Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilen gasser av seg selv.

Anbefalte innlegg

Har den siste tiden hatt problemer med at bilen driver å gasser av seg selv.

Noen ganger når den står på tomgang, kan turtelleren komme opp i 1500-2000, selv om jeg ikke gjør noen ting.

Under kjøring virker det som om bilen drar på ekstra også, selv om jeg ikke er borti gasspedalen. Nå som vinteren kom tilbake, skaper dette litt vanskelige situasjoner, da jeg skal bremse for å ta en sving, men bilen bare gasser på selv.

Noen tanker om hva det kan være?

Bilen er en Peugeot 406 2.0 Hdi om det er til hjelp

:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tenkte litt på det samme. Er jo en jerntråd som går fra pedalen, og inn i en elektronis overføring fremme i motorrommet, men er ikke så veldig handy av meg, og ikke har jeg så veldig lyst til å dra på verksted heller.

Men noe må jeg jo uansett få gjort. kan jo ikke kjøre rundt i en bil med dette :p

Lenke til kommentar

Tenkte litt på det samme. Er jo en jerntråd som går fra pedalen, og inn i en elektronis overføring fremme i motorrommet, men er ikke så veldig handy av meg, og ikke har jeg så veldig lyst til å dra på verksted heller.

Men noe må jeg jo uansett få gjort. kan jo ikke kjøre rundt i en bil med dette :p

På polo'en er jo motoren på størrelse med en nøtt, så der var det veldig enkelt å bytte og komme til, blir nok litt vanskeligere for deg, ville spurt en bilkjent om han kan se.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Harley Quinn

Helt normalt problem på renaulten, men der får man ikke gitt gas selv, er bilen som gjør det helt alene! Er vist et problem med gass-spjellet på den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...