Kurt Lekanger Skrevet 19. mars 2014 Del Skrevet 19. mars 2014 Sjekk på et kart hvor du har vært de siste månedene.Guide: Så mye vet Google om deg (Ekstra) Lenke til kommentar
Variable Skrevet 19. mars 2014 Del Skrevet 19. mars 2014 Og folk er skeptiske til datalagringsdirektivet? Lenke til kommentar
PaladinNO Skrevet 19. mars 2014 Del Skrevet 19. mars 2014 1. Hvorfor må sporingsinformasjonen bli lagret som standard, og vi må fortelle dem at vi ikke vil bli sporet, istedet for motsatt...? 2. Hvilken garanti har vi for at Google faktisk sletter den lagrede informasjonen etter at vi ber om det? My paranoia is being fed here... Lenke til kommentar
Gravitass Skrevet 19. mars 2014 Del Skrevet 19. mars 2014 Synes det er synd at vi ikke kan endre på noen av rettighetene til appene, f.eks, det er flere apper som har tillatelse til å starte under/etter boot av telefonen, noe jeg ikke vil, hadde vært praktisk visst jeg kunne skru dette av..... Lenke til kommentar
a24155 Skrevet 20. mars 2014 Del Skrevet 20. mars 2014 Om de sjekker Malaysiapassasjerens "DLD-data" hos Google kanskje de kan vite noe mer om flyets rute... Lenke til kommentar
a24155 Skrevet 20. mars 2014 Del Skrevet 20. mars 2014 PaladinNO skrev (På 19.3.2014 den 17.14): 1. Hvorfor må sporingsinformasjonen bli lagret som standard, og vi må fortelle dem at vi ikke vil bli sporet, istedet for motsatt...? 2. Hvilken garanti har vi for at Google faktisk sletter den lagrede informasjonen etter at vi ber om det? My paranoia is being fed here... For ditt eget beste vil det lagres til all tid, i øyeblikket har vist storebror over dammen kun kapasitet til å lagre 1 måneds samtale innholdsdata for ett lands telenett - men kanskje mer for geodata? Lenke til kommentar
PaladinNO Skrevet 20. mars 2014 Del Skrevet 20. mars 2014 (endret) Hmm, kanskje det å ikke bruke mobilen aktivt medfører flere fordeler (jeg har den påslått og stort sett med meg, men bruker den sjelden):"You have no location history..." var beskjeden jeg fikk uansett hvilke fra/til-datoer jeg valgte. Endret 20. mars 2014 av PaladinNO Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 2. april 2014 Del Skrevet 2. april 2014 Etter en kjøretur i Finnmark kom jeg fram til at man må ha datatilkoblingen på for at Google Latitude skal være pålitelig. Jeg fikk bare opp noen punkter med flere titalls mil mellomrom (stort sett på de stedene jeg hadde stoppet). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå