Gå til innhold

HDMI x 2. er jeg helt på jordet?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg sitter med en LENOVO 10120 IdeaCentre K45o. Jeg byttet for en tid tilbake skjermkortet til et Gigabyte HD7750 2 MB,

Nå ønsker jeg med min Adobe Premiere CC å jobbe med, 2 skjermer (dette er 2 stk. Panasoic 50" LED TXl50ET60Y), men som den ferskingen jeg er, så funderer jeg på hvorfor det ikke er 2 stk. HDMI utganger på skjermkortet. Jeg ser på diversenetbutikker at jeg må opp i en anselig pris for å få 2 HDMI utganger, og det er ikke akkurat lommeboka klar for nå.

Skjermkortet har 2 stk. DVI utganger,og mitt spørsmål er som følger. finnes det overganger fra DVI til HDMI som jeg kan jeg benytte. Ta gjerne imot en link. Så det neste spørsmålet: Vil kvaliteten på skjermene forringes ved bruk av en overgangsløsning, eller er ikke det så viktig? For å si det enkelt og greit. jeg er rett og slett litt forvirret når dt gjelder forskjellen mellom DVI og HDMI.

Jeg håper jg gjorde mg forstått, og skulle noe være uklart. Gi meg en tilbakemelding, og jeg skal svare etter beste evne.

På forhånd takk for at du/dere tok dere tid til å lese igjennom dette innlegget.

Ha en fin dag.

Hilsen Bråstopp

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Disse funger ikke å overføre lyd, så du får bare bilde.

Slik løsning gir nok kun HDMI versjon 1.2 fra DVI single Link.

Noen skjermer kan ha problemer med en slik løsning. Men det burde normalsett ikke gi dårligere bilde.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Hei!

Takk for rask tilbakemelding. Med 90 dager åpent kjøp hos CO, så får jeg i alle fall testet dette. Lyden går via optisk kabel, så der ikke noe problem.

Er det flere som kan gi meg eventuelle tips om å kjøre to skjermer i Premeriere CC, så er dere hjertelig velkommen.

På forhånd takk!

Lenke til kommentar

Kort sagt: ja det er bare å plugge adapteret i skjermkortet og så kan du forvente nøyaktig samme resutlat som om du hadde to HDMI-kontakter.

Resten tror jeg er selvforklarende, og det er som regel bare å kjøre på med to skjermer.

Forklaring:

DVI og HDMI er for ditt bruk å regne som like rent elektrisk, men med fysisk forskjellig kobling. HDMI har noen ekstra pins for lyd, ethernet etc.. Mens DVI har ekstra pinner for å kjøre oppløsninger høyere enn 1080p.

Når det kommer til digitale signaler så vil aldri kvaliteten forringes, så lenge innstillingene er de samme, og alle overføringsmetodene støtter disse. Digitale signaler er bare en haug matematiske formler, og disse vil ikke endre seg, få noe mer støy osv... Så kvaliteten kan ikek forringes på samme måte.

En enkelt adapter vil derfor holde i massevis for ditt bruk, og eneste nedsiden er at du ikke får verken de ekstra mulighetene DVI eller HDMI gir (mulighet for høyere oppløsning, ethernet, lyd osv.. som nevnt over), samt at pluggen vil stikke litt lengre ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...