Gå til innhold

Kjøpe eller ikke kjøpe.  

79 stemmer

1. 1. Skal du kjøpe en Oppo Find 7?

• Ja, skal kjøpe / har kjøpt den med QHD (2k) skjerm.
    • Ja, skal kjøpe / har kjøpt den med FHD (1080p) skjerm.
    • Ja, denne skal med alle typer midler skaffes. Har så lyst på den at jeg vurderer å grave meg ned i jorda med spade og grave meg ut i kina å skaffe meg den der.
    • Nei, telefonen blir for stor med sine 5.5 tommers skjerm
    • Nei, jeg skal beholde min nåværende telefon så lenge at Oppo Find 7a / Find 7 kanskje ikke er aktuell neste gang jeg skal kjøpe.
    • Nei, skal heller kjøpe en OnePlus One når den blir tilgjengelig.
    • Nei, jeg skal kjøpe en annen Android telefon i fra Samsung, HTC, Sony, LG eller Motorola.
    • Kanskje / vet ikke / har ikke bestemt meg.
    • Nei, Oppo merket er lite kjent i mobilmarkedet, så tar ingen risiko med dem.
    • Oppo, hvem er det?

Anbefalte innlegg

Haha, bra sagt den siste setningen der :) Men synd å høre at du har hatt så problemer med den. Men må si meg enig, hadde samme problemene som deg, mista plutselig nettverk, så måtte restarte, lyden var under parr, og en del småting som trege oppdateringer osv. Så var vel nesten klar for å bytte mobil, rett og slett pga batteriet.... Men så lasta jeg inn Cyanogenmod 11, som har android 4.4, samt en hel haug av andre forbedringer. Det fiksa lyden, og buggen med å miste nettverk. Du kan også stille inn så meldinger ikke er noe problem. Batteritiden er noe helt annet nå, ved normalt/mye bruk holder batteriet en hel dag med god margin. Vil sterkt anbefale å teste ut det ettersom Oppo`s eget software er noe drit :p

fortell meg kordan det gjøres så er eg klar som ett egg;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mobilen derimot den begynner eg å bli lei. Batteriet må lades 2 ganger om dagen. Den fryser og blir svart i bakgrunnen dekningen forsvinner og må restartes. Har gjort alt de har bedt meg om men det funker dårlig. I tillegg så er det jo umulig å skrive meldinger og mail dersom en ikkje har den horisontalt. kommer borti hjem knappen annenhvert ord. holder på å klikke for meg. kommer til å ha den en stund til, men om det ikkje kommer noe oppdatering eller noe som kan redde softwaren så er det siste gang eg forsøker noe sånt kina tjafs. Den er omtrent som vinneren av en missekonkurranse og du ble sammen med vinneneren. Søteste damen men helt ubrukelig når det kommer til stykket.

Skikkelig dårlig batteritid, jepp. Enig, det er kanskje det sterkeste minuset. Trist at slike ting skal ødelegge en ellers god telefon.

Har ikke opplevd disse andre problemene (jeg har Find 7, ikke "a"), så det høres rart ut.

Jeg anbefaler deg å legge om til Cyanogenmod nightly (kompilering hver natt), den fungerer bra. De har jobbet lenge med den nå, så du må ikke vente til "stable".

Liker ikke berøringsknappene jeg heller, det blir alltid dritt nå det ikke er fysisk trykknapper, slik er det med andre telefoner også. Ulempen er at det er vanskelig å lage fint design med trykknapper, så trolig vil vi nok bare se mer av disse berøringsflatene.

Må påpeke at dette ikke er noe kina"tjafs", det er faktisk skikkelig gode telefoner, minues er at programvaren ikke er så god orginalt. De har mange smarte løsninger på ting og fine funksjoner, men bugs og problemer med programvare ødelegger for dette. En annen ting er at oppdateringene er treige, uten Cyanogenmod hadde nok mange valgt bort Oppo, det er et OS som gjør telefonen mer "komplett".

Så.. prøv CM. ;) Og som et plaster på såret for den dårlige batteritiden så lades den opp kjappere enn ALT annet.

eg vet det ikkje er noe billig kina tjafs, byggekvaliteten overgår alt eg har vært borti. Designet er som sagt high end. Og om CMen fungerer så kan eg kanskje bli forelsket igjen. Akkurat nå er det som et dårlig ekteskap der eg lurer på hvordan eg skal kvitte meg med ludderet på enkleste måte.

Lenke til kommentar

Ser den. Er enig, den har noen irriterende feil som ikke krever mye å rette opp i med et selskap med ressurser. Programvaren er noe som Oppo skuffer med for eksempel.

Håper det blir bedre senere, eventuelt at Cyanogenmod-gutta tar over sw-showet, slik som med OnePlus One.

Endret av AdNauseam
Lenke til kommentar

Ja, håper CM kan ta over for software i nyere modeller. Isåfall blir dette en telefon som kan overgå det meste av andre toppmodeller bare denne biten faller på plass.

Jeg er ikke veldig dreven på CM selv, men klarte det greit når jeg fulgte denne videoen. Er på jobb nå så får ikke gitt en veldig grundig gjennomgang.

Men søk på dette på youtube "How to Install CyanogenMod on the Oppo Find 7 & Find 7a", det er en veldig fint forklarende video.

Du kan også sjekke ut denne siden http://theunlockr.com/2014/07/11/how-to-install-cyanogenmod-on-the-oppo-find-7a-oppo-find-7-video/. Les deg litt opp der. Videre gikk jeg inn på android store å kjøpte themen FI, til 20,- Ikke nødvendig dette, men den ble litt finere bare :) Det hele tar litt tid, men definitivt verdt det. Og med den bruksanvisningen får du CM 11 Nightly, som tidligere nevnt her.

Lykke til i ekteskapet, hvis ikke så kaster du ut ludderet og finner ei ny tøs:P

Lenke til kommentar

Heisann!

Jeg har Find 7, og føler jeg ikke har så mange spesielle problemer med den. Men vet ikke om jeg bare har blitt vant til det ellerno, men føler jeg aldri treffer de knappene under da jeg skriver. Er vel da jeg ser på en video horisontalt at jeg iblant treffer den men ja. Batteriet lever jo 1-2 dager om jeg ikke bruker det aktivt.. men lader den en gang per dag.. Sitter kanskje ikke på den hele tiden.. men om jeg gjør det må jeg vel lade den 2 ganger selv ja.

Eneste problemet jeg har hatt er at iblant mister jeg nettverket, også må jeg slå den av ellers bare restarter den automatisk.. Var bare krise en gang siden jeg kjøre og brukte den som gps.. Da var det bare å følge skiltene resten av veien så...

Føler byggekvaliteten er ganske god, mistet den flere ganger osv. men fortsatt ingen store skader.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
Gjest medlem-169651

Ser at denne tråden er ganske død. Er det noen som vet hvor det er best og billigst å kjøpe seg en Oppo Find 7?

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Noen flere enn meg som har greid å knuse skjermen på telefonen (7a) sin?

Virker som frontglasset og touch-enheten sitter sammen og man må kjøpe begge deler når man skal bytte de. Finner dessverre svært lite om framgangsmåte på internett. Vurderer om jeg skal sjanse på et kit fra ebay (>350kr, så sjans for mva :( )

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Noen flere enn meg som har greid å knuse skjermen på telefonen (7a) sin?

Virker som frontglasset og touch-enheten sitter sammen og man må kjøpe begge deler når man skal bytte de. Finner dessverre svært lite om framgangsmåte på internett. Vurderer om jeg skal sjanse på et kit fra ebay (>350kr, så sjans for mva :( )

Ja, skulle litt mishandling til. xD

Jeg var i tvil om hva jeg skulle kjøpe. Kontaktet både Oppo og Oppostyle og ble kastet som en brennende ball fram og tilbake. Ingen av dem ønsket å gi så lite som et lite hint om hvordan telefonen var konstruert. Til og med da jeg tydelig presiserte at jeg ikke trengte hjelp om framgangsmåte og tok all ansvar, jeg ville bare vite om LCD-modulen var limt fast til glasset/digitizeren. Og det var den, noe jeg fant ut da jeg skulle bytte frontglasset. Så nå sitter jeg med helt ny glassplate som er verdiløs.

Er ikke fornøyd med hvordan kundeservice håndterte dette. Begge disse vet godt hva som er limt hvor, og begge ville jeg skulle sende telefonen inn til dem for reperasjon. Koster halvparten av hva jeg betalte for den i utgangspunktet...

Så det du skal gjøre er å kjøpe komplett frontglass inkl. digitizer og LCD-modul.

Find 7a = X9006/X9007

Find 7 = X9076/X9077

Bruk denne siden for å se delvis demonterting: https://www.ifixit.com/Device/Oppo_X9000

Jeg husker ikke eksakt hvor mye som måtte skrus bort, jeg tror ikke det var nødvendig å ta ut hovedkortene. Det er en stund siden jeg forsøkte å fikse den, jeg har vært bortreist siden, så den har ligget i en eske. Ny del er på vei i posten, kommer eventuelt tilbake med mer info.

Bare for å presisere, delen du trenger består av 3 deler: frontglass, touch-digitizer og LCD-modul. Kjøper du bare frontglasset og touch-digitizeren vil du nok ende opp med å ødelegge LCD-modulen i telefonen i prosessen og få en vanskelig jobb med å installere den nye. Denne delen kommer ferdiglimt, så du trenger bare å montere den, og eventuelt lime glassdekselet til rammen.

Endret av AdNauseam
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
  • 1 måned senere...

Halais,

Forsøke å innstalere CM på min Find 7A med det resultatet at nå får jeg ikke startet telefonen.

Jeg kommer bare inn i fastboot.

Klarte å slette hele ROOT folderen under prosessen tror jeg.

Har søkt og forsøkt alle mulig løsninge som f.eks denne.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2723237 

Klarer å få kontakt med telefonen i den forstand at jeg får kjørt de to komandoene, men når jeg restarter telefonen og holder volum ned så kommer jeg fortsatt i fastboot.

Noen som har råd eller kan peke på en guide som faktisk virker.

På forhånd takk

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Hva er den største forskjellen på US versjon og EU versjon? Er det mange forskjeller i frekvenser? Er det noen som kan forklare for meg hva dette innebærer i praksis?

Gjerne med teskjeer, for jeg er ikke så inne i dette, men jeg har fått tak i en Find 7til ca 1000 kr, splitter ny. US versjon. Hva kan jeg forvente at virker og ikke virker?

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Forsøke å innstalere CM på min Find 7A med det resultatet at nå får jeg ikke startet telefonen.

Jeg kommer bare inn i fastboot.

Klarte å slette hele ROOT folderen under prosessen tror jeg.

Har søkt og forsøkt alle mulig løsninge som f.eks denne.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2723237 

Klarer å få kontakt med telefonen i den forstand at jeg får kjørt de to komandoene, men når jeg restarter telefonen og holder volum ned så kommer jeg fortsatt i fastboot.

Noen som har råd eller kan peke på en guide som faktisk virker.

Mulig det ikke er til hjelp, men har du prøvd denne? Endret av AdNauseam
Lenke til kommentar

Sånn for de som skulle være nysgjerrig på Oppo:

Jeg har sett meg lei av Oppo sin programvare. ColorOS er noe herk. De holder nå på med en AOSP-versjon for dem som liker det. Men ting går fortsatt for treigt, det er fortsatt i BETA, og de har kinesiske tendenser som gjør det frustrerende å være kunde hos dem. Kundesupporten er dårlig. De forstår ikke hva du spør om og gir deg totalt irrelevante løsninger og et overfladisk service-språk.

Jeg går over til HTC. HTC M10 kommer snart, og blir kick-ass. Kameraet skal ha fått en god oppgradering siden M9 også, samt AMOLED. God støtte for Cyanogenmod er også noe som bør nevnes.

Endret av AdNauseam
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Har selv fått tak i en Oppo Find 7A for en tusenlapp og må si meg veldig fornøyd med det. Med Android 5 ble batteriet enda litt bedre, og telefonen er en fryd å bruke. Behagelig skjerm, godt kamera og lyden i ørepluggutgangen er meget bra.

Har aldri vært en sånn som krever at alt skal gå så fort, og jeg spiller aldri på telefonen, så om den er bra til slik må noen andre svare på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...