abooAyoob Skrevet 20. mars 2014 Del Skrevet 20. mars 2014 Så, nok en ny macbruker her. Jeg klarer ikke å trykke på f-tastene. F.eks. når jeg er i chrome, så hvis jeg trykker Fn + F12 så får jeg et skjermbilde med noe vær widget og kalkulator og greier. Når jeg egentlig vil åpne utviklerverktøyet i chrome. Også skjønner jeg ikke hva jeg skal trykke for å bytte vinduer i samme applikasjon. Sorry, klarte ikke å søke meg frem. Fant bare eldre norske svar som ikke funker lenger (eple + < for bytte vindu i samme applikasjon funker ikke), og noen nyere svar på engelsk som ikke funker på mitt tastatur. Noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
johanf Skrevet 20. mars 2014 Del Skrevet 20. mars 2014 Å bytte vinduer i samme applikasjon (som bruker å være CTRL+TAB i Windows), har jeg ikke funnet på Mac. Å bytte faner i Chrome på en Mac gjøres vha +nummeret på fanen du vil gå til (for eksempel CMD+1). Ellers kan du styre det meste av funksjonstaster i Systemvalg - Tastatur - Snarveier. Lenke til kommentar
Speider-gutten Skrevet 20. mars 2014 Del Skrevet 20. mars 2014 Bytte fane i Chrome kan gjøres med ctrl+tab. Lenke til kommentar
Speider-gutten Skrevet 20. mars 2014 Del Skrevet 20. mars 2014 Cmd+alt+I åpner utviklerverktøyet i Chrome Lenke til kommentar
quantum Skrevet 20. mars 2014 Del Skrevet 20. mars 2014 Bytte mellom vinduer i samme applikasjon: CMD-SHIFT-´ evt CMD-` om du vil, altså hold inne CMD, SHIFT og fnutte-tasten til venstre for backspace. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå