Eivor Skrevet 19. mars 2014 Del Skrevet 19. mars 2014 Det er sikkert mange av dere som har prøvd flere merker og modeller, og som sitter inne med en del erfaring. Hadde vært fint om dere kunne dele den erfaringen med meg. Helst mer spesifikt en "XXX er noe dritt" Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 19. mars 2014 Del Skrevet 19. mars 2014 Jeg har gått over fra Asus til Dell pga bloatware. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 19. mars 2014 Del Skrevet 19. mars 2014 (endret) Nå er det flere grunner for et merke ikke kan anbefales skal jeg ta et eksempel. Ville styrt unna både Sony Vaio og Apple på grunn av dårlig kundebehandling, ofte vannskelig å oppgradere (Maskinvaremessig) uten problemer det gjelder spessielt trådløs nettverkkort, SSD. Som f.eks Recovery Plater ikke følges med ofte må man betale mye for å få løst problemet.Drivere som ikke vil fungere med riktig operativsysten. Så får man bare svar å bestille recovery plater. F.eks eneste mulighet å få løst problemer er enten å bestille nye plater til 1000 kr (Recovery). Eller betale ennå mere for inforcare skal løse problemet. Dell, og HP kan være lik her, men ofte byggkvalitet bland de billigste maskinene er ofte ikke så bra, noen maskiner kan holde om man er heldig 4 år men de fleste holder langt under. HP er spesielt verst å selge laptopen med masse crap demoversjon av programvare, som senere blir enten avinstallert eller kjøpt og man ender med å måtte avinstallere det maskinen bruker av harddiskplass. Asus pleier som regel å være bra, vertfall min erfaring, kan fint bruke OEM selv om enkelte modeller kan gjøre det vanskelig å bytte f.eks trådløs nettverkkort. Asus V1V var et slik eksempel, der måtte man nesten ta ut hovedkortet for å gjøre det. Support er vertfall litt bedre i min mening, virker ut som Asus bryr seg om kundene sine. Endret 19. mars 2014 av LMH1 Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 19. mars 2014 Del Skrevet 19. mars 2014 HP EliteBook er i hvert fall ikke anbefalt som bedrifts-laptop. Det var litt for mye problemer med laptopen av ymse slag. Batterilevetiden var ikke bra på modellen jeg hadde. Stolte mer på en 2.5 år eldre Dell Latitude. Både HP ProBook og Pavillion virker billige, mye plastikk. Tastaturet på ProBook'en var grusomt, og en Pavillion jeg testet ifm. jobb (nyere modell, 2011/2012) var supertreg. Selv min gamle Dell Latitude D630 fra 2007 var mer responsiv og raskere enn denne. Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 19. mars 2014 Del Skrevet 19. mars 2014 Det er mest relatert til modeller for min del, ikke merker. Men noen maskiner/merker har jeg dog funnet som jeg ikke liker: Sony Vaio 13": Ubrukelig wifi og dårlig support fra sonys side (nei sony, problemet kan ikke løses med driveroppdatering - tipper det er snakk om rævva antenneopplegg). Også støyende vifte. Samsung generelt: Dårlig kvalitet(høy feilrate for min del), ofte dårlig wifi, infocare som supportpartner = ting blir ikke reparert skikkelig. HP Pavilion serien: for lav kvalitet på mange modeller. Lenke til kommentar
memberid-323818 Skrevet 20. mars 2014 Del Skrevet 20. mars 2014 Bare ikke gå for Sony Vaio. Lenke til kommentar
papusan Skrevet 20. mars 2014 Del Skrevet 20. mars 2014 Pr i dag så er det msi, asus eller alienware som er bra. Grunnen til det er at de takler varme bedre en de fleste. De brukes også til spilling!!! De har som oftest en separat kjøler for cpu og grafikkort,og takler dermed varme bedre. Har hatt 3 acer tidligere og de går varm, vanskelig og rengjøre kjøleløsningen(De går varm, må da sende inn på service for reparasjon)det tar tid. Har også dårlig erfaring med Packard bell, samme problem der og. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 20. mars 2014 Del Skrevet 20. mars 2014 Har også dårlig erfaring med Packard bell, samme problem der og. Populært kalt Crappard Hell Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 20. mars 2014 Del Skrevet 20. mars 2014 (endret) I henhold til retningslinjene §5. Bedrifter, ansatte og reklamering påpekes det at brukerkontoen ikke skal benyttes til å poste reklame eller nyheter om egne tjenester, med mindre det er svar på spørsmål fra andre brukere. Det skal kun svares på konkrete spørsmål og påstander. Informasjon ut over det kan bli ansett som snikreklame. I henhold til retningslinjene har jeg slettet et par innlegg flyttet inn i det sorte hullet til forumet.Dette skal som vanlig ikke kommenteres i tråden men kan gjerne tas på https://www.diskusjon.no/index.php?s=b5770b344f75925a57cf672f34bd93db&&app=members&module=messaging§ion=send&do=form&preview=1&_from=quickPM&fromMemberID=1713”'>Personlig Melding. Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet. Endret 20. mars 2014 av ilpostino Lenke til kommentar
Bojes Skrevet 20. mars 2014 Del Skrevet 20. mars 2014 Jeg hadde gått fra en Dell til Samsung. Jeg har i det siste vært veldig trofast mot Dell, til tross for flere problemer med maskinen. Men siden forrige gang jeg måtte gå ut og kjøpe en ny laptop, var jeg veldig åpen for alle merker. Der fant jeg ut at Samsung var det beste alternativet for meg. Jeg var rundt i flere butikker og snakke til forhandlere og fikk en veldig positiv opplevelse av Samsung, som i mine øyne er på vei til å vinne store markedsandeler fra den bærbare markedet også. Jeg endte opp med å kjøpe en Samsung Ativ 9 Book på http://www.proshop.no/Baerbar.htm. Jeg kan absolutt anbefale denne bærbare er veldig rask og funksjonell på samme tid med en elegant og slank design. Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 20. mars 2014 Del Skrevet 20. mars 2014 Etter at NRK avslørte at Samsung lager TVer som feiler etter kort tid pga åpenbare svakheter + fremstår arrogant, har Samsung mistet min troverdighet. (Ref: NRK FBI: Planlagt kort levetid 08.01.2014) Lenke til kommentar
Mato Skrevet 21. mars 2014 Del Skrevet 21. mars 2014 Etter at NRK avslørte at Samsung lager TVer som feiler etter kort tid pga åpenbare svakheter + fremstår arrogant, har Samsung mistet min troverdighet. (Ref: NRK FBI: Planlagt kort levetid 08.01.2014) denne du tenker på http://www.youtube.com/watch?v=AfzQzGNYaiU Lenke til kommentar
Illus Skrevet 21. mars 2014 Del Skrevet 21. mars 2014 Jeg har hatt noen bærbare opp igjennom tiden og har bare en gylden regel og det er at man holder seg mellom 10-15k i pris. Alt under er ubrukelig til seriøst arbeid. Alt over 20k er vel for entusiaster og man kan vurdere nytteverdien kontra å bytte oftere: Dell Inspiron 7100 - Fungerte knirkefritt i mange år. Diverse IBM/Lenovo Thinkpad - Solide arbeidshester selv etter oppkjøp av Lenovo. HP Pavilion dv6653eo - Møkk. MSI CR620 - Litt bedre møkk, men fortsatt møkk Multicom Kunshan X7200 - Krefter i bøtter og spann, men mye støy og dårlig byggekvalitet trekker betydelig ned Samsung Series 7 Chronos - Den absolutt beste bærbare jeg har hatt noen gang, men finner fortsatt ting å pirke på som kunne ha vært bedre. Det var det jeg kom på i farta Lenke til kommentar
papusan Skrevet 21. mars 2014 Del Skrevet 21. mars 2014 (endret) Bruk denne nettsida aktivt !!! Der ser du tester og kan søke etter eksterne tester i søkefeltet. Glimrende nettside, du finner så og si alt om bærbare maskiner, mobil, nettbrett. http://www.notebookcheck.net/ Endret 21. mars 2014 av papusan Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 23. mars 2014 Del Skrevet 23. mars 2014 Jeg har hatt mange problemer med Sony VAIO. Jeg vil ikke anbefale denne. Jeg har også generelt dårlig erfaring med Acer og Dell. ASUS, HP og Samsung er merker jeg kan anbefale. Ellers så er det ikke noen særlige modeller som jeg ikke vil anbefale. Gikk litt på merker her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå