Gå til innhold

Kjøpe eller ikke kjøpe.  

79 stemmer

1. 1. Skal du kjøpe en Oppo Find 7?

• Ja, skal kjøpe / har kjøpt den med QHD (2k) skjerm.
    • Ja, skal kjøpe / har kjøpt den med FHD (1080p) skjerm.
    • Ja, denne skal med alle typer midler skaffes. Har så lyst på den at jeg vurderer å grave meg ned i jorda med spade og grave meg ut i kina å skaffe meg den der.
    • Nei, telefonen blir for stor med sine 5.5 tommers skjerm
    • Nei, jeg skal beholde min nåværende telefon så lenge at Oppo Find 7a / Find 7 kanskje ikke er aktuell neste gang jeg skal kjøpe.
    • Nei, skal heller kjøpe en OnePlus One når den blir tilgjengelig.
    • Nei, jeg skal kjøpe en annen Android telefon i fra Samsung, HTC, Sony, LG eller Motorola.
    • Kanskje / vet ikke / har ikke bestemt meg.
    • Nei, Oppo merket er lite kjent i mobilmarkedet, så tar ingen risiko med dem.
    • Oppo, hvem er det?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Her har dere et videoklipp i 4k oppløsning som viser hvordan kvaliteten på Oppo Find 7 og Find 7a sitt kamera er (siden dem har samme kamera).

Men for å se den beste kvaliteten på videoen, så anbefaler jeg dere å laste ned videoen her: http://chrome://mega/content/secure.html#!FZ0ESYha!6mlyWGqlzIqtCVONSsU0f0U5Q_PINayXR4OEZaFuK28 (625 MB).

Personlig synes jeg det ser meget bra ut i 4k oppløsning.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Beklager å måtte si det, men det var fryktelig å se på. Var kun en stor epilepsi-fest slik det ristet og gjorde det hele til en slitsom affære.

Her har du et eksempel på hvordan ting skal gjennomføres med glans:

Nå sammenligner du 2 telefoner med OIS mot en som ikke har det. Så det vil jo klart bli mindre risting på de telefonene som filmer med OIS.

Nå snakket jeg jo om kvaliteten på selveste videoene. Og om du lastet ned videoen i fra MEGA linken og ser den orginale videoen så er den mye bedre enn den som vises på YouTube siden den på YouTube er komprimert.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Poenget var ikke å sammenligne merker/modeller, men å vise at for folk med foto- og film-interesserte så velger man en mobil med OIS. Ferdig pruta :)

Joda, skjønner jo det. Men nå har jo ikke den nye HTC One M8 OIS den heller, så dette med OIS faller egentlig litt bort. Skal man ha en smarttelefon i dag med skikkelig kamera og OIS så må man over til Nokia Lumia serien som blir vel litt drøyt om man holder seg til Android.

Er jo mulig at software videostabilisering ikke er slått på i den videoen i fra Oppo Find 7.

Lenke til kommentar

Det var en tabbe-prioritering på M8 å ikke velge inn OIS pga de dual-kameraene. Kommer aldri til å anskaffe noe uten i tiden som kommer når man først har brukt OIS. (og dermed selvfølgelig ikke M8).

Det kommer alltids flere i tiden som kommer.

Var på nippen til å gå over til WP pga dette med kamera, men fant aldri en god nok navigasjonsapp til topo og marint bruk som kunne benytte seg av sqlite-samlinga mi med karter.

Lenke til kommentar

Du mangler flere alternativer i avstemningen.

Om stabiliseringen er optisk (OIS) eller sensorbasert spiller liten rolle, bare man styrer unna de som ikke har IS. (Da teller jeg selvsagt ikke med såkalt elektronisk IS, for det er ikke IS)

Endret av Simen1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Om stabiliseringen er optisk (OIS) eller sensorbasert spiller liten rolle, bare man styrer unna de som ikke har IS. (Da teller jeg selvsagt ikke med såkalt elektronisk IS, for det er ikke IS)

Hvilke alternativer mangler jeg i avstemningen?

Nei, jeg kommer ikke til å kjøpe noe fra Oppo så lenge Vindicator fortsetter å spamme forumet med usakligheter.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Hvilke alternativer mangler jeg i avstemningen?

Nei, jeg kommer ikke til å kjøpe noe fra Oppo så lenge Vindicator fortsetter å spamme forumet med usakligheter.

LOL, bra forsøk da :rofl: .

Om du faktisk mener det, så vil jeg jo se hvor jeg har trollet.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Med den prosessorkraften som er tilgjengelig, så burde det ikke være noen stor sak å lage en software-basert IS som fungerer helt greit. Orka ikke se såå lenge på skogsturen, men synes ikke var så epilepsi aktig :p

Lenke til kommentar

Det var vel mer en spissformulering, for all del jeg kan vel ikke anklage deg for trolling etter comebacket.

Men du virker veldig ensporet i dine råd og måte å uttrykke deg på. Du virker lite interessert i å se at andre har andre behov enn deg. Samt at rådene gjentas x antall ganger i det meste av tråder. Det mulig det bare er meg, men det kan bli litt mye.

F.eks. har du nå av en eller annen grunn for for deg å kun fokusere på det du synes er negativt med HTC One M8. Som utvilsomt er en bra telefon, men den har sine svakheter og passer ikke for alle. Bl.a. er mitt inntrykk at viktigheten av kamera på mobil hauses opp. Det er viktig å avklare om brukere faktisk har bruk for 20 mpx, hvor mange er det som skriver ut mobilbilder? Mitt inntrykk er at 99,9% av mobilbildene brukes på facebook, instagram, snapchat etc og da fungerer også et 2 mpx kamera.

Endret av kimare
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det var vel mer en spissformulering, for all del jeg kan vel ikke anklage deg for trolling etter comebacket.

Men du virker veldig ensporet i dine råd og måte å uttrykke deg på. Du virker lite interessert i å se at andre har andre behov enn deg. Samt at rådene gjentas x antall ganger i det meste av tråder. Det mulig det bare er meg, men det kan bli litt mye.

F.eks. har du nå av en eller annen grunn for for deg å kun fokusere på det du synes er negativt med HTC One M8. Som utvilsomt er en bra telefon, men den har sine svakheter og passer ikke for alle. Bl.a. er mitt inntrykk at viktigheten av kamera på mobil hauses opp. Det er viktig å avklare om brukere faktisk har bruk for 20 mpx, hvor mange er det som skriver ut mobilbilder? Mitt inntrykk er at 99,9% av mobilbildene brukes på facebook, instagram, snapchat etc og da fungerer også et 2 mpx kamera.

Om du har lest det jeg har sagt om HTC One, så ser du at det eneste jeg kritiserer på den er kameraet, ingen 4k video opptak og til dels ingen utskiftbar batteri. Oppo Find 7 er ut av meget høy kvalitet og har fortsatt utskiftbar batteri, så det er egentlig litt dårlig at HTC ikke klarer dette når mange andre klarer dette.

Så det er lov å kritisere HTC for noe, og spesielt når HTC ikke klarer å gi brukerne ett bedre kamera. Alle andre produsenter klarer å oppgradere sine kameraer for hvert år som går, så hvorfor HTC ikke klarer dette spesielt når HTC fikk en del pepper i fjor for sitt kamera er egentlig ganske utrolig.

Så den kritikken du ser som kommer i fra meg er faktisk gode grunner på hvorfor jeg er så fast bestemt på mine kritikker. Og det er ingenting galt med det.

Selv jeg lister jo ned 5 ulemper med Oppo Find 7 som er gode grunner det også. Så tror nok de fleste er enige i mine negative punkt om de forskjellige telefonene.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Om du har lest det jeg har sagt om HTC One, så ser du at det eneste jeg kritiserer på den er kameraet, ingen 4k video opptak og til dels ingen utskiftbar batteri. Oppo Find 7 er ut av meget høy kvalitet og har fortsatt utskiftbar batteri, så det er egentlig litt dårlig at HTC ikke klarer dette når mange andre klarer dette.

Så det er lov å kritisere HTC for noe, og spesielt når HTC ikke klarer å gi brukerne ett bedre kamera. Alle andre produsenter klarer å oppgradere sine kameraer for hvert år som går, så hvorfor HTC ikke klarer dette spesielt når HTC fikk en del pepper i fjor for sitt kamera er egentlig ganske utrolig.

Så den kritikken du ser som kommer i fra meg er faktisk gode grunner på hvorfor jeg er så fast bestemt på mine kritikker. Og det er ingenting galt med det.

Selv jeg lister jo ned 5 ulemper med Oppo Find 7 som er gode grunner det også. Så tror nok de fleste er enige i mine negative punkt om de forskjellige telefonene.

Er egentlig tull av meg å ta dette i Oppo tråden da det ikke hører hjemme der. Sender deg en pm.

Lenke til kommentar
Bl.a. er mitt inntrykk at viktigheten av kamera på mobil hauses opp. Det er viktig å avklare om brukere faktisk har bruk for 20 mpx, hvor mange er det som skriver ut mobilbilder? Mitt inntrykk er at 99,9% av mobilbildene brukes på facebook, instagram, snapchat etc og da fungerer også et 2 mpx kamera.

Jeg synes kameradelen er ekstra viktig på telefoner fordi den er generelt kjip og da er behovet for det lille ekstra veldig stort.

Optisk zoom tar veldig stor plass, derfor er det veldig få telefoner som har det. Det betyr at digital zoom blir en desto viktigere egenskap, men ulempen med det er at telefonenes allerede dårlige støyegenskaper blir ennå dårligere. Derfor bør støyegenskapene være best mulig i utgangspunktet. Igjen, viktig med det lille ekstra.

Med få unntak (HTC One) bruker mobilprodusentene de minste fysiske pikslene som er tilgjengelige på lanseringstidspunktet. Det betyr også at antall megapiksler ofte kan brukes som et mål på sensorens fysiske størrelse (bredde*lengde i mm). Sammenligner man telefoner fra samme årstall så kan altså antall Mp indikere hvor stor sensoren er og det er viktig for støyegenskapene. Jo større sensor, desto mindre bildestøy. (Litt forenklet siden blant annet blenderverdien spiller inn).

Igjen litt forenklet kan man si at behovet for 20 Mp, også til facebook/nettbruk, skyldes behovet for zoom og behovet for mindre bildestøy.

Store sensorer til å være telefoner (1/3" og større) med 2 Mp og moderne produksjonsteknikk eksisterer ikke. HTC One sin 1/3" 4 Mp sensor er ok støymessig (på linje med konkurrentene), men zoom-muligheten er elendig.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...