer selvsagt. Noen steder er Netcom best. Men som regel ikke.

 

Begge har god dekning til å ringe og sende SMS, men Netcom har vært vanvittig trege til å innføre 3G og 4G utenfor storbyene.

 

 

De fleste mobilselskapene videreselger bare forbiindelse til enten Netcom eller Telenor.

Talkmore er et billig datterselskap av Telenor, med den samme gode dekningen.

Du får to måneder gratis hvis du lar deg verve av en eksisterende Talkmore-kunde.

Det kryr av Talkmore-vervetråder på forumet.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691

Hvis NetCom gir deg dårlig dekning er det vel trygt å anta at Telenor leverer bedre :)

 

ps: jeg vil gjerne verve deg til Talkmore! :) PM

Endret av Bruker-182691
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...