Andeith Skrevet 25. mars 2014 Del Skrevet 25. mars 2014 Der har du noen ord å google foreløpig. Kom tilbake og si hva du fant... Så TS er ikke den eneste som ikke kan bevise sine påstander og som ikke forstår at den som kommer med ett argument må også kunne begrunne det. Jeg trenger ikke å begrunne noe. Svaret står i noen av de første treffene på google hvis du søker på forslagene mine. Jeg foreslår at du gjør det også kommer tilbake hit og skriver hva du fannt og hva du har lært. For du klarer vel å bruke google? Eller må jeg lage linker for deg? Jeg har ingen grunn til å prøve å finne argumenter for deg. Om det du skriver er riktig, så burde det være lett for deg å bevise det og du burde ikke trenge å be andre finne kilder for deg. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 25. mars 2014 Del Skrevet 25. mars 2014 Det var en drastisk økning i selvmord blant kvinner i denne perioden også. Faktisk større enn blant menn, i følge SSB: http://ssb.no/a/histstat/tabeller/4-14.html 1966-1970; Menn: 224 , Kvinner: 75 1971-1975: Menn 271 (22% mer enn forr. periode) , Kvinner 94 (25% mer enn forr. per.) 1976-1980; Menn 345 (27% mer enn forr. periode) , Kvinner 128 (36% mer enn forr. per.) I perioden 1966-1970 var det et forholdstall på 75/224 = 0,33 1971-1976; 94/271 = 0,34 1976-1980; 128/345 = 0,37 (1931-1935; 38/149 = 0,25) I nyere tid har det altså blitt forholdsvis mer vanlig for kvinner å begå selvmord enn det var før, sammenlignet med menn. Dette støttes også av artikkelen du linket til. Hvis du synes du ser en tydelig knekk i manns-kurven i Figur 1 sammenlignet med kvinne-kurven, så er nok dette en effekt som skyldes "Excel". Kurvene/grafene finnes jo egentlig ikke - vi har i realiteten bare to tallserier, og regner du utfra tallene, så er ikke denne tilsynelatende forverringen for menn vs. kvinner lenger tilstede. Prosent er ganske missvisende. Om det var ei kvinne som tok selvmord i Østreaker i 1950. Og 3000 menn. Så tar 2 kvinner selvmord i Østreaker i 1980. Og 4500 menn. Så er den en økning på 100% for kvinner og en økning på 50% for menn. Det betyr ikke at kvinner har fått det mye verre enn menn, derimot at kvinner tok mindre selvmord før og en liten økning vil ha stort utslag i prosent. Hvorfor kan du ikke forholde deg til virkeligheten i stedet for å konstruere vrengebilder? Det er ikke snakk om "2 kvinner og 3000 menn". Det er snakk om "1 kvinne og 4 menn" i 1931-1935, og så har det økt til "1 kvinne og 3 menn" fra 1966 av. Den kraftige økningen i selvmord blant menn som du snakket om viste seg å sammenfalle med en kraftig økning i selvmord blant kvinner, og dermed forsvinner argumentet ditt. Lenke til kommentar
StormEagle Skrevet 25. mars 2014 Del Skrevet 25. mars 2014 Når argumentet er at: Menn blir utsatt for mest vold. Så er det også relevant at det i de aller fleste tilfeller er menn som begår denne volden. Hvordan er det relevant? Og nei menn de fleste tilfeller av vold mot menn er ikke fra andre menn. 11% av kvinner har slått sin partner i løpet av siste år. Og hvis vi ikke bare ser på siste år så kommer det over 25% av menn som blir slått av sin partner. Lenke til kommentar
