Haugi91 Skrevet 19. mars 2014 Del Skrevet 19. mars 2014 Hei, jeg bor i et privat bofellesskap med 6 beboere. Har tidsbestemt kontrakt, frem til august i år (2014) som jeg skrev under på i august (2013). Det står også i kontrakten at den ikke kan sies opp. Planen er å flytte til nytt sted i august, og kunne tenke meg å slippe å betale for juli måned. Har lest at minstetid for tidsbestemte avtaler er 3 år, men at minstetiden kan settes til et år under noen spesifikke kriterier. Bl.a. hvis utleier bor under samme tak, noe utleier ikke gjør. Kan jeg i følge loven si opp kontrakten denne måneden og få 3 måneders oppsigelsestid, slik at jeg slipper å betale for juli? takk for svar! Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 19. mars 2014 Del Skrevet 19. mars 2014 (endret) Det skal stå i avtalen hvorfor den er tidsbestemt, hvis ikke er den tidsubestemt og kan sies opp. EDIT: Hjernefjert. Du skal ha blitt skriftlig informert om grunnen til at varigheten er kortere enn tre år senest når du undertegner avtalen, men det trenger ikke stå i selve leieavtalen. Det er bare veldig vanlig. Endret 19. mars 2014 av krikkert Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 19. mars 2014 Del Skrevet 19. mars 2014 (endret) Jeg har også stusset på at Utleiemegleren(som virker ekstremt shitty) Har tidsbestemte kontrakter på 12mnd, trodde dette var ulovlig? Står ikke noen spesiell grunn til at det er tidsbestemt. Nå har ikke jeg noe problem, bare lurte siden Krikkert allerede har svart Endret 19. mars 2014 av Sampson Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501 Skrevet 4. juni 2014 Del Skrevet 4. juni 2014 Med meg så har man 3 måneders tid etter man har sagt opp men kan jo snakke og se hva du får til, er han hyggelig? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå