Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Et siste farvel med min trofaste PC eller?

Anbefalte innlegg

Hei godt folk!

Jeg har begynt å få litt problemer med min trofaste pc (kjøpt 2009). Jeg antar at det er skjermkortet som har bestemt seg for å ta kvelden, og regner ikke med det er noe annet å gjøre en å kaste shiten, men tenkte høre om dere hadde noen gode ide'er. Hver gang jeg skal prøve å starte et spill får skjermen masse fine ruter og fager.

Jeg har prøvd å starte "LEGO MARVEL Super Heroes" og da skjer det med en gang. post-306734-0-57794400-1395260210_thumb.jpg

Jeg kan fint spille Football Manager 2014, helt til jeg skal spille kamp for da blir det tull igjen (når grafikk motoren skal begynne å jobbe litt)post-306734-0-30737000-1395260244_thumb.jpg

Denne feilen har kommet og gått litt i det siste, men nå skjer det hele tide.

Noen tips? kaste shiten eller?

Endret av TheDoctor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Joda, den kan vel alltids bytte. Men hele pc'n er vel gått ut på dato snart, så jeg holder egentlig på å spare opp til en ny pc :)

Så ser ikke poenget i å bytte skjermkortet hvis jeg uansett kvitter meg med den om noen mnd.

Lenke til kommentar

Prøv å flytte på Jumpern på hovedkorte og/eller hvis det er jumper på Skjermkorte!

Merke på skjermkorte ditt er kanskje lurt å skrive om det er PCI eller AGP?? :) Ikke kast det føre du veit om det er ødelagt eller ikke!! Alltis chill med reserver deler til data uansett det er fra 2009 :) Mitt skjermkort er fra 2010 Nvidia GeForce 250 GTS(Har nvidia geforce gt 750m i eske aldri brukt) men trenger større strømomformer xD Og jeg hadde samme problemet som deg omtrent, men rensa datan for støv så virka den etterpå igjenn :) prøv det :) jeg Kan spille Crysis 3 på fult med ett bra skjermkort fra 2010.. Bare pass på att det får nokk kjøling og Drivern får nokk minne.. Oppdater driver kan kanskje funke :) Hvis du har Bærbar så er det sikkert Intel og hvis man skal bytte så må man som regel lodde så ambefaller enn stasjonær pc for å spille på :) Blir skjermkorte for varmt så vil det bruke ekstra cpu, RAM og MHz på skjermkorte ,

Du kan også prøve overklokkings program :) men vær veldig forsiktig med overklokking for hvis du gjør feil så ødeleger du skjermkorte ditt , Jeg ødela mitt ati radeon hd 5700 når jeg stilte litt for høy mhz på overklokking programmet :( Hvis du skal kjøpe nytt så ambefaller jeg ATi Radeon HD5970 hvis du skal kjøre tunge spill på full HD oppløsning hvis du vil legge penger i ett bra skjermkort :) Hvis du ikke vil legge mye penger så får du ett passe skjermkort for under 500 lappen Nvidia GeForce GT 610 2GB Silent PhysX , Men på dagens spill så klarer ikke det skjermkorte å dra spille på fult, men det klarer å dra nye spill :)

får jeg info om datan din? :)

sånn ram og cpu og diverse*

Endret av Driftchevy
Lenke til kommentar

Prøv å flytte på Jumpern på hovedkorte og/eller hvis det er jumper på Skjermkorte!

Du vet hva du snakker om her eller? Jumpere var noe jeg husker vi gjorde ting med for 15-20 år siden, har ikke hørt mye om det siden den tid.

Hva skal denne flyttingen av jumpere gjøre? Og hvilke jumpere er det snakk om, om hovedkortet har flere?

Du kan også prøve overklokkings program

Du fikk med deg at trådstarter sier at skjermkortet IKKE fungerer som det skal. Da er vel ikke overklokking det man begynner med vel?

Virker som om du bare skriver en masse ting ned som egentlig ikke har noe å gjøre med trådstarter problem.

Endret av myhken
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jumperen han referer til er nok den til CMOS, men ellers ser det ikke ut som om han har fulgt med i timen.

Videre så kan det nevnes til TS at å kaste hele maskinen er nok ikke nødvendig. Jeg tviler på at du er opptatt av den beste ytelsen tilgjengelig siden du har en såpass gammel maskin, så du trenger heller ikke å legge så mye ut for å skaffe deg et bedre eller tilsvarende skjermkort.

Det er riktignok en god unnskylding for å gi den bort eller selge den for en billig penge og kjøpe deg noe nytt.

En dxdiag er nok ;)

Lenke til kommentar

Mitt forslag blir som noen nevnte over her - blås bort støv og lort - kanskje tilogmed ta kortet ut, blåse av det med litt trykkluft på boks, og sett det inn igjen. Kan jo ta resten av maskinen i samme slengen. Hvis ikke det funker så minner de bildene veldig om at skjermkortet har trøbbel.

Så omtrent slik ut hos meg etter at jeg hadde montert vannkjøling på en GPU, og slurva litt med thermalpaste, slik at det ble kortslutning mellom to steder det IKKE skulle være det.

Lenke til kommentar

Men hvis det (av en eller annen merkelig grunn) ikke er skjermkortet som forårsaker problemet så er jeg jo like langt, og må kjøpe meg ny pc uansett.

Kan jo åsså nevnes at pc'n "kortslutter" DSL tilkoblingen på modemet mitt med jevne mellomrom, så en morsomt som det høres ut :hrm:

Endret av TheDoctor
Lenke til kommentar

hvordan vet du at den "kortslutter" modemet? og er vel LAN ingangen den kortslutter isåfall (DSL porten går ut på linjen til telefonsentralen)

men vist den gjør det så kan det desverre tyde på hovedkortet ja (har den stått koblet i under tordenvær? sånne feil kan komme LENGE etter selve tordenværet

Lenke til kommentar

Nøyaktig hva som skjer er jeg ikke sikker på men med jevne mellomrom så mister modemet sync med sentralen.

Og etter en del utforsking konstaterte vi med at det skjer når pc'n er koblet til med kabel. Koblet jeg fra kabel var alt fint, men med en gang jeg koblet på kabel igjen så mistet den sync, testa med annet modem og samme greia. Kan vel også så vidt jeg husker være at linja er så pass ustabil at ekstra "støy" fra pc'n min kobler den ut, eller noe sånt...

ja eller så kan kanskje nettverkskortet som er busted?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...