Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Då eg ikkje fann ein tråd om dette emnet, bestemte eg meg for å starte ein sjølv. Eg vil først komme med mine meiningar om korleis ein best kan førebyggje kriminalitet, og eg håpar fleire vil kaste seg inn i debatten.

Den mest tydelege måten å førebyggje på er straff. Dei som har brote lova skal straffast slik at dei ikkje gjentar sine kriminelle handlingar, men det skal òg verke avskrekkande på andre. Eg veit at mange er for strengare straffer, og meiner dette er eit godt verkemiddel for å straffe lovbrytarane og å skremme andre. Dette er ikkje mi oppfatning. Eg meiner først og fremst at det er sannsynet for at ein blir teken som har den mest avskrekkande effekten, og ikkje straffa i seg sjølv. Dersom ein prioriterer ei auke i oppklaringsprosenten, heller enn strengare straffer, trur eg somme typar kriminalitet vil minske.

Eg trur òg at førebygginga i fengsla må bli betre. Det bør satsast på tilbod om ulike behandlingsprogram og yrkesretta kurs/utdanning for dei innsette, for å sikre dei eit meir normalt liv når dei blir lauslatne. Dersom dette blir prioritert trur eg tilbakefallet til kriminalitet vil minske, og vil òg verke kriminalitetsførebyggjande.

Mykje av kriminaliteten i dag skjer i samband med narkotika, anten direkte (sal, smugling...) eller indirekte. Dersom denne statistikken går ned, vil ein nok kunne sjå ei minske i andre former for kriminalitet òg (t.d. vinnings- og valdskriminalitet). Gode tilbod til narkomane er viktig, men her spelar førebyggjande arbeid av born og unge òg ei viktig rolle.

Eg meiner det største ansvaret ligg hos samfunnet. Kvar enkelt må bli sett, og sikra ein god oppvekst. Alle born bør ha ein god rollemodell dei kan lære av, anten det er foreldre, lærarar eller trenarar. Det er viktig med fritidstilbod for alle born og unge, slik at dei har ein trygg plass å vere. Dette trur eg vil hindre at unge utfører kriminelle handlingar i mangel på anna å gjere.

Dette var nokre måtar eg meiner samfunnet best kan førebyggje kriminalitet på. Kva meiner du?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor bør vi bekjempe kriminalitet? Er ikke mye kriminalitet egentlig gode handlinger? Begrepet "kriminalitet" favner jo svært vidt. Jeg mener for eksempel at det er bra at folk røyker cannabis. Da er det også bra at noen smugler inn stoffet til landet. Dersom ingen hadde brukt cannabis, ville mytene om dette stoffet vært enda mer seiglivet.

Ønsker du at folk skal være lovlydige? På hvilket punkt i historien ønsker du at alle hadde blitt lovlydige (i Norge for eksempel)?

Det er vel ingen som egentlig er i mot kriminalitet når en tenker seg litt om? Det vi ikke vil ha er bestemte typer handlinger enten disse rammes av straffeloven eller ikke. Drap er vel en slik handling. Vi kunne antagelig gjort drap lovlig uten at dette ville ha ført til noen særlige endringer i folks handlinger? Hvem ville du ha drept dersom du ikke hadde kunnet blitt straffet for dette? Jeg har ingen på min liste.

Den beste måten å forebygge kriminalitet på, er antagelig å la så få handlinger som mulig rammes av straffeloven. Vi burde fjernet er rekke lover og på den måten redusert kriminaliteten. Dersom vi hadde fjernet dem alle, ville kriminaliteten forsvinne helt. Vi kunne ha legalisert all narkotika, strammet inn på hva som skal regnes for voldtekt, og fjernet avgifter på alkohol og tobakk for eksempel. Det ville hjulpet litt.

Teksten din er full av gode, men svært konvensjonelle, forslag. Det er sikkert mye bra i dine forslag. Men hva mener du for eksempel med "gode rollemodeller"? Er det folk som er 100 % lovlydige? Er det folk som lærer barn å respektere seg seg og andre mennesker? Er det folk uten feil og mangler, eller kan det være folk med slike egenskaper som dermed kan invitere til og demonstrere toleranse? Kan en lærer som er dømt for sexkjøp være en god rollemodell? Jeg vil gjerne lese hva du tenker om dette.

Endret av ærligøs
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...