Gå til innhold

Kjøpe eller ikke kjøpe.  

79 stemmer

1. 1. Skal du kjøpe en Oppo Find 7?

• Ja, skal kjøpe / har kjøpt den med QHD (2k) skjerm.
    • Ja, skal kjøpe / har kjøpt den med FHD (1080p) skjerm.
    • Ja, denne skal med alle typer midler skaffes. Har så lyst på den at jeg vurderer å grave meg ned i jorda med spade og grave meg ut i kina å skaffe meg den der.
    • Nei, telefonen blir for stor med sine 5.5 tommers skjerm
    • Nei, jeg skal beholde min nåværende telefon så lenge at Oppo Find 7a / Find 7 kanskje ikke er aktuell neste gang jeg skal kjøpe.
    • Nei, skal heller kjøpe en OnePlus One når den blir tilgjengelig.
    • Nei, jeg skal kjøpe en annen Android telefon i fra Samsung, HTC, Sony, LG eller Motorola.
    • Kanskje / vet ikke / har ikke bestemt meg.
    • Nei, Oppo merket er lite kjent i mobilmarkedet, så tar ingen risiko med dem.
    • Oppo, hvem er det?

Anbefalte innlegg

Spørs vel om ikke den lavere oppløste 7a (full-HD) er veien å gå siden den yter bedre enn standard Oppo 7, og attpåtil 8-900kr billigere (100 dollar, men inkl moms og "norsk" prispåslag). Marginal ytelsesforskjell riktignok, men endog...

Nå må du også huske på at oppløsningen har en del å si på poengsummen Find 7 QHD får i GPU tester. Så selv om ytelsen / poengsummen er hakket bedre på FHD versjonen, så betyr ikke det at det vil bli et bedre valg.

Blir det samme på 3DMark også. Kjører du testen på default settings, så vil du få en ganske høy score. Men kjører du den på 1920x1080 (f.eks) i oppløsning, så vil poengsummen man får bli mye lavere. Det samme gjelder her også.

Om QHD versjonen kunne ha kjørt alle sine tester i FHD oppløsning, så ville den nok ha hatt en litt bedre ytelse (på grunn av raskere CPU i QHD versjonen) over FHD versjonen.

Men dette er noe hver enkelt på vurdere på hva dem vil ha.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Joda, er kjent med det du beskriver. Det har vært slik tidenes morgen, iallefall så lenge jeg har fulgt med bransjen siden C64 og oppover:) Poenget var at qHD svir vekk batteri kontra Full-HD til en drøy tusenlapp ekstra.

Slik jeg ser det er det kun den halve tommen ekstra på qHD som utgjør et valgets kval, ikke selve oppløsningen som blir kun en belastning.

Lenke til kommentar

Slik jeg ser det er det kun den halve tommen ekstra på qHD som utgjør et valgets kval, ikke selve oppløsningen som blir kun en belastning.

Halve tommen?

Fint om tråden blir oppdatert så fort noen vet dato disse er tilgjengelig. Friser hardt :)

Lenke til kommentar

Har nå oppdatert min førstepost litt. Jeg måtte flytte alle de bildene som var tatt med Oppo Find 7 over til min egen Dropbox konto med at linkene som jeg orginalt linket til ble postet på en webside som er i Hong Kong. Dette førte til at bildene ikke ville laste noen ganger.

Har også postet noen nye bilder av carbonbaksiden og lagt til 3 nye YouTube videoer.

EDIT: La også en ting til under negative ting med telefonen.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Trådstarter: er glad for at ips brukes og ikke amoled. Ips er overlegen når det kommer til naturlige farger samt hvit er hvit. Jeg solgte raskt min s4 pga elendig skjerm i forhold til lg g2:). Hvit var mørk koksgrå og når surfer mye blir det for dårligt.

*HOST* http://blog.gsmarena.com/samsung-galaxy-s4-screen-got-a-ul-certification-for-display-image-quality-thanks-to-its-accurate-adobe-rgb-support/ *HOST*

Bare fordi en av fargemodusene (Dynamisk) på Galaxy S4 gir oss mange fine farger, så betyr ikke det at RGB (Film) modusen gjør det samme. Super AMOLED skjermen på Galaxy S4 med Film modusen er den modusen og skjermen som viser de mest realistiske fargene en smarttelefon kan vise på en mobilskjerm i dag.

Har IPS LCD skjermer fått noen priser for å ha så gode skjermer som Samsung har på sine telefoner med Super AMOLED skjermer?

Nope.

Igjen, selv om jeg vil gå til en Oppo Find 7, så er fortsatt en IPS LCD skjerm et minus.

EDIT: Og bare for å legge dette til for å hive litt mere bensin på bålet for iPhone fansen :tease: : http://www.cultofmac.com/173702/why-retina-isnt-enough-feature/

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Jeg ser Find 7A får samme kamera som storebroren, men står det noe sted at den får samme multishot-programvare?

Er det noen sjans for at Oppo lanserer mindre telefoner med samme kamera og programvare? Noen sjans for at andre produsenter lanserer tilsvarende kameraløsning?

Lenke til kommentar

Jeg ser Find 7A får samme kamera som storebroren, men står det noe sted at den får samme multishot-programvare?

Er det noen sjans for at Oppo lanserer mindre telefoner med samme kamera og programvare? Noen sjans for at andre produsenter lanserer tilsvarende kameraløsning?

Hmm, blir kanskje litt vanskeligå få svar på akkurat nå på om noen andre vil lansere noe med samme type kameraegenskaper.

Men ja, Oppo Find 7 QHD og Find 7a FHD er ganske like. Hvis du ser på min første post, så står spesifikasjonene på begge telefonene der. Under Oppo Find 7 QHD versjonen så står alt under svart skrift. Skriften som er grå under Oppo Find 7a er det samme som er på Oppo Find 7 QHD, så det som er med svart skrift er det som er forandret på Oppo Find 7a versjonen i fra Oppo Find 7 QHD versjonen.

Så med det, så skal Oppo Find 7a FHD ha samme kameraegenskapene som sin storebror.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Las på første post at det var fast charge fra 0 til 75% på en halvtime, 3000 mAh batteri. Dette gir 4.5A lader. Kan dette stemme? Dette er isåfall utrolig stor forskjell fra alt jeg har sett, f.eks g2 har 2A lader og er allerede sett på som kjapp å lade.

Lenke til kommentar

Las på første post at det var fast charge fra 0 til 75% på en halvtime, 3000 mAh batteri. Dette gir 4.5A lader. Kan dette stemme? Dette er isåfall utrolig stor forskjell fra alt jeg har sett, f.eks g2 har 2A lader og er allerede sett på som kjapp å lade.

Stemmer det. Men det er en liten hake ved 'Rapid Charge' greia da. Det er at du kun kan bruke Oppo's egen lader til telefonen før du kan benytte deg av 'Rapid Charge' funksjonaliteten.

Mulig at dette ikke trenger å være en negativ ting for dere eller andre, men for noen vil det være dumt. For meg er det helt greit.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Trådstarter: er glad for at ips brukes og ikke amoled. Ips er overlegen når det kommer til naturlige farger samt hvit er hvit. Jeg solgte raskt min s4 pga elendig skjerm i forhold til lg g2:). Hvit var mørk koksgrå og når surfer mye blir det for dårligt.

*HOST* http://blog.gsmarena.com/samsung-galaxy-s4-screen-got-a-ul-certification-for-display-image-quality-thanks-to-its-accurate-adobe-rgb-support/ *HOST*

Bare fordi en av fargemodusene (Dynamisk) på Galaxy S4 gir oss mange fine farger, så betyr ikke det at RGB (Film) modusen gjør det samme. Super AMOLED skjermen på Galaxy S4 med Film modusen er den modusen og skjermen som viser de mest realistiske fargene en smarttelefon kan vise på en mobilskjerm i dag.

Har IPS LCD skjermer fått noen priser for å ha så gode skjermer som Samsung har på sine telefoner med Super AMOLED skjermer?

Nope.

Igjen, selv om jeg vil gå til en Oppo Find 7, så er fortsatt en IPS LCD skjerm et minus.

EDIT: Og bare for å legge dette til for å hive litt mere bensin på bålet for iPhone fansen :tease: : http://www.cultofmac.com/173702/why-retina-isnt-enough-feature/

Amoled er bra på film men thats it. Til surfing blir det rap pga lavere lysstyrke. Gå til en butikk og sammenlign på vg.no og du ser ips gir mye lysere og bedre bilde.

Har hatt 7 mobiler det siste året så dette vet jeg og amoled klarer jeg ikke av denne grunnen

Lenke til kommentar

Nope.

Amoled er bra på film men thats it. Til surfing blir det rap pga lavere lysstyrke. Gå til en butikk og sammenlign på vg.no og du ser ips gir mye lysere og bedre bilde.

Har hatt 7 mobiler det siste året så dette vet jeg og amoled klarer jeg ikke av denne grunnen

Super AMOLED skjermer har god nok lysstyrke i dag selv om IPS LCD skjermer har litt kraftigere lysstyrke. Så Super AMOLED er nok bra på mere enn kun film.

Lenke til kommentar

Nei. Det er ikke bra nokk. Er stor forskjell på hvitfargene. Ikke før amoled får opp lysstyrke er den teknologien heltefilm å bruke på en mobil. Ips er mer allsidig og gir mer nøyaktigere farger og er god i alle mulige scenarioer. Syns bedre i sola og

Igjen, så leser du ikke det som jeg linket til tidligere. Har du noen linker å gi meg som bekrefter at en IPS LCD skjerm på en smarttelefon har en bedre dekning av Adobe RGB'en enn 97%?

Om du ikke kan bekrefte ditt argument her, så er nok dette jeg sier som gir de mest nøyaktige fargene.

Skjermen på min Galaxy S4 er ganske hvit når jeg går inn på nettleseren, så ser ikke hva problemet er. Og har heller ikke hatt noen direkte problemer med å lese det som står på skjermen under mye sol. Men joda, IPS LCD er som jeg sier litt kraftigere i lysstyrken, men det betyr ikke at dagens Super AMOLED skjermer er dårlige av den grunn.

Jeg har brukt LCD, IPS LCD, AMOLED, Super AMOLED HD og Super AMOLED som jeg bruker nå i mange år, så jeg vet hva og hvor forskjellene på skjermene er.

Endret av Vindicator
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...