StormEagle Skrevet 25. mars 2014 Del Skrevet 25. mars 2014 (endret) Der har du noen ord å google foreløpig. Kom tilbake og si hva du fant... Så TS er ikke den eneste som ikke kan bevise sine påstander og som ikke forstår at den som kommer med ett argument må også kunne begrunne det. Jeg trenger ikke å begrunne noe. Svaret står i noen av de første treffene på google hvis du søker på forslagene mine. Jeg foreslår at du gjør det også kommer tilbake hit og skriver hva du fannt og hva du har lært. For du klarer vel å bruke google? Eller må jeg lage linker for deg? Jeg har ingen grunn til å prøve å finne argumenter for deg. Om det du skriver er riktig, så burde det være lett for deg å bevise det og du burde ikke trenge å be andre finne kilder for deg. For noe tull. Hvilke privelgier er det snakk om? Kjønnspoeng kjønnskvotering jentedager kvinnekvote verneplikt kvinnepott kvinnovasjon jurk likestillingsloven § 1 kvinnetaxi treningssenter for kvinner parkeringsplasser for kvinner ladies night trusetillegg Fysiske opptakskrav Gender Differences in Sentencing Outcomes kvinneandel barnefordeling osv. Der har du noen ord å google foreløpig. Kom tilbake og si hva du fant... Du klarer altså ikke å putte inn et søkeord i google også trykke på første linken som dukker opp.... Helt utrolig... Ok jeg skal hjelpe deg der hvor du tydeligvis sliter så fælt: Kjønnspoeng: 139-2 i kvinnenes favørMens norske kvinner får kjønnspoeng ved hele 139 studier, får menn bare ekstrapoeng hvis de vil bli veterinær eller dyrepleier http://www.samordnaopptak.no/info/opptak/poengberegning/legge-til-poeng/kjonnspoeng/ Treff nummer 1 og 4 på google kjønnskvoteringKjønnskvotering, det å gi fordeler til personer av det ene kjønn, f.eks. ved ansettelser, inntak til utdannelsesinstitusjoner o.l., for å oppnå likevekt i kjønnsfordelingen innenfor en yrkesgruppe. I Norge er det lov til å kvotere inn kvinner om de er underrepresentert. Likestillingsloven gir dog ikke den samme muligheten til å kvotere inn menn; per i dag er det kun mulig innen omsorgsyrker. Treff nr 1 og 2 i google. Også er det en hel haug med treff etter det som gir eksempler på praksisen jentedager NTNU ønsker deg som er jente, går siste året på videregående og tar R2, som deltager på Jentedagen. Gratis deltakelse, reise, overnatting og måltider NHH arbeider for å styrke kvinnerekrutteringen på alle nivå. Blant tiltaktene for å tiltrekke seg flere kvinnelige studenter er Jentedagen. Hvert år siden 2007 har 100 utvalgte jenter fra hele landet blitt invitert til Bergen og NHH for å få ett innblikk i forskning, studietilbud og utenomfaglige aktiviteter ved høyskolen. Treff nr 1, 2 og 3 på google Det finnes INGEN høyskole eller universitet som arransjerer guttedager på tross av at 60% av studiemassen er jenter, Og det er flere enn disse to som arransjerer jentedager pluss egne bedriftspresentasjoner, egne forelesninger, egne lesesaler, osv for kvinnelige studenter. kvinnekvotePå sitt møte denne uken har Norges Idrettsforbund (NIF) skjerpet kjønnskampen i idrettens organer. Norges Castingforbund får ikke lengre lov til bare å ha menn i sitt styre. I Norge vedtok som kjent Stortinget for om lag ti år siden en slik kvote: 40 prosent kvinner i styret i allmennaksjeselskaper (ASA) fra 2006. - Gjør som Gabrielsen, oppfordrer Thorkildsen med klar referanse til næringsministerens forsøk på å få flere kvinner inn i norske styrerom. Hun mener norsk politi må kunne dokumentere en 20 prosents kvinneandel i etatens ledelse samt 40 prosent kvinner blant politijuristene, administrativt personell og i råd og utvalg innen 2007. Hvis ikke må det bli en radikal kvotering i lovs form. - Politiet må tvinges til aktivt å bruke kvoteringslovgivning. Treff nr 6, 8 og 9 på google. Og masser mer hvis man blar lenger. Det finnes ingen mannekvote eller mannskvoter som gir treff på google. verneplikt§ 3.Norsk mannlig statsborger er etter utskrivning vernepliktig fra 1 januar i det år han fyller 19 til utgangen av det år