pback Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 Hei! Jeg ligger nå på på ca 39grader idle ved 2400Mhz og ca 45 max. Vanntemperaturen ligger rundt 25 grader. Har hjemmelaget vannkjøling med varmeregister til radiator. Hvor mye høyere vil vanntemperaturen bli ved bruk av peltier, f.eks et på 156W? Vil vannkjølingen min kjøle nok til å holde peltieret i "live"? Lenke til kommentar
pback Skrevet 10. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2003 Er det virkelig ingen som kan komme med noen egne erfaringer når det gjelder dette? Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 Vet ikke, kanskje de ligger og sover? Det er svært vanskelig og si hvor varmt vann du vil få, da jeg ikke aner hvor effektiv radiatoren din er. Men jeg skal gjøre et eksperiment i kveld (bare for deg, høhø ) jeg skal sette ca 300 watts heatload på et varmeregister med 2 120 vifter, og se hvilken temperatur jeg får. Kommer tilbake når jeg har resultater. Lenke til kommentar
tobiass1 Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 det var realt gjort artic for han over mi datanerder står sammen og hjelper hverandre Lenke til kommentar
simes Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 Jeg har et 226w peltier på en P4 2.8C prosessor, blokk på gpu og blokk på chipset. Det blir _varmt_ med en AC evp 240. Må ha viftene på full guffe som tilsvarer 32db.. Derfor kjøpte jeg en stoor radiator nå jeg også til å sette utenfor kabinettet. Er noe fra et gammelt airconditionsystem.. Da blir det nok stillere og bedre ja. Har ikke fått målt vanntemperatur nøyaktig, men det er varmt. Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 Varmt ja! Som forventet kan det bekreftes Med et varmeregister fra en SAAB 99 (relativt stort) 2 stk 120 papst vifter på 13,5 volt (26 db utgaven) og 2 stk. 169 watt tec, som jeg kjørte 13,9 volt i, ble det 39 graders vann. Når jeg reduserte med 9 volt til viftene fikk jeg 44 graders vann. Romtemperatur var 21 grader. Samlet heatload på dette kan vel sammenlignes med 1 stk 220 watts tec på en CPU. Og med det vil jeg tippe du ender opp på noe rundt 40 grader i vannet. Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 Akkurat passe for å ta seg en dusj! Lenke til kommentar
Malevolence Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 FOTBAD!!! DET GJØR SEG GODT I EN KJELLER!!! men spørsmål er om CPU'en liker fotbad.... Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 11. oktober 2003 Del Skrevet 11. oktober 2003 Akkurat passe for å ta seg en dusj! Ikke bare en dusj! For etterpå kunne de som ønsket det, føne håret forran varmeregisteret Skikkelig fønvind der ja. Lenke til kommentar
pback Skrevet 11. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2003 Tusen takk for gode svar! 40 grader er vel i høyeste laget? Pumpen min står det max 35 grader på. Og tanken min av plexi, som jeg har limt med aralditt, vil vel sprekke i skjøtene? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå