Gå til innhold

Menns problemer og kvinners privilegium

Gjest medlem-141789

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-141789

- Menn tok ikke mer selvmord enn kvinner før rundt 1970, ellers har det vert minimale forskjeller.

Merkelig at ikke dette gjenspeiler seg i statistikken, da ....

Kan du underbygge påstanden din, eller bare prøvde du deg på en bløff?

Fant ikke data for lang tid tilbake. Men uansett er det en drastisk økning i selvmord blant menn rundt 1970. http://www.med.uio.no/klinmed/forskning/sentre/nssf/tidsskrift/2003/nr3/Gjertsen.pdf

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fant ikke data for lang tid tilbake. Men uansett er det en drastisk økning i selvmord blant menn rundt 1970. http://www.med.uio.no/klinmed/forskning/sentre/nssf/tidsskrift/2003/nr3/Gjertsen.pdf

Det var en drastisk økning i selvmord blant kvinner i denne perioden også.

Faktisk større enn blant menn, i følge SSB: http://ssb.no/a/histstat/tabeller/4-14.html

1966-1970; Menn: 224 , Kvinner: 75

1971-1975: Menn 271 (22% mer enn forr. periode) , Kvinner 94 (25% mer enn forr. per.)

1976-1980; Menn 345 (27% mer enn forr. periode) , Kvinner 128 (36% mer enn forr. per.)

I perioden 1966-1970 var det et forholdstall på 75/224 = 0,33

1971-1976; 94/271 = 0,34

1976-1980; 128/345 = 0,37

(1931-1935; 38/149 = 0,25)

I nyere tid har det altså blitt forholdsvis mer vanlig for kvinner å begå selvmord enn det var før, sammenlignet med menn.

Dette støttes også av artikkelen du linket til. Hvis du synes du ser en tydelig knekk i manns-kurven i Figur 1 sammenlignet med kvinne-kurven, så er nok dette en effekt som skyldes "Excel". Kurvene/grafene finnes jo egentlig ikke - vi har i realiteten bare to tallserier, og regner du utfra tallene, så er ikke denne tilsynelatende forverringen for menn vs. kvinner lenger tilstede.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Fordi de har det verst. Eneste logiske forklaringen.

Eller fordi menn oftest velger metoder som er mer dødelige.

Menn er ikke en gruppe Adeith, trodde du viste det? Ser du på faren og eventuelle bror på samme måten? Trodde ikke det. Kriminalitet blir som regel skapt av dårlige forhold for personen å vokse opp i, lite oppdragelse, samt fattigdom. Det var heller ikke det som var poenget mitt, men det at kviners problemer blir tatt hånd om, mao er dette et privilegium.

Dette er bare latterlig. Om du omtaler menn som en gruppe, så må du da også forvente at dine motdebattanter omtaler menn som en gruppe. Jeg vet heller ikke hvordan du mener jeg ser på min far som, og det er irrelevant. Fakta er at det er menn som er voldelige mot menn generelt.

Hvordan skal dette problemet taes hånd om mener du? Du argumenterer jo sterkt for at man skal være voldelig i andre tråder?

Kan du komme med kilder som sier at gutter vokser opp i fattigdom mer enn det jenter gjør? Det er jo derfor menn er mer voldelige, er det ikke? Så det burde ikke være så vanskelig å finne.

Hvor mange kvinner velger å holde svangerskapet hemmelig og ikke fortelle barna hvem som er faren? Har du noen statistikk på dette?

Sikkert noen. Det burde være en rettighet.

Du snakker om dette som om det er noe som er utbredt, har du statistikk eller har du ikke?

se på alle uteliggerne du. Stort sett menn. I tillegg glemmer du alle du ikke ser, de som er flaue over at de ikke greier seg godt nok. Ekstrem fattigdom er når du ikke har råd til mat en gang, det er vel ikke mangen som ikke har. Likevel er stort sett alle virkelige fattige, menn.

Nei, jeg kan ikke se at flere uteliggere er menn. Har du noe som helst som beviser det du sier? Igjen: Vet du hva ekstrem fattigdom er? Det er å leve for under 1 dollar dagen, kan du fortelle meg hvor mange menn som i dag lever for under det i Norge? Dette er bare dine påstander, du har ingenting som beviser det du sier.

Kvinners problemer blir tatt hånd om. Menn sine problemer, blir ikke. Årsaken til at menn lever kortere enn kvinner, er arbeidsdelingen. Jeg søkte på hva verdens verste land å leve i for kvinner var på internnett i går. Da var det noen feminister som hadde listet opp Afghanistan som eksempel, en av begrunnelsene var at kvinner levde et år mindre enn menn. Da begynte jeg å le inni meg. Tenk at i et land lever kvinner kortere enn menn, for en tragedie, i mens får vi glede oss over Russland der menn lever over ti år kortere enn kvinner, og her til lands der det er omkring seks år. Skulle jo bare mangle at kvinner hadde retten til å leve lenger enn menn, og noe annet var urettferdig.

Hvilke av kvinners problemer blir tatt hånd om? Hvilke av menns problemer blir ikke tatt hånd om?

Igjen, kan du komme med noe som beviser at arbeidsdelingen i Norge er grunnen til at kvinner lever lengre enn menn?

Om du tror at eneste grunnen til at Afghanistan er ett av landene hvor det er verst å leve i for kvinner er at de lever ett år kortere, kan du også veldig, veldig lite om dette landet.

Jeg bare skriver faktum jeg, at slik er det.

Så det er ett faktum at mange menn som ønsker barn ikke får det? Hvor har du dette ifra?

Ellers kan du spekulerer i hvorfor menn er rikere enn kvinner, men det forandrer forsatt ikke faktum at det er det. Det er forsatt mye dyrere for en kvinne å få barn.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

Det var en drastisk økning i selvmord blant kvinner i denne perioden også.

Faktisk større enn blant menn, i følge SSB: http://ssb.no/a/histstat/tabeller/4-14.html

1966-1970; Menn: 224 , Kvinner: 75

1971-1975: Menn 271 (22% mer enn forr. periode) , Kvinner 94 (25% mer enn forr. per.)

1976-1980; Menn 345 (27% mer enn forr. periode) , Kvinner 128 (36% mer enn forr. per.)

I perioden 1966-1970 var det et forholdstall på 75/224 = 0,33

1971-1976; 94/271 = 0,34

1976-1980; 128/345 = 0,37

(1931-1935; 38/149 = 0,25)

I nyere tid har det altså blitt forholdsvis mer vanlig for kvinner å begå selvmord enn det var før, sammenlignet med menn.

Dette støttes også av artikkelen du linket til. Hvis du synes du ser en tydelig knekk i manns-kurven i Figur 1 sammenlignet med kvinne-kurven, så er nok dette en effekt som skyldes "Excel". Kurvene/grafene finnes jo egentlig ikke - vi har i realiteten bare to tallserier, og regner du utfra tallene, så er ikke denne tilsynelatende forverringen for menn vs. kvinner lenger tilstede.

Prosent er ganske missvisende. Om det var ei kvinne som tok selvmord i Østreaker i 1950. Og 3000 menn. Så tar 2 kvinner selvmord i Østreaker i 1980. Og 4500 menn. Så er den en økning på 100% for kvinner og en økning på 50% for menn. Det betyr ikke at kvinner har fått det mye verre enn menn, derimot at kvinner tok mindre selvmord før og en liten økning vil ha stort utslag i prosent.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

Eller fordi menn oftest velger metoder som er mer dødelige.

Kvinner sier i fra ved å prøve å ta "selvmord" ofte. Menn tar selvmord. Ordet er det samme, men tanken bak det er annerledes.

Dette er bare latterlig. Om du omtaler menn som en gruppe, så må du da også forvente at dine motdebattanter omtaler menn som en gruppe. Jeg vet heller ikke hvordan du mener jeg ser på min far som, og det er irrelevant. Fakta er at det er menn som er voldelige mot menn generelt.

Det er like mye kvinners skyld at menn er voldelige. Du er ikke en del av en kvinnelig gruppe, akkurat som jeg ikke er en del av en "mannlig". Jeg er en del av familien min og min vennekrets. Det er forøvrig ikke dette jeg prater om, men at kvinner er privilegerte.

Hvordan skal dette problemet taes hånd om mener du? Du argumenterer jo sterkt for at man skal være voldelig i andre tråder?

Vold mot jævler går fint for meg. Bedre oppdragelse kunne sikkert funket.

Du snakker om dette som om det er noe som er utbredt, har du statistikk eller har du ikke?

Om det er utbredt eller ikke, er ganske irrelevant. En burde beskytte dem fordi. For alt vi vet er vel dette vanlig.

Nei, jeg kan ikke se at flere uteliggere er menn. Har du noe som helst som beviser det du sier? Igjen: Vet du hva ekstrem fattigdom er? Det er å leve for under 1 dollar dagen, kan du fortelle meg hvor mange menn som i dag lever for under det i Norge? Dette er bare dine påstander, du har ingenting som beviser det du sier.

Det er så og si kun menn som er fattige, det ser vi alle i gatene. Om det er noen norske som er fattige, er det en mann. Ekstrem fattigdom eksisterer, det er når man så vidt har råd til mat. Ikke inflaterte eller deflaterte summer.

Hvilke av kvinners problemer blir tatt hånd om? Hvilke av menns problemer blir ikke tatt hånd om?

Ref førstepost.

Igjen, kan du komme med noe som beviser at arbeidsdelingen i Norge er grunnen til at kvinner lever lengre enn menn?

Søk det opp, jeg er ikke et levende leksikon. Det er klart at veldig hardt og farlig arbeid fører til lavere forventet levealder.

Om du tror at eneste grunnen til at Afghanistan er ett av landene hvor det er verst å leve i for kvinner er at de lever ett år kortere, kan du også veldig, veldig lite om dette landet.

Det var et av hovedpunktene og det er nok flere. Tenk at kvinner lever ett år mindre enn menn, i ett land i verden. URETTFERDIG FOR KVINNENE!!!!!!

Så det er ett faktum at mange menn som ønsker barn ikke får det? Hvor har du dette ifra?

Klart det er det.

Ellers kan du spekulerer i hvorfor menn er rikere enn kvinner, men det forandrer forsatt ikke faktum at det er det. Det er forsatt mye dyrere for en kvinne å få barn.

Så skaff deg en mann du kan dele kostnadene med, i steden for å bli alenemor eller ta ut skilsmisser. Feminister og lignende har et gangsyn lignende mullvarper. Og skap et så likestilt foreldreskap som det går an, men da kan man ikke forvente at det skal være likt på statistikken når kvinner ikke har lyst på barn med mange menn.

Lenke til kommentar

Kvinner sier i fra ved å prøve å ta "selvmord" ofte. Menn tar selvmord. Ordet er det samme, men tanken bak det er annerledes.

Nei, selvmord er selvmord, menn velger andre metoder.

Det er like mye kvinners skyld at menn er voldelige. Du er ikke en del av en kvinnelig gruppe, akkurat som jeg ikke er en del av en "mannlig". Jeg er en del av familien min og min vennekrets. Det er forøvrig ikke dette jeg prater om, men at kvinner er privilegerte.

Menn er voldelige mot menn. Det er ett faktum. Hvorfor er det kvinners skyld at menn er voldelige?

Ellers så er det bare lattelig at du hele tiden omtaler kvinner som en gruppe og menn som en gruppe, det er jo hele grunnlaget for tråden, for så å argumentere mot deg selv. Du argumenterer med at kvinner som gruppe er privilegerte, så da blir det bare latterlig å angripe det at jeg omtaler kvinner som en gruppe.

Vold mot jævler går fint for meg. Bedre oppdragelse kunne sikkert funket.

Så du støtter vold, men samtidig klager du over at menn blir utsatt for vold? Usaklig.

Om det er utbredt eller ikke, er ganske irrelevant. En burde beskytte dem fordi. For alt vi vet er vel dette vanlig.

Det er så og si kun menn som er fattige, det ser vi alle i gatene. Om det er noen norske som er fattige, er det en mann. Ekstrem fattigdom eksisterer, det er når man så vidt har råd til mat. Ikke inflaterte eller deflaterte summer.

Søk det opp, jeg er ikke et levende leksikon. Det er klart at veldig hardt og farlig arbeid fører til lavere forventet levealder.

Du har som vanlig ikke statistikk eller kilder på dine påstander altså? Du har igjen kommet med påstander du ikke klarer å forsvare...

Klart det er det.

Så du har heller ikke her kilder eller noen bevis for dine påstander? Altså, de samme argumentene du har kommet med i hauger av tråder før, igjen og igjen, uten å kunne begrunne dem.

Så skaff deg en mann du kan dele kostnadene med, i steden for å bli alenemor eller ta ut skilsmisser. Feminister og lignende har et gangsyn lignende mullvarper. Og skap et så likestilt foreldreskap som det går an, men da kan man ikke forvente at det skal være likt på statistikken når kvinner ikke har lyst på barn med mange menn.

Dette er overhodet ikke relevant, om man er i ett forhold eller ikke, kvinnen taper økonomisk på å få barn, mannen gjør ikke. Menn er rikere enn kvinner, det har jeg bevist for deg allerede.

Hva det har med saken å gjøre om kvinner ikke har lyst på barn med mange menn har jeg ikke peiling på dette. Det er forsatt kvinner som taper økonomisk.

Ellers når det kommer til saken om kvinner i Afghanistan, at du klarer å ta ut det lille at de lever ett år kortere enn menn og at det var ett av hovedpunktene har jeg for det første ingen tro på. Hvor har du dette i fra? Ellers er dette ett land med tvangsekteskap, ekstrem undertrykking, hvor man kan bli steinet for utroskap, hvor kvinner blir truet bare for å gå på skole osv. At du sutrer over at det er fokus på dette sier vell ganske mye om deg, at du klarer å klage på at disse kvinnene får oppmerksomhet er både smålig og latterlig.

Endret av Andeith
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

Det er nok bare mange kvinner som bruker det som et rop om hjelp, mens mange menn faktisk har lyst og ta livet sitt, og derfor bruker voldsomme metoder.

Menn er voldelige mot menn. Det er ett faktum. Hvorfor er det kvinners skyld at menn er voldelige?

Ellers så er det bare lattelig at du hele tiden omtaler kvinner som en gruppe og menn som en gruppe, det er jo hele grunnlaget for tråden, for så å argumentere mot deg selv. Du argumenterer med at kvinner som gruppe er privilegerte, så da blir det bare latterlig å angripe det at jeg omtaler kvinner som en gruppe.

IQ brems? For staten er kvinner og menn grupper. I realiteten er vi det ikke. Staten hjelper kvinner, de hjelper menn i mindre grad for de problemene de har særskilt eller blir rammet særskilt av.

I virkeligheten er vi i ulike små smafunn og grupper. Jeg og familien min og vennene mine, til en liten grad småbyen og den lokale plassen, uib. Det er ikke menn sin skyld at andre menn blir voldelige mot andre menn, det er oppdragelsen og han selv som er skylden mest trolig.

Du har som vanlig ikke statistikk eller kilder på dine påstander altså? Du har igjen kommet med påstander du ikke klarer å forsvare...

Om du ser deg rundt, ser du klart og tydelig flest fattige menn. Du kan også finne frem statistikk på det selv. Se spesielt på definisjonen av fattigdom.

Så du har heller ikke her kilder eller noen bevis for dine påstander? Altså, de samme argumentene du har kommet med i hauger av tråder før, igjen og igjen, uten å kunne begrunne dem.

Klart det er mange menn som ikke får muligheten til å få barn. 25% av menn på 40 er barnløse, 12% av kvinner. Det er fordi ingen kvinner har lyst å ha barn med enkelte menn.

Dette er overhodet ikke relevant, om man er i ett forhold eller ikke, kvinnen taper økonomisk på å få barn, mannen gjør ikke. Menn er rikere enn kvinner, det har jeg bevist for deg allerede.

Klart det er relevant. Om du har barn tærer det kraftig på energi, tid og dermed arbeidsmengde og intensitet. De vil trolig ikke ha høyere stilling heller. Om de er alene og i tillegg i nesten 100% av tilfellene får forsørgerretten så blir det jo enda verre for de.

Hva det har med saken å gjøre om kvinner ikke har lyst på barn med mange menn har jeg ikke peiling på dette. Det er forsatt kvinner som taper økonomisk.

Jo, da tar færre byrden. Og dermed vil/må kvinnen stort sett ofre.

Ellers når det kommer til saken om kvinner i Afghanistan, at du klarer å ta ut det lille at de lever ett år kortere enn menn og at det var ett av hovedpunktene har jeg for det første ingen tro på. Hvor har du dette i fra? Ellers er dette ett land med tvangsekteskap, ekstrem undertrykking, hvor man kan bli steinet for utroskap, hvor kvinner blir truet bare for å gå på skole osv. At du sutrer over at det er fokus på dette sier vell ganske mye om deg, at du klarer å klage på at disse kvinnene får oppmerksomhet er både smålig og latterlig.

Nei, jeg har sutret over at det var et av hovedpunktene. KVINNER lever kortere enn menn i ett land. Årsaken til at jeg har kvinner i store bokstaver er for å etterligne bibler, der de alltid har Gud med store bokstaver.

Lenke til kommentar

Det er nok bare mange kvinner som bruker det som et rop om hjelp, mens mange menn faktisk har lyst og ta livet sitt, og derfor bruker voldsomme metoder.

Dette er bare spekulasjon fra din side.

IQ brems? For staten er kvinner og menn grupper. I realiteten er vi det ikke. Staten hjelper kvinner, de hjelper menn i mindre grad for de problemene de har særskilt eller blir rammet særskilt av.

I virkeligheten er vi i ulike små smafunn og grupper. Jeg og familien min og vennene mine, til en liten grad småbyen og den lokale plassen, uib. Det er ikke menn sin skyld at andre menn blir voldelige mot andre menn, det er oppdragelsen og han selv som er skylden mest trolig.

Du sier at flest menn blir utsatt for vold. Jeg sier at flesteparten av de som begår vold er menn. Hvor er forskjellen her? IQ brems hos deg ja. Dette er bare usaklig fra din side.

Så kom med noen spesifikke eksempler på denne forskjellsbehandlingen, bortsett fra kvotering. Noe som har så mye innflytelse på livet at menn ender opp med å være så voldelige?

Om du ser deg rundt, ser du klart og tydelig flest fattige menn. Du kan også finne frem statistikk på det selv. Se spesielt på definisjonen av fattigdom.

Om du kommer med ett argument, så får du også bevise det. Men du prøver igjen og igjen å vri deg unna det, som du har gjort på mange tråder ekstra.

Jeg har gitt deg bevis på at menn er rikere.

Har du noe som beviser at menn er fattigst?

Kan du komme med noe som beviser at arbeidsdelingen i Norge er grunnen til at kvinner lever lengre enn menn?

Klart det er mange menn som ikke får muligheten til å få barn. 25% av menn på 40 er barnløse, 12% av kvinner. Det er fordi ingen kvinner har lyst å ha barn med enkelte menn.

Klart det er relevant. Om du har barn tærer det kraftig på energi, tid og dermed arbeidsmengde og intensitet. De vil trolig ikke ha høyere stilling heller. Om de er alene og i tillegg i nesten 100% av tilfellene får forsørgerretten så blir det jo enda verre for de.

Jo, da tar færre byrden. Og dermed vil/må kvinnen stort sett ofre.

Hvorfor er flere menn barnløse? Kanskje fordi de velger det selv? Mens du bruker den statistikken for å påstå at de er ofre for noe de ikke er.

Det er ikke relevant, kvinner taper på å få barn uavhengig om de er gift, har samboer eller er single. Hvorfor klarer du ikke å forstå dette? Jeg har gitt deg bevis. Kvinner taper økonomisk på å få barn, men gjør det nesten ikke.

Nei, jeg har sutret over at det var et av hovedpunktene. KVINNER lever kortere enn menn i ett land. Årsaken til at jeg har kvinner i store bokstaver er for å etterligne bibler, der de alltid har Gud med store bokstaver.

Jeg fatter ikke hvorfor du skal etterligne bibler og hvorfor dette er relevant i det hele tatt?

Ja, du velger å sutre over denne ene setningen, det er det du bryr deg om i den saken. Tvangsgifting av småjenter, stening for anklage om utroskap, flerkoneri, vold, trusler fordi man går på skolen osv osv. som er hverdagen for mange kvinner i Afghanistan, dette overser du. Du klarer faktisk å vri det om til at dette er noe som er slemt mot menn! Du klarer å ta dette personlig. Du sutrer over ett fakta, en liten setning, som du ikke en gang kan fortelle hvor du har ifra. Det er både smålig og latterlig.

Lenke til kommentar

Jeg synes det er flott at samfunnet løfter fram kvinner. En kan ikke vente at barn, kvinner og psykisk utviklingshemmede kan klare seg i samfunnet uten at de får spesiell tilrettelegging/kvotering/egne kvinnenettverk/barneombud osv. Vi skal være takknemlig for at staten hjelper slike svake grupper.

Men vi gir jo ikke barn stemmerett eller lov til å drikke alkohol eller kjøre bil.

Så etter en slik tankegang så burde vel kvinner også miste sin myndighet.

Lenke til kommentar

At kvinner har høyere sykefravær en menn. Tror jeg henger sammen med at kvinner er langt mer dobbeltarbeidene en oss. De har også tunge og stressende jobber, sykehjem, hjemmesykepleie osv. Har selv jobbet på sykehjem og det er hardt om noen skulle tro noe annet. Så alt i alt, tror jeg ikke kvinner er mer syke en oss menn. Men det er som sagt hva jeg tror, sitter ikke på noe fakta her.

Dobbeltarbeidende? Hva er det?

Her er hva menn og kvinner bruker av timer på arbeid hver dag (både husarbeid, inntektsgivende og studier);

arbeid_zps9fbedbf7.jpg

Kvinner har altså 0,58 timer mer fritid om dagen eller 4,08 timer i uka.

Og tunge jobber? Portører løfter pasienter for sykepleiere (og portørene er for det meste menn). Og kom ikke her å si at det er tyngre å være sykepleier enn å være f.eks en sjauer på et lager. Menn løfter i snitt MYE tyngre på jobben. Og kvinneyrker er ihvertfall ikke mer stressende enn manneyrker.

• Liker 2
Lenke til kommentar

For noe tull. Hvilke privelgier er det snakk om?

• Kjønnspoeng
  • kjønnskvotering
  • jentedager
  • kvinnekvote
  • verneplikt
  • kvinnepott
  • kvinnovasjon
  • jurk
  • likestillingsloven § 1
  • kvinnetaxi
  • treningssenter for kvinner
  • parkeringsplasser for kvinner
  • ladies night
  • trusetillegg
  • Fysiske opptakskrav
  • Gender Differences in Sentencing Outcomes
  • kvinneandel
  • barnefordeling
  • osv.

Der har du noen ord å google foreløpig. Kom tilbake og si hva du fant...

Endret av flesvik
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg synes det er flott at samfunnet løfter fram kvinner. En kan ikke vente at barn, kvinner og psykisk utviklingshemmede kan klare seg i samfunnet uten at de får spesiell tilrettelegging/kvotering/egne kvinnenettverk/barneombud osv. Vi skal være takknemlig for at staten hjelper slike svake grupper.

Men vi gir jo ikke barn stemmerett eller lov til å drikke alkohol eller kjøre bil.

Så etter en slik tankegang så burde vel kvinner også miste sin myndighet.

Eller barn burde få stemmerett osv.

Jeg mente jo med innlegget bare å påpeke det merkelige med at kvinner må hjelpes fram når det samtidig hevdes at kvinner sterke, selvstendige, målbevisste, verdensmestere i å multitaske og lignende. Jeg tror ikke kvinner trenger slik "hjelp".

Lenke til kommentar

Hvorfor kaller du meg voldelig?

Men blir mest utsatt for vold, men er også de som begår mest vold. Det er dette vi diskuterer, men ut av sammenheng kan det jo se ut som at jeg påstår at alle menn er voldelige, det mener jeg ikke.

Endret av Andeith
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så TS er ikke den eneste som ikke kan bevise sine påstander og som ikke forstår at den som kommer med ett argument må også kunne begrunne det.

Endret av Andeith
Lenke til kommentar

Så TS er ikke den eneste som ikke kan bevise sine påstander og som ikke forstår at den som kommer med ett argument må også kunne begrunne det.

Jeg trenger ikke å begrunne noe. Svaret står i noen av de første treffene på google hvis du søker på forslagene mine. Jeg foreslår at du gjør det også kommer tilbake hit og skriver hva du fannt og hva du har lært.

For du klarer vel å bruke google? Eller må jeg lage linker for deg?

Endret av flesvik
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor kaller du meg voldelig?

Men blir mest utsatt for vold, men er også de som begår mest vold. Det er dette vi diskuterer, men ut av sammenheng kan det jo se ut som at jeg påstår at alle menn er voldelige, det mener jeg ikke.

Så hvis en kvinne slår deg ned så er det helt greit for det var jo en annen kvinne?

Og mellom partnere så slår faktisk kvinner minst like mye, eller i flere studier mer enn menn. Og kvinner bruker oftere våpen mot sin partner og slår MYE oftere barn.

Endret av flesvik
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så hvis en kvinne slår deg ned så er det helt greit for det var jo en annen kvinne?

Og mellom partnere så slår faktisk kvinner minst like mye, eller i flere studier mer enn menn. Og kvinner bruker oftere våpen mot sin partner og slår MYE oftere barn.

Nei, de er overhodet ikke slik og jeg har heller ikke påstått noe i nærheten av dette.

Når argumentet er at: Menn blir utsatt for mest vold. Så er det også relevant at det i de aller fleste tilfeller er menn som begår denne volden. Derfor er dette ikke ett argument man kan bruke i forhold til påstanden om at menn blir diskiriminert og at kvinner er priviligerte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...