Gå til innhold

Hjelp til nettbrettkjøp


Boiling

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt å skaffe meg et nytt nettbrett og har tenkt meg å kunne bruke det til mye forskjellig. Jeg ønsker full frihet, og har vel dermed valgt bort Ipad hvor alt skal gjennom iTunes.

 

Jeg vil ha:

* Brett med god kapasitet på lagringsplass og minne slik at jeg kan kjøre HD-filmer på det. Høy oppløsning og god bildekvalitet er et "must" for å se på, men jeg har ingen krav til innebygde kameraer. Har bedre eksterne muligheter.

* Brett med tilkoblingsmuligheter for ekstern HD, for eksempel gjennom USB.

* Brett med muligheter for tastatur, enten som en del av pakka eller separat.

* Brett med muligheter for å sette inn ekstra minne, enten som mikro-SD eller vanlige SD-kort.

* Brett som kan gi meg tilgang til jobbemailen og Outlook/ Exchange.

 

Pris er ikke utslagsgivende, selv om også jeg er blant dem som gjerne vil ha "mest for pengene". Vekt betyr heller ikke så mye for meg.

 

Kanskje det ikke er et rent nettbrett jeg trenger. Kanskje en hybrid eller en av markedets mange ultrabook'er er bedre? Tar gjerne innspill.

 

Og for å være mer konkret:

Jeg har av ulike personer blitt anbefalt

* Acer Iconia W510 med Windows 8, 32-bits

* Asus Transformer Pad TF701T med Android 4.2

* Asus Transformer Book T100 med Windows 8.1

og tenkte det kanskje var noen kunnskapsrike her som hadde noe å si om disse anbefalingene og kanskje kutte ned lista.

 

Håper på raske og fyllestgivende svar, for jeg har tenkt å reise avgårde om to uker med mitt nye brett. ;-)

 

På forhånd takk!

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Av det du lister opp her, så vil jeg tippe at en Surface 2 er midt i blinken for deg. Disse står gjerne utstilt på lokale elkjøp/expert/lefdal/etc-butikker så da kan du hoppe innom for å ta en kikk. Hadde jeg ikke vunnet en iPad, så hadde jeg garantert kjøpt en slik i stedet :)

Pris? Ca 3600 for 32GB, men støtter mikrosd og usb, så ingen problem der.

USB
Mikrosdkort
Finnes tastatur til
1080P-skjerm
Officepakka ut av boksen.

Evt. så får du også pro-versjonen med 128GB (som kjører full windows) til 3990 hos elkjøp (NB! Forrige generasjon).

http://www.elkjop.no/product/data/nettbrett/MSSURF128PRO/microsoft-surface-10-6-nettbrett-windows-8-pro?scid=EXT_PRICEENGINE_PRISJAKT

Endret av Xmir
Lenke til kommentar

Om du vil ha "full frihet" så dropper du Windows RT.

 

http://www.dustinhome.no/product/5010774798/dell-venue-11-pro-atom-1-4-2gb-64gb-ssd-10-8-w8/

 

Mitt forslag er Dell Venue Pro. Nyeste generasjon Atom CPU (4.kjerner) med fullverdig Windows 8. USB port, mulighet for ulike type keyboards og til og med docking. Skjermen er full HD, og batteriet et utskiftbart. Veldig alright dersom du er avhengig av ekstra mye batterkapasitet på en lang tur til eksempel, bare å ha et ekstra fulladet 2-cell batteri med deg.

 

Litt info her:

http://www.idg.no/pcworld/article280279.ece

Lenke til kommentar

Surface 2. Kan virkelig anbefales.

I kombinasjon med Type Cover så har du ett utmerket brett til andre ting enn film også.

Sammens med fullverdig Office pakke, med Outlook, Word, Excel, OneNote, Powerpoint så duger den godt til både studie og jobb.

Bruker den selv ofte på møter, hvor jeg noterer direkte ned på taben.

Fullverdig USB 3.0 Port gjør at du kan koble til hva som helst der

Mus får du koblet til både via Blåtann og USB

 

Den store fordelen med RT utgaven av Win 8, er at her finnes ikke virus, da alt du installerer må gå gjennom Store, det er lettkjørt, bedre batteritid enn Win 8 Pro utgaven.

Du får imidlertid mye gode apper her, dessverre ingen Spotify, men denne får du gjennom nettleseren.

MInnekortinngang som nevnt over her, nå er jo 128 gb utgavene på tur, og jeg går utifra at disse vil fungere godt på Surface 2, i alle fall så gjør 64 gb versjonene det.

HD Materiale er som en drøm på Full HD skjermen. God og lyssterk.

Lenke til kommentar

Om du ønsker et brett som kan brukes til mye forskjellige ville jeg gått for Surface Pro 2 m/Type Cover. Venter selv på at det kommer en knakene godt tilbud på 256/512GB modellene med 8GB RAM. RT brettene ga for lite bruksområdet for min del, på samme måte som iPad-en og Android brettene jeg har liggende, selv om de også har enkelte fordeler, men dette kommer ann på hva du ønsker bruke det til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...