DocJ Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 Har en 80 Gb Western Digital som jeg ikke får formatert. I Partition Magic står den bare som BAD. Den er delt opp i 2 partitioner. Den ene viser 0,97 gb i FAT og den andre 49,1 i NTFS. Prøver jeg å formatere den med Partition Magic får jeg bare error message. Noen som har noe glupt å si om det her!! Takker for hjelpen. Lenke til kommentar
bjaa Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 Du kan jo prøve å lav nivå formatere hardisken din, måtte gjøre det med en Western digital hardisk jeg hadde en gang... Du finner det på WD sine hjemmesider, et eller annet slags tool, så tar du noe som heter "write zero's to disk". Da lavnivå formaterer du disken din, og den vil sannsynlighvis virke igjen. Lenke til kommentar
DocJ Skrevet 10. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2003 Takk for svar. Skal prøve det! Lenke til kommentar
Solaris Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 Hvorfor ikke slette partisjonen(e) og opprette nye som du kan formatere? :-? Mye enklere enn å lavformatere harddisken. Lenke til kommentar
bjaa Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 Hvorfor ikke slette partisjonen(e) og opprette nye som du kan formatere? :-?Mye enklere enn å lavformatere harddisken. hva om det ikke går? Lenke til kommentar
Solaris Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 Hvorfor ikke slette partisjonen(e) og opprette nye som du kan formatere? :-?Mye enklere enn å lavformatere harddisken. hva om det ikke går? Da blir det noe annet, men han skriver ikke et ord om evnt. problemer med å slette/opprette partisjoner! :wink: Lenke til kommentar
slowcooler Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 Bare et par spørsmål..... Har den funket greit før? Hvordan står jumperen(e)? Fort gjort å forgå seg med jumpere, sette det flere ganger. Lenke til kommentar
DocJ Skrevet 10. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2003 Har fått formatert den nå. Men den vil fader meg ikke starte selv om jeg har installert Xp i den!! Får bare beskjed om å sette i riktig system disk og trykk enter når pc'en starter! Lenke til kommentar
slowcooler Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 Har du flyttet den fra en annen maskin? Finner du den i Bios? Hvis så, hvilken størrelse? Det at du bruker PM tyder på at du har den i en annen maskin, sjekk Bios på den maskinen du skal ha den i. Lenke til kommentar
DocJ Skrevet 10. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2003 Jeg finner den i bios på riktig størrelse på den maskinene jeg skal ha den i ja! Lenke til kommentar
punk in drublic Skrevet 11. oktober 2003 Del Skrevet 11. oktober 2003 Hvis du har formattert den, saa forsvinner jo windows xp... eller har du det paa en annen disk? Lenke til kommentar
esk Skrevet 11. oktober 2003 Del Skrevet 11. oktober 2003 Lavnivå formatering er noe som egentlig ikke er anbefalt at man gjør. Det var mer anbefalt før i tiden. Aller først vil jeg anbefale deg og diagnosere disken med verktøy fra produsentens hjemmeside. Deretter vil jeg foreslå å slette alle partisjonene under innstallasjonen av XP (da pleier det vanligvis å gå). Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 11. oktober 2003 Del Skrevet 11. oktober 2003 Har fått formatert den nå. Men den vil fader meg ikke starte selv om jeg har installert Xp i den!! Får bare beskjed om å sette i riktig system disk og trykk enter når pc'en starter! Hva brukte du for å partisjonere? Mulig du ikke har satt partisjonen aktiv. Hvis man bruker XP installasjonsprogrammet til partisjonering og formatering så unngår man slike feil, som kan dukke opp hvis man roter med fdisk, PM, etc. Lenke til kommentar
DocJ Skrevet 11. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2003 Kan godt hende at jeg ikke har sett den aktiv ja. :oops: Lærer av feilene sine Lenke til kommentar
slowcooler Skrevet 11. oktober 2003 Del Skrevet 11. oktober 2003 Du kan fint gjøre en partisjon aktiv med Pm, det har jeg gjort masseganger. Lenke til kommentar
DocJ Skrevet 11. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2003 Takker for svar. Har fått orden på harddisken nå og alt funker knall Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå