Gå til innhold

Kjøpe eller ikke kjøpe.  

79 stemmer

1. 1. Skal du kjøpe en Oppo Find 7?

• Ja, skal kjøpe / har kjøpt den med QHD (2k) skjerm.
    • Ja, skal kjøpe / har kjøpt den med FHD (1080p) skjerm.
    • Ja, denne skal med alle typer midler skaffes. Har så lyst på den at jeg vurderer å grave meg ned i jorda med spade og grave meg ut i kina å skaffe meg den der.
    • Nei, telefonen blir for stor med sine 5.5 tommers skjerm
    • Nei, jeg skal beholde min nåværende telefon så lenge at Oppo Find 7a / Find 7 kanskje ikke er aktuell neste gang jeg skal kjøpe.
    • Nei, skal heller kjøpe en OnePlus One når den blir tilgjengelig.
    • Nei, jeg skal kjøpe en annen Android telefon i fra Samsung, HTC, Sony, LG eller Motorola.
    • Kanskje / vet ikke / har ikke bestemt meg.
    • Nei, Oppo merket er lite kjent i mobilmarkedet, så tar ingen risiko med dem.
    • Oppo, hvem er det?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hihi, ser den. Når produsenten legger opp til støtte for cyanogenmod ut av boksen, så dreper det litt behovet for å andre ROM 's :)

Men over på noe annet, tenkte å kjøp en skjermbeskytter av noe slag til den. Hva er det som er kurrant?

Kjøpe en slik gorillaglass-sak, fra 9H tro? Det er ca. det beste man får? Noen ulemper med det?

Lenke til kommentar

Hihi, ser den. Når produsenten legger opp til støtte for cyanogenmod ut av boksen, så dreper det litt behovet for å andre ROM 's :)

Men over på noe annet, tenkte å kjøp en skjermbeskytter av noe slag til den. Hva er det som er kurrant?

Kjøpe en slik gorillaglass-sak, fra 9H tro? Det er ca. det beste man får? Noen ulemper med det?

Når det kommer til skjermbeskyttelse, så er jeg grønn på det feltet med at jeg aldri har brydd meg om dem og har aldri brukt dem.

Men du har jo disse 2 orginale skjermbeskytterne i fra Oppo da som passer til Find 7a.

1: http://europe.oppostyle.com/find-7-accessories/84-find-7-clear-screen-protector.html

2. http://europe.oppostyle.com/find-7-accessories/85-find-7-clear-screen-protector.html

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Titta ikke så nøye over tilbehøret når jeg bestilte, kunne sikkert gjort det.

Men nå er det uaktuelt med frakt osv, da er ebay en billigere løsning.

Ja du bestiller ikke akkurat skjermbeskyttelse for over 100 euro for å få fri frakt akkurat :p.

Så Ebay er nok det beste alternativet her da så fremt du ikke bestiller dem samtidig som du kjøper noe annet som koster mere enn 100 euro i fra Oppo(Gangnam)Style.

Lenke til kommentar

Typisk at det skal være 1. mai imorgen.. på siste stoppet før utkjøring til postkontoret idag :(

Dro innom bare for å være sikker på at det ikke var en scanning/registrering som hadde blitt glemt, men neida.. ingen pakke idag :(

Lenke til kommentar

Da har jeg hatt Find 7a (9007) i tre uker. Fått roota den og lagt inn gapps. Gleder meg til å legge inn int.rom os, når det er bedre en beta. Funker meget bra har et killer kamera og superzoomeffekten er faktisk knall. Noen apper er ikke kompatibel med telefonen (Volvo oncall Google+ f.eks). Til Kinapris 3000,- så er det uten tvil good value for en toppmobil.

Den er stabil, har juice igjen etter en dags aktiv bruk, og bruker faktisk bare 30 min på å lade 70%! Lekker skjerm og veldig bra på video. Selv om jeg har valgt engelsk som språk så får jeg enkelte meldinger på kinesisk, krysser fingrene for ny rom.

Den er rask og alt flyter godt. Ikke helt komfy med color os men det er håp for cyanogenmod.

Alle hjerter gleder seg.

Lenke til kommentar

Da har jeg hatt Find 7a (9007) i tre uker. Fått roota den og lagt inn gapps. Gleder meg til å legge inn int.rom os, når det er bedre en beta. Funker meget bra har et killer kamera og superzoomeffekten er faktisk knall. Noen apper er ikke kompatibel med telefonen (Volvo oncall Google+ f.eks). Til Kinapris 3000,- så er det uten tvil good value for en toppmobil.

Den er stabil, har juice igjen etter en dags aktiv bruk, og bruker faktisk bare 30 min på å lade 70%! Lekker skjerm og veldig bra på video. Selv om jeg har valgt engelsk som språk så får jeg enkelte meldinger på kinesisk, krysser fingrene for ny rom.

Den er rask og alt flyter godt. Ikke helt komfy med color os men det er håp for cyanogenmod.

Alle hjerter gleder seg.

Glemte å si at 4g funker selv om jeg tror B20 mangler. Kan også nevne at wifien har bedre mottak enn på ipaden.

Lenke til kommentar

Alle hjerter gleder seg.

Glemte å si at 4g funker selv om jeg tror B20 mangler. Kan også nevne at wifien har bedre mottak enn på ipaden.

Gøy å lese at du har fått deg Oppo Find 7a og er fornøyd med den. Men siden det er kinaversjonen du har skaffet deg, så støtter ikke den B20 (som er 4G langdistansebandet som er mere for landet) i følge denne linken: http://www.oppoforums.com/threads/faq-which-version-should-i-choose-hardware-and-frequency-bands-comparison-between-find-7%E2%80%99s.11921/

Du vil fortsatt ha støtte for den vanlige 4G frekvensen som er i byene her i Norge.

Og til slutt, har du installert denne versjonen av ColorOS?: http://www.oppoforums.com/threads/find-7-coloros-2-0-0i-beta.11926/

Mulig at den versjonen fikser noen av dine problemer.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Alle hjerter gleder seg.

Gøy å lese at du har fått deg Oppo Find 7a og er fornøyd med den. Men siden det er kinaversjonen du har skaffet deg, så støtter ikke den B20 i følge denne linken: http://www.oppoforums.com/threads/faq-which-version-should-i-choose-hardware-and-frequency-bands-comparison-between-find-7’s.11921/

Og til slutt, har du installert denne versjonen av ColorOS?: http://www.oppoforums.com/threads/find-7-coloros-2-0-0i-beta.11926/

Alle hjerter gleder seg.

Gøy å lese at du har fått deg Oppo Find 7a og er fornøyd med den. Men siden det er kinaversjonen du har skaffet deg, så støtter ikke den B20 i følge denne linken: http://www.oppoforums.com/threads/faq-which-version-should-i-choose-hardware-and-frequency-bands-comparison-between-find-7’s.11921/

Kinaversjon til Kinapris, tenkte å instalere 2.0 int, men ikke betaen. 4g funker på de andre båndene, ikke noe B20 savn enda. Mye å betale 1440,- for B20 når det funker uten....

Lenke til kommentar

Her er en liten Oppo Find 7 - Lauch Event Recap.

Har vært litt opptatt i det siste og har ikke vært noen nyheter om Oppo Find 7a / Find 7 den siste uken som har vært noe veldig interresant, så har vært lite med aktivitet her de siste dagene. Men vil jo tro at det kommer mere info og slikt etterhvert som er interresant, så selv om tråden kan virke noe dødt til tider, så er jeg fortsatt aktivt med å prøve å finne relevante ting om telefonene å poste om.

Lenke til kommentar

Mange misforstår utfordringen med å fotografere i dårlig lys. Utfordringen er todelt:

- Få kort nok lukkertid til håndholding (altså ikke stativ) samtidig som man holder nede bildestøyen

- Få kort nok lukkertid til å låse bevegelser samtidig som man holder nede bildestøyen

Bildet du linker til er teknisk godt (lite bildestøy) fordi de har brukt lang lukkertid og kunstnerisk godt fordi lang lukkertid passer i dette bildet. Hadde det vært håndholdt ville det ikke sett ut. Hadde poenget vært å få mennesker med på bildet ville det heller ikke sett ut.

Apropos fototekniske muligheter. Kan Oppo 7/7a lagre bildene i råformat? Hvilke muligheter for manuelle innstillinger finnes? (Full manuell, blenderprioritet, lukkerprioritet, iso-prioritet, eksponeringsompensasjon, hdr osv)

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Apropos fototekniske muligheter. Kan Oppo 7/7a lagre bildene i råformat? Hvilke muligheter for manuelle innstillinger finnes? (Full manuell, blenderprioritet, lukkerprioritet, iso-prioritet, eksponeringsompensasjon, hdr osv)

Ja, Oppo FInd 7a og Find 7 støtter begge råformatet. I denne linken her kan du laste ned 224 MB med bilder som er tatt med Oppo Find 7a hvor bilder i råformatet også er innkludert: http://www.oppoforums.com/threads/find-7-camera-samples.11916/page-2#post-177382

Når det kommer til funksjonene i kameraet, så kommer jeg tilbake med mer info om det senere. Kameraet skal ha en hel drøss med instillinger osv.

EDIT: Fikk svart deg litt sent med at OS disken på min stasjonære PC tydligvis har kræsjet. Så måtte fyre opp min Samsung 9-series laptop som backup for nå.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Her kommer enda mere nyttig info om Oppo Find 7a.

http://www.gsmarena.com/oppo_find_7a-review-1073.php

Jepp, GSMArena har nå testet Oppo Find 7a og er meget imponert over telefonen. Det eneste som var sånn halvt på treet var batteritiden. Men regner med at dette har noe med litt dårlige optimaliseringer å gjøre, så vi får se på hvor bra batteritiden blir på Oppo Find 7a og Find 7 når dem får Android 4.4.2.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...