oledole89 Skrevet 19. mars 2014 Del Skrevet 19. mars 2014 Har rett og slett blitt drittlei livet nå. Har gått i månedsvis nå og vær lei av alt av jobb og bosted og det som er. Er en 24 år gammel mann/gutt som jobber som ingeniør i et stort firma i Bergensområdet. Men klarer det ikke mer, sluntrer mer og mer unna jobb og har vært sykemeldt som følge av at jeg ikke trives. Føler jeg råtner vekk der jeg sitter på kontoret, og tenker hele tiden på at muligens jeg har valgt feil yrke i livet. Været i Bergen hjelper ikke akkurat på heller, og har ikke så mange venner her heller, selv om jeg egentlig er en ganske utadvendt person. Er lei av A4 livet og føler at jeg sitter fast i tilværelsen til en 50-åring. Pleide å drive seriøst med styrketrening før, men motivasjonen til alt har vært kraftig dalende den siste tiden. Hele livet består bare av jobb og MYE soving. Har slitt litt med depresjoner oppigjennom årene, og situasjonen har ikke akkurat bedret seg etter at jeg flyttet til Bergen. Litt av problemene har også med mørke og dårlig vær å gjøre (sesongrelatert). Så da sitter jeg altså her og lurer på hva jeg skal gjøre. Føler jeg trenger å komme meg vekk, være mer med folk på min egen alder og leve et liv der jeg kan være mer sosial og trives. Har vurdert noen måneder PT-kurs på Bali eller lignende, men er litt redd for at jeg kanskje er for gammel. Og muligens fortsette på skole til høsten, men vet ikke helt med hva. Forslag? Lenke til kommentar
Akselev Skrevet 19. mars 2014 Del Skrevet 19. mars 2014 Bli med meg på sykepleiestudiet i Oslo til høsten! Lenke til kommentar
Dudeliduu Skrevet 19. mars 2014 Del Skrevet 19. mars 2014 Har rett og slett blitt drittlei livet nå. Har gått i månedsvis nå og vær lei av alt av jobb og bosted og det som er. Er en 24 år gammel mann/gutt som jobber som ingeniør i et stort firma i Bergensområdet. Men klarer det ikke mer, sluntrer mer og mer unna jobb og har vært sykemeldt som følge av at jeg ikke trives. Føler jeg råtner vekk der jeg sitter på kontoret, og tenker hele tiden på at muligens jeg har valgt feil yrke i livet. Været i Bergen hjelper ikke akkurat på heller, og har ikke så mange venner her heller, selv om jeg egentlig er en ganske utadvendt person. Er lei av A4 livet og føler at jeg sitter fast i tilværelsen til en 50-åring. Pleide å drive seriøst med styrketrening før, men motivasjonen til alt har vært kraftig dalende den siste tiden. Hele livet består bare av jobb og MYE soving. Har slitt litt med depresjoner oppigjennom årene, og situasjonen har ikke akkurat bedret seg etter at jeg flyttet til Bergen. Litt av problemene har også med mørke og dårlig vær å gjøre (sesongrelatert). Så da sitter jeg altså her og lurer på hva jeg skal gjøre. Føler jeg trenger å komme meg vekk, være mer med folk på min egen alder og leve et liv der jeg kan være mer sosial og trives. Har vurdert noen måneder PT-kurs på Bali eller lignende, men er litt redd for at jeg kanskje er for gammel. Og muligens fortsette på skole til høsten, men vet ikke helt med hva. Forslag? Masse folk oppi 24-26 år har jeg hørt, så det burde ikke være noe problem. Om du er ute etter en ferietilværelse så anbefaler jeg enten det eller å faktisk ta et par venner med på backpacker-tur rundt i verden. Om du er ute etter å utfordre deg selv å få deg og få et mål du må jobbe mot her i livet så burde du gå retning forsvaret. F.eks befalsutdanning. 1 Lenke til kommentar
Iceman22 Skrevet 19. mars 2014 Del Skrevet 19. mars 2014 (endret) Sliter med noe samme som du gjør, også mest på grunn av det sure været hele tida og drittlei av bostedet og Norge generelt. En ting som funket bra for meg var og bo billigst mulig i Norge, jobbe mye og spare masse penger, deretter ta frivillig permisjon fra jobben og reise rundt i verden i flere mnd i strek og leve livet helt til pengene tar slutt. Det er den beste følelsen når flyet letter fra Norge og du vet at du blir borte lenge Men er selvfølgelig ikke alle arbeidsgivere som er så greie på det som kan gi så mye fri. Men det er bare midlertidig løsning, for man må alltid komme tilbake når man ikke har mer penger igjen. Du som er ingeniør har kanskje mulighet å få en bra ingeniør jobb i f.eks. California hvor det er mangel på ingeniører (spørs jo også hva du spesialiserer deg i ), hvis du finner en arbeidsgiver som kan sponse deg med greencard. Endret 19. mars 2014 av Iceman22 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845 Skrevet 19. mars 2014 Del Skrevet 19. mars 2014 Det kjipe med depresjon er at man lett attribuerer alt på utsiden som årsaken til depresjonen. Noe er galt, men det er ikke sikkert det er det du tror. Hva slags ingeniør er du? Er det et alternativ å prøve å komme seg offshore som feltingeniør? Selv synes jeg i hvert fall den livsstilen virker attraktiv. Da får du muligheten til å leve et liv som ikke er A4. Vedrørende PT-kurs - Om du har lyst, why not? Hva er det verste som kan skje? Lenke til kommentar
Dudeliduu Skrevet 19. mars 2014 Del Skrevet 19. mars 2014 Det kjipe med depresjon er at man lett attribuerer alt på utsiden som årsaken til depresjonen. Noe er galt, men det er ikke sikkert det er det du tror. Hva slags ingeniør er du? Er det et alternativ å prøve å komme seg offshore som feltingeniør? Selv synes jeg i hvert fall den livsstilen virker attraktiv. Da får du muligheten til å leve et liv som ikke er A4. Vedrørende PT-kurs - Om du har lyst, why not? Hva er det verste som kan skje? Offshore tror jeg sannelig kunne vært smart løsning for han, spesielt med en god 4-2 løsning. Da er han bundet og fokusert på jobben i to uker og kan finne ut hva han brenner for og dermed faktisk bruke friukene til nettopp dette. Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 19. mars 2014 Del Skrevet 19. mars 2014 (endret) Det er ikke bare-bare for en nyutdannet/fersk ingeniør å komme seg offshore, det er som regel fagfolk og "noen få" erfarne ingeniører der ute. Dette gjelder spesielt nå for tiden, er nettopp gjort mye nedskjæringer i offshore-personell. TS, har sendt deg en pm. Endret 19. mars 2014 av Sitronsaft Lenke til kommentar
Frekvens Skrevet 19. mars 2014 Del Skrevet 19. mars 2014 Har ikke noe jobbrelatert å tilføye, vil bare ønske deg lykke til! Kommer nok til å være i samme sko om noen år.. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845 Skrevet 20. mars 2014 Del Skrevet 20. mars 2014 Det er ikke bare-bare for en nyutdannet/fersk ingeniør å komme seg offshore, det er som regel fagfolk og "noen få" erfarne ingeniører der ute. Dette gjelder spesielt nå for tiden, er nettopp gjort mye nedskjæringer i offshore-personell. TS, har sendt deg en pm. Er ikke lenge siden Schlumberger utlyste en haug med felt-ingeniør stillinger hvor de rekrutterte blant alle typer ny-utdannede ingeniører. Er kanskje ikke bare-bare, men mulig er det i hvert fall. Lenke til kommentar
Tormedspikeren Skrevet 20. mars 2014 Del Skrevet 20. mars 2014 Har vurdert noen måneder PT-kurs på Bali eller lignende, men er litt redd for at jeg kanskje er for gammel. Og muligens fortsette på skole til høsten, men vet ikke helt med hva. Som 24åring er du ikke for gammel til noe som helst (unntatt å bli verdens beste i en eller annen idrett). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå