simenn Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 hvordan regner man ut gjennomsnittet av karakterene på ungdomsskolen? skal man plusse på eksamenskarakterene til de 13 andre fagene og dele på 13? er ikke sikker. har egentlig aldri giddi å regne det ut, men nå trenger jeg det til et skjema. Lenke til kommentar
OlaTK Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 summer alle karakterer og del på ant. fag Vet ikke helt om du skal ta med eksamens karakterer, men da må du regne dem som fag i alle fall. Lenke til kommentar
bjaa Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 Jeg trur det er slik at du tar de vanlige karakterene først, og regner ut snittet av de (plusse karakterene og dele på antallet) også tar de eksamens karakterene som teller som halvparten av gjennomsnittskarakterene, viss du skjønner hva jeg mener.. Lenke til kommentar
danilovic Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 Når det gjelder norsk og engelsk skal du ta snittet av muntlig og skriftlig. Nynorsk er egen karakter. Fransk og tysk, evt andre valgfrie språk, teller som kjent ikke. Eksamenskarakteren(e) er en egen/ egne karakter(er). Når du har funnet ut av dette, regner du ut snittet av resten, i tillegg til det du fant ut, selvsagt. Lenke til kommentar
simenn Skrevet 10. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2003 Når det gjelder norsk og engelsk skal du ta snittet av muntlig og skriftlig. Nynorsk er egen karakter. Fransk og tysk, evt andre valgfrie språk, teller som kjent ikke. Eksamenskarakteren(e) er en egen/ egne karakter(er). Når du har funnet ut av dette, regner du ut snittet av resten, i tillegg til det du fant ut, selvsagt. her er lista over alle fag: norsk muntlig 5 norsk skriftlig 5 norsk sidemål 5 engelsk muntlig 5 engelsk skriftlig 6 samfunnsfag 6 naturfag 5 matematikk 5 kunst og håndverk 5 musikk 5 heimkunnskap 5 KRL 5 kroppsøvning 5 eksamen matte 6 eksamen samfunnsfag 6 Tilsammen 79 delt på 13 = 6,08 eller 79 delt på 15 = 5,26 regner med at den siste er rett, det første svaret virker bare dumt. slenger med karakterene, ikke for å briefe, men for at det kan legges ved en gjennomsnittskarakter med forslagene hvis dere gidder. jeg tror den 5,26 er riktig, men er enda ikke helt sikker Lenke til kommentar
Raggi Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 tror ikke du skal ha eksamenene med når du regner snitt... norsk muntlig 5 norsk skriftlig 5 norsk sidemål 5 engelsk muntlig 5 engelsk skriftlig 6 samfunnsfag 6 naturfag 5 matematikk 5 kunst og håndverk 5 musikk 5 heimkunnskap 5 KRL 5 kroppsøvning 5 67 delt på 13 = 5.15 i snitt eller tar jeg helt feil nå? Lenke til kommentar
simenn Skrevet 10. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2003 hva skulle være vitsen med eksamene da? er ganske sikker på at de skal være med, har hørt mange klage over at en dag er like viktig som alt du gjør et år.... Lenke til kommentar
miCro Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 Jeg mener eksamens karakterene teller like mye som standpunkt i fagene, men jeg er ikke helt Roger på det... Lenke til kommentar
danilovic Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 Eksamenskarakterene teller jo like mye som de andre, så hvorfor skulle ikke eksamenskarakterene bli tatt i betrakning? Lenke til kommentar
danilovic Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 [Masse rart]Min kalkulator sier at ditt snitt var tilnærmet lik 5,269230769... Lenke til kommentar
simenn Skrevet 10. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2003 [Masse rart]Min kalkulator sier at ditt snitt var tilnærmet lik 5,269230769... er sikkert ikke så farlig, bare ville ha det riktig når jeg først regna det ut. trenger det til et skjema til www.ef.com. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 jeg trodde at hvis man kom opp til eksamen i ett fag, så erstattet eksamenskarakteren standpunkt karakteren på vitnemålet? eller er det forrandra siden jeg gikk? Lenke til kommentar
miCro Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 Eksamens karakteren har da aldri erstattet standpunkt? Det ville i så fall vært en utrolig urettferdig og teit måte å gjøre det på. Det er i alle fall ikke slik lenger (om det noen gang har vært det)... Lenke til kommentar
danilovic Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 Sånn var det iaffal ikke i år med avgangsklassene på ungdomsskolen.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 Kommer du opp i eksamen i (for eksempel) matte og får en 5, men har en 4 fra før blir gjennomsnittet av eksamenskarakteren og standspunktkarakteren den gjeldende på snittet. Det samme gjelder for ungdomsskolen som videregående. Slik: norsk muntlig 5 norsk skriftlig 5 norsk sidemål 5 engelsk muntlig 5 engelsk skriftlig 6 samfunnsfag 6 + 6 / 2 = 6 naturfag 5 matematikk 5 + 6 / 2 = 5.5 kunst og håndverk 5 musikk 5 heimkunnskap 5 KRL 5 kroppsøvning 5 eksamen matte 6 eksamen samfunnsfag 6 snitt: 5.192 (5.2) Lenke til kommentar
Patience Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 hvordan regner man ut gjennomsnittet av karakterene på ungdomsskolen? skal man plusse på eksamenskarakterene til de 13 andre fagene og dele på 13? er ikke sikker. har egentlig aldri giddi å regne det ut, men nå trenger jeg det til et skjema. ...hm.. vel.. tror ikke du trenger å regne med matematikk karakteren din i snittet Den kan ikke være særlig utslagsgivende *:'p Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 Ein fyr eg gjekk i klasse med hadde stryk i matte som standpunkt, men så kom han opp i eksamen, fikk 2er og bestod. Lenke til kommentar
Raggi Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 Kommer du opp i eksamen i (for eksempel) matte og får en 5, men har en 4 fra før blir gjennomsnittet av eksamenskarakteren og standspunktkarakteren den gjeldende på snittet. Det samme gjelder for ungdomsskolen som videregående. samfunnsfag 6 + 6 / 2 = 6 matematikk 5 + 6 / 2 = 5.5 snitt: 5.192 (5.2) ja nå kom jeg på det! er ganske sikker på att det er sånn det er! Lenke til kommentar
jjjjjjjjjjeeeeeeeeeeee Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 Vi lærte det også slik som wh1t3inc. sier. du skal ta gjennomsnittet av karakterene i standpunkt og eksamen å legge dem sammen å dele på to. Så om du har 4 i standpunkt i matte og får 3 på eksamen tar du 7 / 2 og får 3.5 i matte og regner det som en karakter. Lenke til kommentar
simenn Skrevet 10. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2003 takker! 5.2 altså... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå