Judgement Skrevet 19. mars 2014 Del Skrevet 19. mars 2014 Hei folkens. Jeg har forsøkt nå i noen dager å finne ut hvordan jeg skal klare å gjøre spillopptakene mine redigerbare av Lightworks. Jeg tar opp med AMD APP H264, GOP=30. I utgangspunktet leverer Bandicam dette i .avi format, noe som gjør at jeg må muxe til mp4 for å kunne importere. Dette gjør jeg enkelt med ffmpeg eller avidemux. Problemet som jeg står igjen med er at spillopptakene ikke er CFR men VFR, noe som gjør det svært vanskelig å redigere. Jeg ser etter en god måte å filtrere frameraten (altså tvinge 30 fps), men har til nå ikke funnet noen metode som gjør at jeg kan _bare_ filtrere framerate uten å encode til nytt format. Jeg har forsøkt følgende string i ffmpeg: ffmpeg -i input.avi -vcodec copy fps=fps=30 -acodec mp2 -ar 48000 -ab 384k output.mp4 Her hoster ffmpeg når den kommer til fps argumentet. Hvis jeg fjerner fps argumentet muxer ffmpeg bare til mp4. Noen som er helt rå på dette og kanskje har en løsning til meg? Lenke til kommentar
Judgement Skrevet 20. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2014 Jeg fant løsningen på ffmpeg stringen, jeg måtte legge til -vf foran FPS stringen slik at den blir: ffmpeg -i input.avi -vcodec copy -vf fps=fps=30 -acodec mp2 -ar 48000 -ab 384k output.mp4 Da får jeg beskjed om at dette ikke går uten å encode til nytt format (noe som strengt tatt er logisk da jeg forteller den å kopiere videostrømmen direkte). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå