aklla Skrevet 19. mars 2014 Del Skrevet 19. mars 2014 Selvangivelsen kom i dag, men syntes inntekten virket veldig høy i forhold til hva jeg forventet, så jeg tenkte jeg skulle regne ut selv og sammenligne. Men, hva regnes som inntekt? Sliter spesiellt i juni, der jeg både har fått lønn, feriepenger og blitt trukket 5 uker lønn for ferie jeg kommer til å ta ut, betalt. På lønnslippen min har jeg tatt grunnlaget til Forskuddstrekk og regnet sammen, dette er vel riktig? Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 19. mars 2014 Del Skrevet 19. mars 2014 Alt som er skattbart står nok som inntekt. Du har ikke fjorårets siste lønnsslipp eller en årsoppgave å sammenligne med? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 19. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2014 Joda, har alt av lønnsslipper tilgjengelig fra begge arbeidsgiverene jeg hadde i fjor. Når jeg ser på "Lønn, honorar, trekkpl. naturalyt.", så stemmer det ganske greit, ser jeg på f.eks feriepengegrunnlag, er det feil... Det samme gjelder om jeg faktisk regner sammen grunnlag til forskuddstrekk, jeg kommer da opp i nesten astronomiske summer... Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 19. mars 2014 Del Skrevet 19. mars 2014 Lønn, honorar, trekkpliktige naturalytelser høres riktig ut. Feriepengegrunnlag er i alle fall feil, også grunnlag til forskuddstrekk, da disse ikke inkluderer feriepenger utbetalt, og utbetalte feriepenger skal skattes av. De skal bare ikke trekkes. (Resten av året trekker du skatt for feriepengene) Lenke til kommentar
aklla Skrevet 19. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2014 Da stemmer det tilsynelatende greit. Trodde ikke man skattet av feriepengene, selv ikke gjennom hele året... Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 19. mars 2014 Del Skrevet 19. mars 2014 Det er en utbredt misforståelse at feriepenger er skattefrie på samme måte som mange tror det er halv skatt på desemberlønna. 1 Lenke til kommentar
kremt Skrevet 19. mars 2014 Del Skrevet 19. mars 2014 Det er en utbredt misforståelse at feriepenger er skattefrie på samme måte som mange tror det er halv skatt på desemberlønna. Og alle tror de har vunnet når de får tilbake på skatten! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå