Gå til innhold

Kjøpe eller ikke kjøpe.  

79 stemmer

  1. 1. Skal du kjøpe en Oppo Find 7?

    • Ja, skal kjøpe / har kjøpt den med QHD (2k) skjerm.
    • Ja, skal kjøpe / har kjøpt den med FHD (1080p) skjerm.
    • Ja, denne skal med alle typer midler skaffes. Har så lyst på den at jeg vurderer å grave meg ned i jorda med spade og grave meg ut i kina å skaffe meg den der.
    • Nei, telefonen blir for stor med sine 5.5 tommers skjerm
    • Nei, jeg skal beholde min nåværende telefon så lenge at Oppo Find 7a / Find 7 kanskje ikke er aktuell neste gang jeg skal kjøpe.
    • Nei, skal heller kjøpe en OnePlus One når den blir tilgjengelig.
    • Nei, jeg skal kjøpe en annen Android telefon i fra Samsung, HTC, Sony, LG eller Motorola.
    • Kanskje / vet ikke / har ikke bestemt meg.
    • Nei, Oppo merket er lite kjent i mobilmarkedet, så tar ingen risiko med dem.
    • Oppo, hvem er det?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så, ja. Da har jeg pakket ut herligheten, og førsteinntrykket er svært godt.

 

Men, etter en flash til internasjonal rom, kræsjer mobilen i oppstarten og ingenting fornuftig skjer. Velger språk, og så kommer det opp "unfortunately, settings has crashed". Har et Netcom-simkort om det skulle være relevant. Noen som har vært ute for tilsvarende?

 

Edit: Det ordnet seg. Hadde samme SSID på 2.4Ghz og 5Ghz-nettverket, og det var tydeligvis nok til at den ikke ville koble seg på nett.

Endret av psilocybe
Lenke til kommentar

Hei!
Jeg måtte bare lage en ny bruker for å delta og stille spørsmål anngå denne utrolige spennende mobilen.

Jeg leste nettop en review av mobilen på diverse nettsider og det virker som mobilen er strålende. Men desverre har jeg utrolig lite peiling på mobilen og slikt, så håpet det kunne vært greit at jeg stilte noe spørsmål.

- Er denne mobilen virkelig den beste på marked, basert på deres mening, sammenlignet med eks, samsung s5 og sony osv?

- Jeg har nå samsung s3 i 2 år nå, og er så og si ganske fornyød med den. Kommer jeg til å være enda fornøyd med denne?
- Vil denne mobilen være i norske butikker snart, eller er det kun mulig å skaffe den via internett? Hvis ja, når kommer den til å være i norske butikker? Jeg besøkte telenor, tele2 og netcom osv, enkelte har ikke hørt om den engang og noen svarte med at de ikke viste om butikkene kommer til å skaffe den mobilen.

 

Takk for svar og hjelp!

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

 

 

Personlig og for å være klin seriøs, så synes jeg at Oppo Find 7 i Astro Black versjonen er den peneste og den telefonen som har det reneste designet som finnes per nå. Og jeg tør tippe på at mange er enig i meg på dette :) .

 

 

utentvil noe av det peneste på markedet, kommer ikke på en telefon med penere design enn F7. får bare håpe den leveren enda bedre på innsiden :) . men er det satt en fast dato for sending?? eller er det forstatt tidelig juli? og adapter, må man skaffe det sjøl eller følger det med? og tilslutt, frå en skala på 1-6 hvor gode er det øreproppene, vert å bruke?? :hmm:

Noen fast dato har jeg ikke enda, men regner med at det blir i begynnelsen av Juli en gang. Når det kommer til adapter, så regner jeg med at du snakker om strømadapter. Her vil du ikke trenge noen adapter med at du bestiller en europeisk versjon av Oppo Find 7a / Find 7 som enten kommer med den vanlige stikkontakten vi bruker her i europa eller som kommer med en overgang i pakken.

 

Når det kommer til øreproppene, så har jeg ingen personlig oversikt på hvor bra dem er, men de fleste testene sier at dem er ut av premium kvalitet og er meget gode.

Ser du skriver at denne kommer til Norge/Europa juli Vindicator. Kanskje dumt spørsmål av meg, men hvor kan man kjøpe den da? Ser det i siste innlegg her blir skrevet at denne nok ikke blir solgt i Norske nettbutikker noen gang. Skjønner jeg det rett da når jeg sier at eneste måten å få tak i den på er å kjøpe den fra den europeiske siden til Oppo?

 

Hvor mye kommer denne telefonen til å koste totalt? Vet ikke om du allerde har sagt det eller du/dere ikke vet, men hadde satt pris på den infoen.

 

Takk!

Lenke til kommentar

 

Noen fast dato har jeg ikke enda, men regner med at det blir i begynnelsen av Juli en gang. Når det kommer til adapter, så regner jeg med at du snakker om strømadapter. Her vil du ikke trenge noen adapter med at du bestiller en europeisk versjon av Oppo Find 7a / Find 7 som enten kommer med den vanlige stikkontakten vi bruker her i europa eller som kommer med en overgang i pakken.


Når det kommer til øreproppene, så har jeg ingen personlig oversikt på hvor bra dem er, men de fleste testene sier at dem er ut av premium kvalitet og er meget gode.

Ser du skriver at denne kommer til Norge/Europa juli Vindicator. Kanskje dumt spørsmål av meg, men hvor kan man kjøpe den da? Ser det i siste innlegg her blir skrevet at denne nok ikke blir solgt i Norske nettbutikker noen gang. Skjønner jeg det rett da når jeg sier at eneste måten å få tak i den på er å kjøpe den fra den europeiske siden til Oppo?

Hvor mye kommer denne telefonen til å koste totalt? Vet ikke om du allerde har sagt det eller du/dere ikke vet, men hadde satt pris på den infoen.

Takk!

 

Jeg sier ikke at denne telefonen kommer til Norge, men kan bestilles i Norge. Per i dag så er det ingen i Norge som tar inn Oppo Find 7 i sine butikker så eneste måten er å bestille den i fra OppoStyle (som jeg har linket til i min førstepost). Jeg tror forresten at Oppo Find 7 blir sendt ut i midten av Juli om du forhåndsbestiller den nå.

 

Når det kommer til priser på Oppo Find 7a og Find 7, så står prisene i min førstepost.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Og da kom testen av Oppo Find 7 i fra GSMArena: http://www.gsmarena.com/oppo_find_7-review-1098.php

 

Som andre tester sier, så sliter QHD skjermene en del med lysstyrken i skjermene og at QHD skjermene trekker en del mere strøm. Dette vises jo i testen til Oppo Find 7 på GSMArena.

 

Men som plaster på såret for litt dårlig batteritid, så får vi jo denne 4.5A Rapid Charge laderen og offisiell CyanogenMod støtte (hvor CyanogenMod sikkert trekker mye mindre strøm enn det Color OS gjør). CyanogenMod 11S til OnePlus One har jo vanvittig god batteritid i følge flere som har telefonen.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Noen fast dato har jeg ikke enda, men regner med at det blir i begynnelsen av Juli en gang. Når det kommer til adapter, så regner jeg med at du snakker om strømadapter. Her vil du ikke trenge noen adapter med at du bestiller en europeisk versjon av Oppo Find 7a / Find 7 som enten kommer med den vanlige stikkontakten vi bruker her i europa eller som kommer med en overgang i pakken.

Når det kommer til øreproppene, så har jeg ingen personlig oversikt på hvor bra dem er, men de fleste testene sier at dem er ut av premium kvalitet og er meget gode.

Ser du skriver at denne kommer til Norge/Europa juli Vindicator. Kanskje dumt spørsmål av meg, men hvor kan man kjøpe den da? Ser det i siste innlegg her blir skrevet at denne nok ikke blir solgt i Norske nettbutikker noen gang. Skjønner jeg det rett da når jeg sier at eneste måten å få tak i den på er å kjøpe den fra den europeiske siden til Oppo?

 

Hvor mye kommer denne telefonen til å koste totalt? Vet ikke om du allerde har sagt det eller du/dere ikke vet, men hadde satt pris på den infoen.

 

Takk!

Jeg sier ikke at denne telefonen kommer til Norge, men kan bestilles i Norge. Per i dag så er det ingen i Norge som tar inn Oppo Find 7 i sine butikker så eneste måten er å bestille den i fra OppoStyle (som jeg har linket til i min førstepost). Jeg tror forresten at Oppo Find 7 blir sendt ut i midten av Juli om du forhåndsbestiller den nå.

 

Når det kommer til priser på Oppo Find 7a og Find 7, så står prisene i min førstepost.

Ok. Takk for svar.

 

Siden denne telefonen må bestilles fra utlandet, må man gjøre noe med den før man tar den i bruk? Ser noen nevner flash, men forstod det slik at det var en telefon fra USA.

 

Takk!

Lenke til kommentar

Siden denne telefonen må bestilles fra utlandet, må man gjøre noe med den før man tar den i bruk? Ser noen nevner flash, men forstod det slik at det var en telefon fra USA.


Takk!

 

Om du bestiller en av telefonene i fra den europeiske OppoStyle webshoppen, så får du telefonen levert med europeisk versjon av OS'et osv. Oppo leverer forskjellige versjoner etter hvilken del av verden du bor i.

 

Bor du i USA, så vil du få den internasjonale versjonen med andre frekvenser tilpasset USA. Så bor du i europa, så vil du få den europeiske versjonen med frekvenser som er tilpasset oss her i Norge osv. Så ja, dette med flashing gjelder i hovedsak kun om du bestiller telefonene i fra Kina eller USA.

 

Du kan selvfølgelig oppdatere telefonen ved å flashe en ny versjon av Color OS (om OTA ikke fungerer) eller flashe og installere CyanogenMod på telefonen. CyanogenMod har jo kommet med offisiell støtte for Oppo Find 7a og Find 7 nå. Ikke nok med det, om du velger å installere CyanogenMod, så vil du sikkert få enda bedre batteritid enn det du vil få med den orginale Color OS versjonen du får med telefonen.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

 

Snakker om lagringsplass til apps.

Det er kun RAM, altså arbeidsminne som det er 3GB av, lagringsplass til apps må jo være større.

 

Har ikke Find 7 selv, men det der kan bare ikke stemme, ei heller finner jeg noe informasjon på nett som tilsier noe lignende.

 

Mulig du finner det du er ute etter her: http://www.oppoforums.com/threads/faq-why-there-is-only-9-x-gb-user-space-on-find-7a.11787/

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Jo takk, men linken sier vel egentlig ikke noe om det som var tema,

Edit: Vent nå litt, leste ikke helt igjennom. Og ser faktisk ut som jeg fikk svar mitt der likevel, og at Morten dessverre har rett....

 

som var at Morten hevder at lagringplassen er delt opp, og at man kun kan ha 3GB med apps, uavhengig av om det er 16GB eller 32GB modeller, bytes & bits, eller hvor mye plass som er tilgjengelig på masslagringen, og hvor mye OS-et tar opp osv, noe jeg mener ikke kan stemme og min tanke er da at han har blandet RAM og lagringsplass.

 

Sånn jeg ser det, så kan vel hele internernminne brukes til apps, så lenge det er ledig plass, slik det fungerer på andre telefoner. Det er det jeg prøver få bekreftet, noe en som har telefonen burde kunne da jeg går ut fra at noen har mer enn 3GB med apps på denne telefonen? Da ville det jo ikke vært mulig og lagt inn en GPS app med litt kart engang f.eks.

Ble rotete, men fått minimalt med kaffe i dag.

 

Byttet ut S4 med Z2 nå, men syntes den ble lit kantete, så vurderte LG G3 eller denne, men dersom den kun tar 3GB med apps blir den uaktuell.

Endret av esoteric
Lenke til kommentar

nå har den vært i tollen i 5 dager... håper det er noen på jobb i det hele tatt.. heller så blir det vel etter ferien eg får den..

ring dhl, var samme med meg, grunnen var at oppo ikke hadde sakt hva som var inn i pakken slik at de ikke kunne fortolle pakken, du får en epost av de som du kan sende ordrebekreftelsen på, så skal det vere i boks

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...