han fyller 44. Treff nr 5 på google. Altså kun menn som har værneplikt og må gå i døden for å forsvare sitt land og drive med slavearbeid i et år pluss rep. kvinnepott Kvinnepotter i lønnsforhandlingene i privat sektor er ett av tiltakene Likelønnskommisjonen foreslår. Om lag tre milliarder "friske" kroner bevilges over statsbudsjettet. Midlene videreføres. Myndighetene og partene i arbeidslivet gjennomfører et lønnsløft i utvalgte kvinnedominerte yrker. Kvinnepott på 300 millioner i staten tter maratonmeklingen i Oslo i natt kom partene ut med en avtale som sikrer statsansatte et lønnstillegg på drøyt 3,3 prosent. Innenfor denne rammen ligger det et lønnsløft til kvinner på totalt 300 millioner kroner og føringer for hvilke grupper som skal tilgodeses med ekstra tillegg. Treff nr 2 og 4 på google. Det fins ingen mannspott. kvinnovasjonKvinnovasjon er SIVA sin satsing på kvinnelige gründere, som gir deg nettverk, kompetanse og inspirasjon til å lykkes Treff nr 1 på google. Det finns ingen mannovasjons org jurkJuridisk rådgivning for kvinner Treff nr 1 på google. Det finnes ingen "JURM" eller liknende org for menn. likestillingsloven § 1Loven tar særlig sikte på å bedre kvinners stilling. Hvis du begynner på elektro- og datateknologi ved HiST får du en gratis bærbar pc. Men bare hvis du er jente..................... Hvis situasjonen hadde vært omvendt, altså at gutter hadde fått en tilsvarende fordel, hadde situasjonen vært noe annerledes. Dette fordi likestillingsloven spesifikt sier at man skal bedre kvinners stilling. Loven er treff nr 2 på google, og neste punkt er et eksempel på annvendelse av den. kvinnetaxiFra midten av juni og ut juli kan jenter fra Oslo komme trygt og gratis hjem fra by’n i egen «Jentetaxi». Treff nr 13 på google. Det finns ingen gratis mannetaxi, eller mannetaxi i det hele tatt. treningssenter for kvinnerBeate (33) trener på Curves, der det kun er kvinner som slipper over dørstokken. EVA treningssenter KUN FOR KVINNER Alida Treningssenter tren i et uformelt, vennlig og inkluderende miljø. Bare for kvinner. Velkommen til Feminina - en annerledes treningsklubb kun for kvinner Adgang forbudt for menn Gilligym er et inspirerende treningsfristed for kvinner Studio 64 (tidligere Spinta) er et veletablert treningsstudio for kvinner Treff nr 1, 2, 3, 4, 5, 6 og 7 på google. Det finns ingen treningssenter forebeholdt menn parkeringsplasser for kvinnerEgne p-plasser for Stavanger-kvinner Treff nr 2 på google. Det fins ingen parkeringsplasser reservert for menn. ladies nightDette burde vel være almenkunnskap? Utesteder arransjerer "ladies night" hvor kvinner får gratis eller rabbatterte drinker og inngangspenger. trusetilleggJenter inne til førstegangstjeneste mottar et daglig «trusetillegg» på 4,80 kroner Treff nr 2 på google. 5 kroner mer om dagen utgjør jo en del når det er 120 kr man får totalt om dagen. Fysiske opptakskravAlle fysiske krav er betydelig mildere for kvinner i forsvaret selv om de skal gjøre samme jobb Treff nr 1 på google. Og det samme gjelder i gym i skolen og en hel drøss med andre steder hvor det er fysiske krav. Det er ingen tillsvarende lettere krav for gutter i skriving, el. Gender Differences in Sentencing OutcomesKvinner får betydelig mildere straff for samme forbrytelse som menn, og slipper mye oftere også unna straff i det hele tatt Treff nr 1 på google. Og det er mange undersøkelser som alle viser det samme. Og forskjellen mellom kvinner og menn sin dom for samme forbrytelser er MYE større enn f.eks forskjellen mellom svarte og hvite. Kvinner slipper også veldig ofte helt unna straff f.eks mord ved å hevde at de ble mishandletBattered woman defense kvinneandelSe kvotering og kvinnekvoter. barnefordelingSer fortsatt at menn behandles som annenrangs foreldre Treff nr 3 på google. Og du vil finne masse av stoff om hvordan fedre får den korte enden av pinnen her. Så der var det altså. Så vanskelig var det å google. Alle traff på første siden av google ved å bruke nøyaktig søkeordene jeg hadde gitt deg som du ikke klarte å bruke. Og hvert av dem tok noen få sekunder å komme seg inn på > Ctr+C, Ctr+V, scroll også klikk på lenken. Så vanskelig.... Endret 25. mars 2014 av flesvik 2 Lenke til kommentar
Andeith Skrevet 25. mars 2014 Del Skrevet 25. mars 2014 (endret) Det at du prøver å latterliggjøre meg fordi jeg ikke gidder å dokumentere dine påstander er både usaklig og smålig. Så klart vet jeg hvordan jeg søker på google, men du forstår tydeligvis ikke at det er opp til den som kommer med en påstand å dokumentere påstanden, så du velger heller sutring og kverulering. Kjønnspoeng Ja, det er riktig at kvinner får kjønnspoeng på flere studier enn menn. Dette har jeg også kommentert tidligere og sagt jeg er uenig i. Kjønnskvotering At du linker til to sider som definerer kjønnskvotering sier strengt lite om hvor utbredt kjønnskvotering er i Norge. Jentedager Noen private bedrifter og enkelte studier hvor kvinner er underrepresentert ønsker å tiltrekke seg flere kvinner altså.. Kvinnekvote Ah, det blir presset på for at det ikke skal bare være menn i ett styre. Er dette diskriminering av menn? Verneplikt Militæret er ikke slavearbeid. Ingen menn i Norge har blitt tvunget ut i krig siden 2. verdenskrig. Men du har rett i en ting, ja førstegangstjeneste er bare obligatorisk for menn. Kvinnepott Hva er diskriminerende med at yrker som er dårlig betalt blir bedre betalt? At kvinner nyter best av dette er jo fordi kvinner tjener dårligere enn menn. Ingen diskriminering av menn her. Jurk Frivillig organisasjon som hjelper til på områder hvor mange kvinner trenger ekstra hjelp. Hvorfor starter du ikke opp en for menn da? Noen må jo gjøre det. Dette er privat og ikke statlig. Treningssenter for kvinner Dette er fordi det tydeligvis er behov for dette. Ønsker du treningssenter bare for menn? Start det opp. Dette er privat og ikke statlig. Parkeringsplass for kvinner Ett eksempel fra Stavanger på 15 plasser, ikke akkurat noe problem generelt i Norge. Ladies Night Hvor arrangeres det i Norge i dag at kvinner får gratis drikke? Det vil jeg gjerne vite. Trusetillegg Ah, så menn i forsvaret for to ekstra boxershorts og badetøy og kvinner får 5 kroner dagen? Ikke akkurat diskriminerende for menn dette her.. Snarere tvert imot. Fysiske oppdragskrav Ja, menn og kvinner er fysisk forskjellige. Kvinnetaxi Ett reklamestunt med en bil fra en radiostasjon, ikke akkurat noe som gjelder generelt dette her heller. Gender Differences in Sentencing Outcomes Ingen dokumentasjon fra Norge her. Barnefordeling Artikkelen sier at flere menn føler det slik, da er det klart at dette må arbeides med. Da er det også bra man har ett mannspanel for å jobbe med dette. (Om ikke dette er diskriminerende da? I følge din logikk) Endret 25. mars 2014 av Andeith Lenke til kommentar
StormEagle Skrevet 25. mars 2014 Del Skrevet 25. mars 2014 Hvorfor har du ikke dokumentert dine påstander Andeith? Jeg så ikke en eneste link jeg... Og jeg har vist nøyaktig hva jeg siterte. viste kvinnelige privilegier. Nå er det din tur. Finn offentlige lover og regler som diskriminerer kvinner. Lykke til... Lenke til kommentar
Andeith Skrevet 25. mars 2014 Del Skrevet 25. mars 2014 Hvorfor har du ikke dokumentert dine påstander Andeith? Jeg så ikke en eneste link jeg... Og jeg har vist nøyaktig hva jeg siterte. viste kvinnelige privilegier. Nå er det din tur. Finn offentlige lover og regler som diskriminerer kvinner. Lykke til... Hvilke påstander vil du ha dokumentert? Du har ikke vist det du påsto nei. Hvorfor skal jeg finne offentlige lover som diskriminerer kvinner? Lenke til kommentar
StormEagle Skrevet 25. mars 2014 Del Skrevet 25. mars 2014 (endret) Hvorfor har du ikke dokumentert dine påstander Andeith? Jeg så ikke en eneste link jeg... Og jeg har vist nøyaktig hva jeg siterte. viste kvinnelige privilegier. Nå er det din tur. Finn offentlige lover og regler som diskriminerer kvinner. Lykke til... Hvilke påstander vil du ha dokumentert? Alt. Du har ikke vist det du påsto nei. Ehh jo. Definisjonen på privilegium: Privilegium (fra latin Privus, en gruppe med særegne rettigheter). På norsk særlov eller særrett. Et privilegium vil si at en person eller gruppe utstyres med flere rettigheter enn det som gjelder folk forøvrig. Ordet brukes i dag oftest i overført betydning. privilegium privilege, prerogative (pɾɪʋɪˈleːgɪʉm) substantiv nøytrum fordel, særrett nyte visse privilegier Og et av eksemplene: Hvis du begynner på elektro- og datateknologi ved HiST får du en gratis bærbar pc. Men bare hvis du er jente. Tone R. Bjellaanes jobber i juridisk avdeling ved Likestillings- og diskrimineringsombudet. Hvis situasjonen hadde vært omvendt, altså at gutter hadde fått en tilsvarende fordel, hadde situasjonen vært noe annerledes. Dette fordi likestillingsloven spesifikt sier at man skal bedre kvinners stilling. http://dusken.no/artikkel/20390/lokker-med-gratis-laptop/ Jentene er da per definisjon privilegerte. Og det samme gjelder alle de andre områdene jeg har nevnt. Kvinner har der altså en særfordel som følge av sitt kjønn. Altså er de per definisjon privilegerte / har et privilegium. Hvorfor skal jeg finne offentlige lover som diskriminerer kvinner? Jeg har vist offentlige lover og regler som diskriminerer menn, Hvis da ikke dette også er tilfellet med kvinner så er kvinner som gruppe per definisjon en privilegert gruppe generelt og objektivt. Endret 25. mars 2014 av flesvik 1 Lenke til kommentar
ChiaroScuro Skrevet 25. mars 2014 Del Skrevet 25. mars 2014 (endret) Det at du prøver å latterliggjøre meg fordi jeg ikke gidder å dokumentere dine påstander er både usaklig og smålig. Så klart vet jeg hvordan jeg søker på google, men du forstår tydeligvis ikke at det er opp til den som kommer med en påstand å dokumentere påstanden, så du velger heller sutring og kverulering. Ja, det er en sånn mannegreie. Vi tyr i blant til de i blant, som en nødløsning. Det og å drukne med informasjon. Mitt håp er at vi, den dag likestilling oppnås, fokuserer på å opprettholde den, sammen. Endret 25. mars 2014 av medlem-304477 Lenke til kommentar
Andeith Skrevet 2. april 2014 Del Skrevet 2. april 2014 Når argumentet er at: Menn blir utsatt for mest vold. Så er det også relevant at det i de aller fleste tilfeller er menn som begår denne volden. Hvordan er det relevant? Og nei menn de fleste tilfeller av vold mot menn er ikke fra andre menn. 11% av kvinner har slått sin partner i løpet av siste år. Og hvis vi ikke bare ser på siste år så kommer det over 25% av menn som blir slått av sin partner. Det er ikke bare vold i parforhold, men generell vold vi diskuterer. Så klart begår kvinner også vold. Men de fleste voldshandlinger blir begått av menn mot menn. Lenke til kommentar
Andeith Skrevet 2. april 2014 Del Skrevet 2. april 2014 (endret) Jeg har vist offentlige lover og regler som diskriminerer menn, Hvis da ikke dette også er tilfellet med kvinner så er kvinner som gruppe per definisjon en privilegert gruppe generelt og objektivt. Nei, du har ikke dokumentert dine påstander. At jenter generelt er privilegerte på grunn av ett prstunt med jentetaxi er jo bare vås. Det meste du beskriver er heller ikke lover eller regler. De få lovene som godtar kvotering ol. har jeg allerede sagt at jeg er imot. Men disse lovene gjør da heller ikke at kvinner er generelt privilegerte i samfunnet. Du sier at du vil jeg skal dokumentere alle mine påstander? Kan du gi meg ett eksempel på noen av disse påstandene du vil jeg skal dokumentere? Endret 2. april 2014 av Andeith Lenke til kommentar
Tollari Skrevet 3. april 2014 Del Skrevet 3. april 2014 Kvinner står nok mye i fokus, ja, og i utgangspunktet skal det også være slik. Men jeg ser også dilemmaet at menn blir uteglemt i samfunnet. Et lite eksperiment: En kvinne sliter psykisk pga. mye stygt hun har opplevd. Men hun klarer å si ifra at hun trenger hjelp. Dette er noe svært mange menn ikke klarer, fordi de tror at de kan klare seg selv og regne det som en svakhet å innrømme at de ikke kan klare seg. Menn har nok beskytterrollen og å opptre sterk, men det betyr ikke at menn er følelsesløse maskiner. Også menn trenger hjelp, og det er meget viktig at menn tør si ifra at de sliter og trenger hjelp. Å gjøre dette er ingen tegn av svakhet. Lenke til kommentar
NothingEverLost Skrevet 30. juni 2014 Del Skrevet 30. juni 2014 Tror mange menn på dette forumet har misforstått feminisme. Det handler ikke om "oss mot dem" og "mannehat". Har dere vært borti kvinner som sier det, er det det crazy folk som misbruker ordet feminisme, og som ødelegger for alle. LES DENNE http://i.imgur.com/zFwAcdB.jpg Lenke til kommentar
Horten Market Skrevet 30. juni 2014 Del Skrevet 30. juni 2014 Tror mange menn på dette forumet har misforstått feminisme. Jeg tror heller noen få velmenende feminister, som deg, har misforstått hva feminisme er i praksis. Samfunnet nedvurderer gutter, menn og maskuline verdier, mens kvinnelige verdier blir opphøyet til et universelt mål som til og med menn bør erverve. Det beste hadde visstnok vært om tisser ble byttet ut med mus. Menn elsker kvinner. Det stadig flere menn reagerer på, er devaluering av menn. Akkurat som feminismen startet med en rett og rimelig reaksjon på devaluering av kvinner. På samme vis som alle mennesker reagerer på devaluering av dem som mennesker, enten det er deres etnisitet, religion, legning eller kjønn. Lenke til kommentar
NothingEverLost Skrevet 1. juli 2014 Del Skrevet 1. juli 2014 Tror mange menn på dette forumet har misforstått feminisme. Jeg tror heller noen få velmenende feminister, som deg, har misforstått hva feminisme er i praksis. Samfunnet nedvurderer gutter, menn og maskuline verdier, mens kvinnelige verdier blir opphøyet til et universelt mål som til og med menn bør erverve. Det beste hadde visstnok vært om tisser ble byttet ut med mus. Menn elsker kvinner. Det stadig flere menn reagerer på, er devaluering av menn. Akkurat som feminismen startet med en rett og rimelig reaksjon på devaluering av kvinner. På samme vis som alle mennesker reagerer på devaluering av dem som mennesker, enten det er deres etnisitet, religion, legning eller kjønn. Hva er "mannlige verdier" og hva er "kvinnelige verdier"? Jeg er oppriktig interessert i svaret Byttet ut med mus? Ingen kvinner som vil at alle menn også skal bli til kvinner? Hva snakker du om? Synes forøvrig det er trist at stadig flere menn føler seg devaluert. Det var jeg ikke klar over. Jeg er enig i at det er urettferdig med kjønnspoeng. Det er nedlatende mot kvinner også, akkurat som om vi er for svake til å klare det uten, som om vi må få et forsprang for å i det hele tatt ha sjans mot mennene. Likevel tror jeg det er sunt å ha et arbeidsmiljø der begge kjønnene er representerte, og det er vel dette som er tanken bak. Tror uansett at kjønnspoengene er i ferd med å forsvinne sammen med jentecamp etter hvert som det nå blir overflødig. Lenke til kommentar
norskgoy Skrevet 2. juli 2014 Del Skrevet 2. juli 2014 Tror mange menn på dette forumet har misforstått feminisme. Det handler ikke om "oss mot dem" og "mannehat". Har dere vært borti kvinner som sier det, er det det crazy folk som misbruker ordet feminisme, og som ødelegger for alle. LES DENNE http://i.imgur.com/zFwAcdB.jpg Ja huff. Definere feminismen med hva feminister gjør er såååååå feil. Lenke til kommentar
NothingEverLost Skrevet 2. juli 2014 Del Skrevet 2. juli 2014 Tror mange menn på dette forumet har misforstått feminisme. Det handler ikke om "oss mot dem" og "mannehat". Har dere vært borti kvinner som sier det, er det det crazy folk som misbruker ordet feminisme, og som ødelegger for alle. LES DENNE http://i.imgur.com/zFwAcdB.jpg Ja huff. Definere feminismen med hva feminister gjør er såååååå feil. Vet ikke hvem det er, men det utsagnet der har ingenting å gjøre med feminisme. Det er hennes mening som privatperson (en idiotisk en), og ikke som feminist. Veldig sikker på at det ikke er et ideal å hate gutter. Synes det blir feil å definere feminisme ut fra hva "feminister" gjør ja. Det blir som om jeg skulle meldt meg inn i kommunistpartiet i morgen, og så skal kommunismen defineres ut fra hva jeg gjør? Lenke til kommentar
Horten Market Skrevet 2. juli 2014 Del Skrevet 2. juli 2014 (endret) - Utdanner du en kvinne, så utdanner du en kvinne. Utdanner du en mann, så utdanner du en landsby. Hvilket kvinnesyn ligger bak en slik uttalelse? Det lønner seg ikke å utdanne kvinner, sats på menn! Bytt ut mann med kvinne, så får du det Norges statsminister uttaler til dagbladet.no i dag. Endret 2. juli 2014 av Horten Market Lenke til kommentar
NothingEverLost Skrevet 2. juli 2014 Del Skrevet 2. juli 2014 - Utdanner du en kvinne, så utdanner du en kvinne. Utdanner du en mann, så utdanner du en landsby. Hvilket kvinnesyn ligger bak en slik uttalelse? Det lønner seg ikke å utdanne kvinner, sats på menn! Bytt ut mann med kvinne, så får du det Norges statsminister uttaler til dagbladet.no i dag. Greia er at i utviklingsland stemmer det Erna sier, nettopp fordi kvinner blir undertrykt så mye mer der. Det hun sier er jo fakta. De har jo funnet ut at kvinner vil lære videre til andre mer enn det menn vil, sikkert fordi det er kvinnene som får ansvaret for barna, hjem og familien. Kvinner er den desidert største uutnyttet ressursen i verden. Du ser jo at de landene der kvinner ikke kan ta utdanning er de verste landene å bo i. Hun mener jo ikke at det er viktigere å utdanne jenter enn gutter i Norge der det allerede er likestilling fra før. Lenke til kommentar
NothingEverLost Skrevet 2. juli 2014 Del Skrevet 2. juli 2014 Det er ordtaket Erna sa er forresten ganske gammelt nytt, og ikke særlig kontroversielt. Bare google "Educate a woman" så kommer det opp på engelsk på masse sider. http://forumonpublicpolicy.com/summer09/archivesummer09/jackson.pdf Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå