Gå til innhold

Kjøpe eller ikke kjøpe.  

79 stemmer

1. 1. Skal du kjøpe en Oppo Find 7?

• Ja, skal kjøpe / har kjøpt den med QHD (2k) skjerm.
    • Ja, skal kjøpe / har kjøpt den med FHD (1080p) skjerm.
    • Ja, denne skal med alle typer midler skaffes. Har så lyst på den at jeg vurderer å grave meg ned i jorda med spade og grave meg ut i kina å skaffe meg den der.
    • Nei, telefonen blir for stor med sine 5.5 tommers skjerm
    • Nei, jeg skal beholde min nåværende telefon så lenge at Oppo Find 7a / Find 7 kanskje ikke er aktuell neste gang jeg skal kjøpe.
    • Nei, skal heller kjøpe en OnePlus One når den blir tilgjengelig.
    • Nei, jeg skal kjøpe en annen Android telefon i fra Samsung, HTC, Sony, LG eller Motorola.
    • Kanskje / vet ikke / har ikke bestemt meg.
    • Nei, Oppo merket er lite kjent i mobilmarkedet, så tar ingen risiko med dem.
    • Oppo, hvem er det?

Anbefalte innlegg

Har hatt to Oppo Find 5 nå det siste året, og greit nok fornøyd. Den første så knakk skjermen på merkelig vis. Heldigvis fikk jeg ny telefon. Jeg har vudert 7en. men pga alle småbugs gjennom året så tror jeg dette blir den siste "spesial-telefonen". Ting som foreksempel at en må gjerne trykke et par ganger før skjermen går på. Tilbake-knappen har delay, eller må trykkes på et par ganger. På den forrige Find 5en så registrerte ikke telefonen at hodetelefonene var koblet til. Utrolig plagsomt når en sitter i åpent landskap og skal høre på musikk. Ellers er det vanlige ting som om at telefonen plutselig slår seg av osv. Ellers er jeg godt fornøyd, men alle disse småfeilene gjør at jeg går for en One M8 i stedet for Find 7.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du forhåndsbestilt 7a?

Nei, jeg venter på Oppo Find 7 med QHD skjerm. Men får se hva pengene rekker til når den tid kommer :) .

Denne review'en postet jeg tidligere i tråden her. Den ligger også under videoer i min første post.

Har hatt to Oppo Find 5 nå det siste året, og greit nok fornøyd. Den første så knakk skjermen på merkelig vis. Heldigvis fikk jeg ny telefon. Jeg har vudert 7en. men pga alle småbugs gjennom året så tror jeg dette blir den siste "spesial-telefonen". Ting som foreksempel at en må gjerne trykke et par ganger før skjermen går på. Tilbake-knappen har delay, eller må trykkes på et par ganger. På den forrige Find 5en så registrerte ikke telefonen at hodetelefonene var koblet til. Utrolig plagsomt når en sitter i åpent landskap og skal høre på musikk. Ellers er det vanlige ting som om at telefonen plutselig slår seg av osv. Ellers er jeg godt fornøyd, men alle disse småfeilene gjør at jeg går for en One M8 i stedet for Find 7.

Får håpe at Oppo har fikset disse tingene i sin nye Find 7 mobil da.

HTC One M8 er en grei mobil til visse punkt, men om du er opptatt av et godt kamera, så anbefaler jeg deg å se etter en annen mobil.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Siden jeg hadde lite å gjøre nå så tok jeg å oppdaterte min førstepost. Jeg tok vekk alle bildene som jeg hadde under Kamerabilder spoileren og tok å laget en egen spoiler for 13 megapixels oppløsningen og for 50 megapixels oppløsningen på kamerabildene i stedet.

Ellers så har jeg forandret på teksten litt her og litt der.

Selvfølgelig, om noen har en bedre ide på hvordan jeg kan sette opp min første post på en bedre måte, så tar jeg alle ideene til meg med glede.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Hello OppoStyler,

For those who have pre-ordered the OPPO Find 7a and wondering when shipments will begin, we have good news for you.
We will begin shipping your order around the end of this month as soon as all the products have been stocked. At the moment we are unable to state the exact date.

We will keep you updated once we are ready to ship.
Thank you for placing your order, OppoStyler!

Kilde: https://www.facebook.com/photo.php?fbid=740602292658024&set=a.561846833866905.1073741828.561807350537520

Lenke til kommentar

Nydelig oppløsning, men fælt som det hakker.

Jeg la ikke merke til at det hakket. Mulig maskinen din gjør at filmen / nettleseren gir deg stutter på ett eller annet vis?

Prøv å reboot maskinen. Jeg måtte også reboote maskinen min i går med at 4k videoer startet å hakke noe fælt. Normalt hakker det ikke i 4k videoer. Er kun i starten de 3-4 første sekundene at det kan hakke litt når videospilleren må loade filmen (om du kjører filmene via harddisken), men etter det så går det helt smooth.

EDIT: Sjekket videoen på nytt via YouTube i nettleseren. Filmen bruker noen sekunder på å laste inn filmen før den kjører filmen helt smooth for meg. Er som sagt bare starten de første 5-6 sekundene det hakker med at videoen må lastes inn. Etter det, så går alt buttery smooth.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

http://youtu.be/TJJZXIwyEb4?t=3m49s - fokus her er det noe rart med. Avstanden til bakken er omtrent lik men nede i venstre hjørne f.eks er det veldig forskjellig skarphet. Itte bra!

Dette er noe som er mulig å fikse med software oppdateringer. Så tror nok at Oppo fikser dette (om det må fikses noe på dette) med tanke på at dem tar sine brukere på alvor. Er bare å se på Oppo sitt forum, så ser du :) .

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Hvis man kjøper en slik, hvor mye kommer den på med alle plunder og heft avgifter til stat og posten?

Om du tenker på Oppo Find 7a versjonen, så kommer den på ca 4200-4300 kroner etter den Norske 25% MVA'en. Oppo har jo fri frakt på bestillinger over 100 euro, så man trenger ikke å tenke på noe den veien da. Men hva posten skal ha er ikke lett å si med at det kan variere på hvilken sendemåte Oppo sender pakken på.

Men regner med i værste fall at posten vil ta 150-200 kroner for det dem skal ha om dem tar betalt for noe.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

Hvis 399 euro for Oppo 7a er før skatter og avgifter så blir regnestykkte slik:

399 euro * 8,2559 kr/euro = 3294 kr

+ frakt = 0 kr (Oppostyle.com)

+ 32 GB minnekort, cover og ekstra batteri: 0 kr (Oppostyle.com)

+ 25% mva: 823,5 kr

+ 2,5% valutagebyr som de fleste norske banker tar) = 82,5 kr

+ fortollingsgebyr hos posten for varer over 1000 kr = 270 kr

= SUM ca 4470 kr

Takk for et veldig utfyllende svar!

Lenke til kommentar

Om noen lurer, så vil Oppo Find 7a og Find 7 komme med Google Play Store innkludert (den kinesiske versjonen har ikke den innkludert) for oss her i europa på samme måte som Samsung kommer med Google Play Store i telefonene sine her i europa.

Det var en på Oppo forumet som bekreftet at den internasjonale versjonen av Oppo Find 7a kommer med Google Play Store installert når dem blir sluppet på OppoStyle siden. Så regner med det samme vil gjelde for Oppo Find 7.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...