Gå til innhold

Kjøpe eller ikke kjøpe.  

79 stemmer

1. 1. Skal du kjøpe en Oppo Find 7?

• Ja, skal kjøpe / har kjøpt den med QHD (2k) skjerm.
    • Ja, skal kjøpe / har kjøpt den med FHD (1080p) skjerm.
    • Ja, denne skal med alle typer midler skaffes. Har så lyst på den at jeg vurderer å grave meg ned i jorda med spade og grave meg ut i kina å skaffe meg den der.
    • Nei, telefonen blir for stor med sine 5.5 tommers skjerm
    • Nei, jeg skal beholde min nåværende telefon så lenge at Oppo Find 7a / Find 7 kanskje ikke er aktuell neste gang jeg skal kjøpe.
    • Nei, skal heller kjøpe en OnePlus One når den blir tilgjengelig.
    • Nei, jeg skal kjøpe en annen Android telefon i fra Samsung, HTC, Sony, LG eller Motorola.
    • Kanskje / vet ikke / har ikke bestemt meg.
    • Nei, Oppo merket er lite kjent i mobilmarkedet, så tar ingen risiko med dem.
    • Oppo, hvem er det?

Anbefalte innlegg

Veldig irriterende om jeg trenger et bilde av noe, er ingen vits med min one+ da jeg ikke kan koble den til jobben's pc'er, skal ikke inn noe dritt på disse.

Derfor jeg lurte på dette, Min HTC one X plus er en strålendes telefon/kamera, men den setter grenser for mitt bruk.

Alle HTC ble slik en gang før denne one x plus kom, så det blir ingen flere HTC'er på meg.

Da blir det endelig en kompatibel telefon på meg igjen, en Oppo eller en Oneplus da kanskje, eller sony.

Håpløst å finne noe om rooting av denne HTC'en min (HTC one X plus 64gb, høyttaler bak) da kunne jeg skrudd av dette tullet med at den trøkker inn dritt på maskiner den blir kobla til...

Kanskje noen "lyse hoder" her allerede vét hvordan dette gjøres ? skulle ikke forundre meg :)

Det du kan gjøre er å skru på usb debugging mode. Limer bare inn det jeg fant ved ett kjapt google søk.

Go to Settings > About > Software information > More.. where you touch Build number 7 times. Which will give you a count down, and then say “you’re now a developer”. And Developer Options are back! Nå kan du gå inn på developer settings og skru på usb debugging. Du skal nå kunne få tilgang til filene dine uten å installere htc suite.

En annen løsning er å installere google drive, mega eller dropbox på telefonen din og sette opp auto-sync av bilder. Dette er en veldig fin ting å ha uansett. Skulle telefonen din ryke eller du skulle miste den så er det bare å gå inn i en nettleser å hente ned bildene derfra.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Morn, kommer bare opp som en cd stasjon som er tom på alle xp maskiner, men jeg kom lenger, Takk.

edit:

etter litt stress finner jeg 16mb med programmvare, htc synkmanager :(

klarer ikke skjønne hvorfor disse kålhuene kunne finne på å tvinge folk til å bruke denne dritten... tilbake til nokia 6610i tiden, må ha mer kaffe...

edit 2:

etter noe søk så må jeg bare innse at jeg kastet bort noen tusen på noe som ikke virker som det skal, men jeg fikk da heldigvis stoppa kjøp av disse i jobben, ble 1363 samsunger i stedet, disse funket (men med mye feil)

Skal snart ha 1400 nye telefoner, blir ihvertfall ikke inkompatible htc'er

Ble en grov avsporing, tror ingen klarer denne blemma.

Ang lagring av bilder osv, en mye bedre lagring er stasjonæren hjemme, samt dvd kopi av bildene og verdier i bankboksen.

Endret av Ikke tollpliktig
Lenke til kommentar

Off topic, @Ikke tollpliktig:

Det skal finnes innstillinger for tilkobling mot PC. Min HTC One X ble aldri brukt med HTC Sync. Manager. Intern lagringsplass + minnekort kom alltid opp som to diskstasjoner i Explorer.

Husker ikke hvor denne innstillingen ligger, da min far har overtatt den. Men fant denne oppskriften på engelsk:

When you use a USB cable to connect your HTC device to a PC, if you navigate to Settings and then “Connect to PC” you see 5 options as follows:

Charge Only: the connection acts just as a charger

Disk Drive: to use the device as a USB drive

HTC Sync Manager: to use the HTC’s desktop software

USB tethering: to use the device as a 3G dongle

Internet pass-through: to go online using your computer’s internet connection

Note that to use some of the mentioned features you need to install the latest version of HTC Sync Manager on your computer.

Lenke til kommentar

Fikk nettopp min Find 7, liker den..

Men alt som følgte med leveringen det var ikke noe kult. Den lå hos tollen i fire dager fordi de manglet noe for at fortollingen skulle starte. Når eg fikk den var eg reist på ferie. Når eg kommer hjem og sjekker fakuraen så har de lagt på et uspesifisert ekstra gebyr på 300 kr. Tror nok den neste mobilen min bli kjøpt på en butikk i norge. Satans leverings opplegg. Hadde gått kjappere og billigere og reist til England og hentet den.

Lenke til kommentar

Hmm, ikke dårlig. Til å være en IPS LCD skjerm, så gjør Oppo Find 7 det utrolig bra i mot Samsung Galaxy S5 LTE-A sin Super AMOLED skjerm, mens LG G3 går på trynet i de fleste sammenligningene her.

hvordan får en til 50mpx på kameraet?

Lenke til kommentar

Er det den moden som heter HDR eller ultra HD en skal bruke?? Den videoen forklarte ikkje så mye.. Driver på å tester de forskjellige modene. Likte den panorama.

Ultra HD under kamerainstillingene er nok det rette ja. Pass på at du ikke blander dette med 4k video opptak som også er UHD.

Ta ett bilde i 50-megapixels oppløsning og post bildet her sånn at vi kan se :green: .

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Er det den moden som heter HDR eller ultra HD en skal bruke?? Den videoen forklarte ikkje så mye.. Driver på å tester de forskjellige modene. Likte den panorama.

Ultra HD under kamerainstillingene er nok det rette ja. Pass på at du ikke blander dette med 4k video opptak som også er UHD.

Ta ett bilde i 50-megapixels oppløsning og post bildet her sånn at vi kan se :green: .

Bildene med den 50mpx moden må gjøres på ekstremt stillestående objekt eller så blir det ikkje noe bra.

Lenke til kommentar

Hei!

Skal ha meg ny mobil nå da den gamle røyk. Er ikke så kjempe god på mobil så vet ikke hva jeg bør velge. Ble veldig fascinert av Find 7, men har et par spm om den.

Får man satt norsk språk på den?

Hvordan er den i forhold til LG G3? Hvem er best?

Lenke til kommentar

Hei!

Skal ha meg ny mobil nå da den gamle røyk. Er ikke så kjempe god på mobil så vet ikke hva jeg bør velge. Ble veldig fascinert av Find 7, men har et par spm om den.

Får man satt norsk språk på den?

Hvordan er den i forhold til LG G3? Hvem er best?

Eg fikk min Find 7 for en uke siden. Først og fremst så følest det som en utrolig god mobil. I tillegg så er den ett smykke etter min smak (astro black). Ett smykke, som funker, som nesten ingen har i mobilverden det kan en like. Kjøper du en internasjonal versjon så får du den på både norsk og svensk.

Når det kommer til G3 så er sikkert det en kjempemobil, som resten av verden har.

Kan iallfall anbefale Find 7.

Lenke til kommentar

Off topic, @Ikke tollpliktig:

Det skal finnes innstillinger for tilkobling mot PC. Min HTC One X ble aldri brukt med HTC Sync. Manager. Intern lagringsplass + minnekort kom alltid opp som to diskstasjoner i Explorer.

Husker ikke hvor denne innstillingen ligger, da min far har overtatt den. Men fant denne oppskriften på engelsk:

When you use a USB cable to connect your HTC device to a PC, if you navigate to Settings and then “Connect to PC” you see 5 options as follows:

Charge Only: the connection acts just as a charger

Disk Drive: to use the device as a USB drive

HTC Sync Manager: to use the HTC’s desktop software

USB tethering: to use the device as a 3G dongle

Internet pass-through: to go online using your computer’s internet connection

Note that to use some of the mentioned features you need to install the latest version of HTC Sync Manager on your computer.

Takk for off topic svar, slik er min eldre HTC, ikke min one x plus.

Blir nok en Find 7 på meg, utrolig apparat !

Lenke til kommentar

Ehh, noen andre som har problemer med touchen av og til? Henger seg opp og må trykke den av og hente litt før den virke? Hva kan vere galt?

er ikkje sikker på om det er det samme eg opplever, men eg føler at det skal veldig lite til før en blir sendt ut av det en driver med. er det mulig å gjøre det tre knappene i bunnen mindre sensitive? skal eg feks skrive en melding og vil trykke på space så er 50/50 om eg ramler ut eller om det blir space. er sikkert bare tilvenning det koker ned til.. men anyway så er det litt annoying.

Lenke til kommentar

Veldig enig der riConCio. Ufattelig irriterende å hele tiden gå tilbake til hjemskjermen når man skriver en melding e.l. blir litt sånn at man ikke gidder å skrive langt.

Så er det hos meg en noe lav volum under samtalene, noen som har samme problemet? Ikke krise det heller, men plagsomt.

Men utenom det så er jeg 110% fornøyd med mobilen :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...